در حال بارگذاری ...

حجت الاسلام بی آزار شیرازی از اعضای کاروان «سرزمین برادری» با بیان اینکه باید رفت وآمدهای میان­ مذهبی را زیادتر کنیم گفت: ما بایستی برویم و با اخلاق خوب نشان بدهیم افراطی ها اقلیت هستند.

در آستانه سفر کاروان های «سرزمین برادری» به سه استان سنی نشین ایران، حجت الاسلام دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی، رئیس سابق دانشگاه مذاهب اسلامی، ضمن حمایت از این حرکت، گفت: اگر خوبان در کنار هم قرار بگیرند، می توانند یک امت واحده تشکیل بدهند. حجت الاسلام بی آزار با مهم خواندن فعالیت های وحدت بخش میان جامعۀ مسلمانان، به ویژه ایران، گفت: اگر اعضای کاروان سرزمین برادری، با اخلاق والای اسلامی به میان مردم بروند، می توانند اثرات بسیار خوبی داشته باشند و سوءتفاهم ها و بدگمانی ها را کنار بزنند.

 رئیس سابق دانشگاه مذاهب اسلامی، تعمیم عملکرد بد یک نفر به کل گروه و ملیت را ریشه بسیاری از اختلاف ها و سوءبرداشت ها دانست و گفت: اگر انسان برود و ارتباط برقرار کند، می فهمد که همه افراد گروه مقابل انسان های بدی نیستند؛ فقط عده کمی هستند که باطن خصمانه ای دارند. امیرالمومنین (ع) می فرمایند: «انما انتم اخوان على دین الله، ما فرق بینکم الا خبث السرائر»؛ می فرماید: آنچه باعث تفرقه شده است، خبث باطن ها است. طبیعی است که همه خبث باطن ندارند؛ اما چون سروصدای آن کسانی که خبث باطن دارند، زیاد است، دیگران خیال می کنند که همه افراد آن جامعه یا گروه این گونه اند. 

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در هر ملتی قلیل افراد بدی هم پیدا می شود اما نباید به واسطه این افراد کم، از پذیرش افراد خوب امتناع کنیم، گفت: اگر خوبان ملت ها در کنار هم قرار بگیرند، می توانند یک امت واحده تشکیل بدهند. نباید هم انتظار داشته باشیم که تمام آن افرادی که در سایر  گروه ها و ملت ها هستند، انسان های خوبی باشند تا ما آنها را بپذیریم! طبیعی است که در هر قومی، افراد افراطی بوده، هستند و خواهند بود؛ ولی ما نباید در برابر اینها سکوت کنیم و تسلیم بشویم؛ وگرنه این افراد، با اینکه از نظر عده کم هستند ولی آنقدر سروصدای شان زیاد است که وانمود می کنند که شیعه واقعی و سنی واقعی ما هستیم. یعنی می خواهند خود را اکثریت وانمود کنند. ما بایستی برویم و با اخلاق خوب نشان بدهیم که افراطی ها اقلیت هستند. اگر ما بتوانیم این را نشان بدهیم، سوءتفاهم ها برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام دکتر بی آزار با تاکید بر ضرورت اصلاح نگرش های طرفین نسبت به یکدیگر افزود: مثلاً اگر شما به عربستان بروید و از مردم آنجا بپرسید که چرا شما شیعه را تکفیر می کنید، می گویند چون خدای شیعیان علی است، قرآن شان مصحف فاطمه است، قبله شان کربلا و نجف است و بت های شان مُهرشان است و ... وقتی ما برویم و اعتقادات خود را به خوبی بیان کنیم، آن هایی که بیماردل نیستند، قبول می کنند و دیدشان عوض می شود. از طرف دیگر خیلی ها چنین تصور می کنند که سنی یعنی دشمن اهل بیت (علیهم السلام)! اهل سنت هم اگر نشان بدهند که واقعاً اینطور نیست و تمامی اهل سنت امروز، دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) هستند، بسیاری از سوءتفاهم ها کنار می رود.

 در پایان حجت الاسلام بی آزار با مفید دانستن حرکت هایی مثل کاروان «سرزمین برادری» تأکید کرد: ما باید این رفت و آمدها را زیاد کنیم. اول بدبینی های خود را کنار بگذاریم و بعد بدبینی هایی را که دشمنان ما یا سکوت ما ایجاد کرده است برطرف کنیم، بسیاری از مشکلات از بین می رود.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

شیعه ی انگلیسی کیست؟

شیعه ی انگلیسی کیست؟

یک عدّه‌ای خیال میکنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه، این خلاف سیره‌ی ائمّه است. اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام ...

|

نظرات کاربران