در حال بارگذاری ...

اعضای کاروان «سرزمین برادری» در روز دوم سفر خود به کردستان به دیدار خانواده شهید ماموستا شیخ الاسلام رفتند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، در این دیدار که با همراهی جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان برگزار شد حجت الاسلام بی آزار شیرازی با اشاره به جایگاه شهید ماموستا شیخ الاسلام در میان علمای اهل تسنن گفت: در واقع ایشان را می توان گفت شخصیت اول بودند و یا جز یکی از شخصیتهای درجه اول اهل سنت ایران که در برنامه های فراوانی شرکت می کردند. در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتند سخنان جالبی بیان کردند و رهبر انقلاب هم توجه خاصی به شهید شیخ الاسلام داشتند و در پیام نیز این نکته مشهود است. در سخنرانی ها همیشه از اهل بیت(ع) سخنان جالبی داشتند. هرجا سخن از ائمه و حضرت فاطمه(س) می گفتند آنان را بعنوان معصوم یاد می کردند و به این امر هم باور داشتند. و تاکید داشت که در تاریخ هیچ گناهی از آنان سراغ نداریم.

 

سلسه اجازات ایشان به امام رضا (ع) می رسید

وی افزود: ایشان از استادان جلیل القدر بودند و جالب اینکه خانمشان نیز از سادات و علویه هستند. در اجازات ایشان از طریق غزالی سلسله اجازاتشان می رسید به معروف کرخی و از او به امام رضا(ع) می رسید و از امام نیز توسط ائمه به حضرت امیر و پیامبر این اجازاتشان می رسید. تمام اجازاتی که به علمای اهل تسنن دادند همه از طریق اهل بیت(ع) است.

 

پدرم به سادات شیعه و سنی احترام ویژه می گذاشت

همچنین در ادامه این دیدار که در منزل شهید ماموستا شیخ الاسلام و با حضور همسر و فرزند او شکل گرفت، پسر این عالم شهید اهل سنت توضیح داد: زندگی ما و پدرم همه خاطره است و چیزی که از پدرم می توانم بگویم که ایشان سید حسنی و مادر سیدحسینی بودند و واقعا احترام به اهل بیت(ع) می گذاشتند و سادات شیعه و سنی را مورد تفقد قرار می داد.

وی در ادامه عنوان کرد: ایشان صندلی مادرمان را همیشه بالاتر از خود قرار می داد چون حرمت سید را نگه می داشت بویژه مادرم را. خودش سید بود اما می گفت سادات باید بالاتر از ما بنشینند.

 

خون شیعه و سنی هایی که همراهشان نباشند را حلال می دانند

وی به خاطره ای اشاره کرد و گفت: معاون عقیدتی سپاه کردستان تعریف می کرد از پدرم که ایشان می گفتند "اگر به من اسلحه بدهند نمی توانم کسی را بکشم و اگر کسی مرا بکشد دعا کنید که مسلمان نباشد و حداقل غیرمسلمانی این کار را بکند". پدرم می گفت کسی هم اگر مرا کشت از او درگذرید. گویا قاتلش هم عضو شاخه ای از داعش بوده است. اینها خون کافر و خون شیعه را حلال می دانستند و سنی ها را هم اگر با آنان نبودند خونشان را حلال می دانستند و فقط حزب خودشان را قبول داشتند.

وی ادامه داد: این جوان که قاتل پدرم بود آن زمان 18 سال داشت و امروز 23 ساله است. به نظرم او مظلوم است نه پدرم چون پدر من به خواسته اش رسید اما قاتل چه بدست آورد جز هیچ؟ اینها و یارانشان توهم می زدند که بعد از مردن فورا پیش پیغمبر می رویم! معلوم نیست چه در مغز اینها کرده اند. هنوز هم این تفکر در سنندج هست متأسفانه!




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

در کاروان «سرزمین برادری» چه گذشت؟

در کاروان «سرزمین برادری» چه گذشت؟

کاروان «سرزمین برادری» به سه استان سنی نشین کشور سفر کرد, گلستان، کردستان و سیستان و بلوچستان. «سرزمین برادری» رفت برای تغییر ذهنیت های نادرست، شناخت بی واسطه اهل سنت و تعامل صادقانه با مردمان آن دیار. کاروانی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان فرهنگی، هنرمندان، ...

|

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

نظرات کاربران