در حال بارگذاری ...

داوود فیرحی: اگر جوامع مسلمان شیعه و سنی بتوانند نشان بدهند که متحد هستند و اینطور نیست که تمدن اسلامی تمدن افراطی و رادیکالی هست می توانند به دنیا نشان بدهند که اسلام چهره صلح و اتحاد و همزیستی هم دارد

حجت الاسلام داوود فیرحی ضمن استقبال از ایده سفر نخبگان شیعه به مناطق اهل سنت کشور گفت: باور من این است که در شرایط امروز کشور وحدت بین مذاهب اسلامی مهم تر از هر زمان دیگری است و علتش هم این است که افراطی گری مذهبی تشدید شده و سعی می کنند در دنیا مسلمان ها را رادیکال و افراطی نشان بدهند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر جوامع مسلمان شیعه و سنی بتوانند نشان بدهند که متحد هستند و اینطور نیست که تمدن اسلامی تمدن افراطی و رادیکالی هست می توانند به دنیا نشان بدهند که اسلام چهره صلح و اتحاد و همزیستی هم دارد و شرط همزیستی جهانی هم در ابتدا همزیستی مذاهب داخل جامعه اسلامی به ویژه همزیستی شیعیان و اهل سنت است.

وی در پایان به رسالت نخبگان کشور در این زمینه اشاره کرد و افزود: فکر میکنم گفت و گو بهترین راه حل است و نخبگان می توانند سکان دار این گفت و گو باشند.

گفتنی است؛ حجت الاسلام دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی، حجت الاسلام دکتر محسن الویری، دکتر علی انتظاری، دکتر محمد جواد حق شناس و دکتر فروز رجایی فر از استادان و اعضای هیئت علمی حوزه و دانشگاه، در قالب کاروان های «سرزمین برادری»، آخر  این هفته، مهمان اهل سنت کشور می شوند..

به گزارش روابط عمومی اتحادیۀ بین المللی امت واحده، سیدسلیم غفوری، دبیر این اتحادیۀ با اعلام این خبر گفت: چهره های برجسته علمی، هنری و ورزشی کشور در قالب کاروان های سرزمین برادری روزهای 29 بهمن الی 3 اسفندماه مهمان اهل سنت استان های «سیستان وبلوچستان»، «کردستان» و «گلستان» هستند.

غفوری ضمن اعلام اسامی برخی از اساتید حوزه و دانشگاه که به عنوان مشارکت کننده در این حرکت حضور دارند، افزود: اسامی اعلام شده تنها برخی از اعضای کاروان های «سرزمین برادری» است و اسامی چهره های برجسته ای که در این حرکت ملی حضور دارند به مرور در هفته جاری اعلام خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود رضا امیرخانی، حبیب احمدزاده، محمدحسین جعفریان، مصطفی رحماندوست، محمدرضا شهیدی فرد و محمدحسین قدمی نیز به عنوان اعضاء مشارکت کننده در این حرکت ملی حضور دارند.

کاروان های «سرزمین برادری» در روزهای پایانی بهمن به سه استان گلستان (مناطق شرقی استان)، کردستان و سیستان وبلوچستان سفر می کند. «دیدار رودررو با مردم»، «گفت وگو با علما، نخبگان و هنرمندان مؤثر سه استان کردستان، گلستان و سیستان وبلوچستان»، «تجلیل از فعالان عرصۀ وحدت» و ... برخی از برنامه های این سفر سه روزه را تشکیل می دهد.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

کاروان ایران، سرزمین برادری (۲) با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران وارد استان گلستان شد.

کاروان "ایران، سرزمین برادری (۲)" با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران وارد استان گلستان شد.

صالح کاهانی مسئول کاروان ایران سرزمین برادری استان گلستان و عضو مجمع وفاق اسلامی صبح امروز در جمع نخبگان و فرهیختگان طلاب شیعه و سنی شرق گلستان در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: برای نخستین بار کاروان ایران سرزمین برادری در سال 93 به استان گلستان و برخی استان‌های کشور سفر کرد.

|

نظرات کاربران