در حال بارگذاری ...

افطاری وحدت ویژه فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان گنبد کاووس، در محل فاطمیه این شهرستان برگزار شد

شب گذشته جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه ای سنی و شیعه شهرستان گنبد کاووس در فاطمیه این شهر جمع شدند تا یک صدا و یک دل فریاد وحدت سردهند و بر کلام نورانی وحی که« وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا » جامعه عمل پوشند.

 شب گذشته (سه شنبه ۱۷ رمضان)، افطاری وحدت ویژه فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان گنبد کاووس، در محل فاطمیه این شهرستان برگزار شد. از این برنامه که برای اولین بار و با هدف همدلی و همکاری بیشتر میان فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان و آشنایی بیشتر آن ها با حوزه فعالیت و تاثیر یکدیگر برپا شده بود، استقبال خوبی صورت گرفت.

افطاری-وحدت

در ابتدای این برنامه، نماهنگ هایی در ارتباط با ضرورت وحدت میان مذاهب اسلامی به خصوص در شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام، از مجموعه بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پخش شد و توجه حاضران را به خود جلب کرد.

با نزدیک شدن به هنگامه اذان، سفره های افطاری میان میهمانان پهن شد و برادران شیعه و سنی، در کنار هم و با صفا و صمیمیت خاصی مشغول صرف افطاری شدند. صمیمیتی که همواره میان اقوام و مذاهب گوناگون گنبد، این ایران کوچک، زبانزد بوده است.

با صرف افطاری، دعای سفره توسط روحانیون اهل سنت و تشیع قرائت شد و حاضران برای مغفرت و آمرزش رفتگان  دعا کردند.

افطاری-وحدت2

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قرائی، فعال فرهنگی و مذهبی شهرستان، به ایراد سخن پرداختند. ایشان هدف از این افطاری را، نزدیکی بیشتر قلوب برادران فعال فرهنگی شیعه و سنی دانستند و گفتند : این جمع شدن، نشان داد که ما در کنار هم ظرفیت قابل توجهی در جهت انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه ای گوناگون در سطح شهرستان هستیم.

ایشان همچنین به نمادهای تاریخی و هویتی و شخصیت های برجسته فرهنگی و مذهبی شهرستان اشاره کردند و افزودند : بقعه شریف امامزاده یحیی بن زید (ع) به عنوان یک نماد مذهبی و برج قابوس به عنوان نماد تاریخی و فرهنگی، دو نماد برجسته ما به حساب می آیند. مختومقلی فراغی، دکتر بسکی، فرهاد قائمی و … چهره های مطرح ما بوده و هستند. ما باید از این ظرفیت های فرهنگی و هویتی به نحو مطلوب تری استفاده کنیم.

این روحانی برجسته گنبدی، ادامه داد : لازمه این قدرشناسی، یکدلی و صمیمیت است و ما می توانیم دست در دست هم و در کنار هم برای مسائل گوناگون فرهنگی و اجتماعی چاره اندیشی کنیم.

افطاری-وحدت3

ایشان جمع حاضر را نمونه ای از این ظرفیت در شهرستان دانستند و عنوان کردند : در این جمع، فعالانی در عرصه های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه حضور دارند و این بهترین فرصت برای این است که ما با هم افزایی و استفاده از ظرفیت های هم دیگر، بتوانیم موفق تر عمل کنیم.

قرائی در ادامه، ابراز امیدواری کرد که چنین جلسات و هم اندیشی هایی تداوم پیدا کند تا دل ها و اندیشه ها به هم نزدیک تر شود و زمینه برای اثرگذاری بهتر در فضای فرهنگی و اجتماعی گنبد کاووس ایجاد شود.

در پایان، ایشان متن میثاق نامه ای را قرائت و سپس میهمانان آن را امضا کردند.

افطاری-وحدت4

پایان بخش این برنامه معنوی و صمیمی، عکسی بود که حاضران به یادگار و به امید تداوم این ارتباط و همدلی انداختند.




مطالب مرتبط

.

.

اتحادیه بین المللی امت واحده در راستای ترویج سنت حسنه افطاری های مشترک شیعه و سنی و ترویج فرهنگ تقریب عملی میان مذاهب اسلامی و حمایت از مقاومت اسلامی و با مشارکت گروه های مردمی سنی و شیعه، اقدام به برگزاری افطاری های وحدت و مقاومت در شهرهای مختلف ایران و برخی کشورهای کرده است.

|

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

اتحادیه بین المللی امت واحده در راستای ترویج سنت حسنه افطاری های مشترک شیعه و سنی و ترویج فرهنگ تقریب عملی میان مذاهب اسلامی و حمایت از مقاومت اسلامی و با مشارکت گروه های مردمی سنی و شیعه، اقدام به برگزاری افطاری های وحدت و مقاومت در شهرهای مختلف ایران و برخی کشورهای کرده است.

|

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

کاروان ایران، سرزمین برادری (۲) با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران وارد استان گلستان شد.

کاروان "ایران، سرزمین برادری (۲)" با هدف تقویت ارتباطات میان نخبگان شیعه و سنی در ایران وارد استان گلستان شد.

صالح کاهانی مسئول کاروان ایران سرزمین برادری استان گلستان و عضو مجمع وفاق اسلامی صبح امروز در جمع نخبگان و فرهیختگان طلاب شیعه و سنی شرق گلستان در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: برای نخستین بار کاروان ایران سرزمین برادری در سال 93 به استان گلستان و برخی استان‌های کشور سفر کرد.

|

نظرات کاربران