در حال بارگذاری ...

در ادامه حمایت هنرمندان، ورزشکاران و استادان حوزه و دانشگاه از کاروان های «سرزمین برادری»، ناصر ابراهیمی، محمد پنجعلی و محمد مؤمنی نیز به این موج پیوستند.

در ادامه حمایت هنرمندان، ورزشکاران و اساتید حوزه و دانشگاه از کاروان های «سرزمین برادری»، ناصر ابراهیمی، محمد پنجعلی و محمد مؤمنی نیز به این موج پیوستند.

 

ناصر ابراهیمی: ورزش عامل وحدت و دوستی میان اقوام است

ناصر ابراهیمی، پیشکسوت فوتبال و سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان با تأکید بر نقش ورزش در ایجاد وحدت و همبستگی ملی در کشور گفت: تجربۀ جهانی هم نشان داده که ورزش عامل وحدت در میان اختلاف های سیاسی دولت ها است به طوری که حتی در ایام جنگ های جهانی هم مسابقه های ورزشی میان کشورهای درگیر جنگ ادامه داشته است. در زمان جنگ ایران و عراق هم در کویت جامی به نام «صلح و دوستی» برگزار شد و در عین حال که دو کشور ایران و عراق درگیر جنگ بودند، در این مسابقات مقابل هم قرار گرفتند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه شعار ورزش در همه جا، شعار وحدت و صلح است، افزود: ورزش یکی از مقولاتی است که بین ملت ها و اقوام وحدت، صمیمیت و دوستی به وجود می آورد و تجربه 47 ساله حضور من در فوتبال اثبات کرده است که ورزش همیشه عامل اتحاد و دوستی است.

 

محمد مؤمنی: ازدواج های مکرر میان شیعیان و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است

محمد مؤمنی بازیکن سابق فوتبال کشورمان با تأکید بر مسئلۀ وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی گفت: مهمترین و اصلی ترین مسئله ای که در موضوع وحدت باید بگویم این است که همۀ ما مسلمانیم و مشترکات ما بسیار زیاد است. البته در بعضی فرعیات با هم اختلاف داریم؛ اما لازم است با احترام گذاشتن به اعتقادات یکدیگر، اصل مسلمان بودن خود را زیر سؤال نبریم.

مؤمنی با اشاره به روابط نزدیک شیعیان و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتباطات شیعیان و اهل سنت در این استان خیلی خوب است و حتی ازدواج های مکرر که بالاترین سطح نزدیکی و همزیستی و محبت است، میان شیعیان و اهل سنت صورت گرفته است. در عین حال دشمنان ما می خواهند از طریق تفرقه افکنی به اهداف خود برسند.

مؤمنی با اشاره به رسالت تک تک مسلمانان در این زمینه تأکید کرد: همۀ مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، باید یک تیزبینی و تیزهوشی خاصی در این زمینه داشته باشند تا کسی نتواند به ما صدمه بزند. ما به جای تضاد و درگیری باید همدیگر را پوشش بدهیم تا بتوانیم مشکلات و معضلات مان را خود با نشست های هم اندیشی و گفت وگو حل کنیم.

 

محمد پنجعلی: تیم های ملی نماد وحدت و اتحاد و یکپارچگی همه مردم ذیل پرچم کشور هستند

محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال کشور نیز ضمن اعلام همبستگی با کاروان «سرزمین برادری» گفت: وحدت روندی است که باید همۀ مردم و با مذاهب مختلف با آن همراهی کنند. نهادهای مسئول نیز باید به گونه ای عمل کنند که مردم ما و بخصوص اقلیت های دینی، احساس نکنند که تفاوتی میان آن ها و دیگران وجود دارد.

پنجعلی با تأکید بر نقش ورزش در ایجاد همبستگی ملی اظهار داشت: ورزش در این زمینه بسیار راهگشاست و تیم های ملی نماد وحدت و اتحاد و یکپارچگی همۀ مردم ذیل پرچم کشور هستند.

 

 




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

کاروان ایران، سرزمین برادری (۲) با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران وارد استان گلستان شد.

کاروان "ایران، سرزمین برادری (۲)" با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران وارد استان گلستان شد.

صالح کاهانی مسئول کاروان ایران سرزمین برادری استان گلستان و عضو مجمع وفاق اسلامی صبح امروز در جمع نخبگان و فرهیختگان طلاب شیعه و سنی شرق گلستان در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: برای نخستین بار کاروان ایران سرزمین برادری در سال 93 به استان گلستان و برخی استان‌های کشور سفر کرد.

|

نظرات کاربران