امام جماعت و جمعه قشلاق شهرستان سنندج گفت: باید روحانیان شیعه و سنی در مراسم مذهبی یکدیگر شرکت و از تبادلنظر و چارهاندیشیهای همدیگر نیز استفاده کنند.
کاروان 'ایران، سرزمین برادری' متشکل از 35 تن از نخبگان دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی، هنری و رسانه ای شامگاه چهارشنبه13 اسفند 1395 وارد شهر سنندج شده و به مدت 2 روز مهمان مردم این استان است.
دومین کاروان «ایران، سرزمین برادری » با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی به استان کردستان اعزام شده است.
دهباشی گفت: سفرهایی مثل سرزمین برادری می تواند یک آغاز باشد. همان سفر چند روزه در پایان و در بازگشت به تهران تمام نشد و در اغلب دوستان آغاز یک سفر ذهنی بود.
صالح کاهانی مسئول کاروان ایران سرزمین برادری استان گلستان و عضو مجمع وفاق اسلامی صبح امروز در جمع نخبگان و فرهیختگان طلاب شیعه و سنی شرق گلستان در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: برای نخستین بار کاروان ایران سرزمین برادری در سال 93 به استان گلستان و برخی استانهای کشور سفر کرد.
اهل سنت ایران به عنوان یک جریان فکری و فرهنگی مستقل و وحدت گرا و منتقد نسبت به تاریخمندی آموزه های تکفیری در نظام فکری اهل سنت می تواند نقشی مهم و تمدنی در حوزه ارتباطات میان فرهنگی ایران ایفا نماید و در از بین بردن شکاف مذهبی ایران با جهان اهل سنت و همچنین عمق بخشی ایده امت ...
حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان بزرگترین حوزه علمیه اهل سنت در ایران است که طلاب فراوانی از سراسر کشور در آن حضور دارند.
همانطورکه مراحل خردشدن چوب ها در این شرکت را دیدید ماهم منیت ها و خودخواهی ها را خرد کردیم و شیعه وسنی کنار هم باصلح و آرامش و برادری برای سازندگی و پیشرفت کشور تلاش می کنیم.
ما به اینجا آمده ایم که حرف های شما را بشنویم. شما از مایید و ما هم از شماییم. من واقعاً فکر می کنم که حضور ما در کردستان می تواند شروعی باشد برای کارهای مهمی که إن شاءالله اگر مسئولان گوش به حرف بدهند، فرصتی دست بدهد که اقداماتی جدی صورت بگیرد.
تاکید بر اخوت و برادری به عنوان شالوده جامعه دینی، اشاره به افراد و جریان های وحدتگرا در کنار افراد و جریانات وحدتگریز، تاکید بر راهبردی دانستن مساله وحدت نه تاکتیکی دیدن آن و درخواست از حضور کاروان علما و نخبگان اهل سنت در تهران مهمترین محورهای سخنان ایشان بود که به عنوان ...
نباید جزئیات را بزرگ جلوه بدهیم و اختلاف نظرهای فردی نباید ضرری به ما بزند. این فرقه فرقه شدن ها ناشی از افزایش خودخواهی ماست بنابراین بایستی هرچه سریعتر این مسائل را کنار بگذاریم.
روزگاری بود که اسلام غریب شده بود. آتاترک خلافت اسلامی را حذف کرد و پس از آن مظاهر اسلامی را از بین برد. از حجاب گرفته تا حروف الفبای قرآنی که در زبان ترکی استفاده می شد. در ایران هم این مبارزه را آغاز کردند. طوری که در آن دوره هر کس از اسلام حرف می زد عقب مانده و مرتجع خوانده می شد. ...