در حال بارگذاری ...
با حضور رسانه های فلسطینی صورت گرفت:

توزیع بسته های غذایی «زائران صلح سوریه» میان فلسطینی های دمشق

کاروان بین المللی «زائران صلح سوریه» که چندی پیش با حضور شخصیت های مطرح ایرانی و بین المللی به ماموریت خود در سوریه پایان داد، همچنان خبرساز است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، امروز بخش دیگری از کمک های این کاروان که صرف خرید بسته های غذایی برای آوارگان فلسطینی ساکن در دمشق شده بود با همکاری «جمعیت خیریه کمک به ملت فلسطین» توزیع شد.

سید سلیم غفوری، دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده که مجری و هماهنگ کننده این کاروان در ایران به شمار می رفت اعلام کرد: با توجه به اعلام نیاز طرف های سوری، عمده کمک های مردمی جمع آوری شده صرف خرید دارو شد و بخشی از این کمک ها نیز با توجه به شرایط میدانی سوریه و وضعیت اسف بار آوارگان فلسطینی به خرید اقلام غذایی برای آنها اختصاص یافت. چرا که متاسفانه بر اثر جنگ نیابتی موجود در سوریه بسیاری از آوارگان فلسطینی های ساکن این کشور یک بار دیگر طعم آوارگی را چشیده اند و وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنها به شدت نگران کننده است.

غفوری با تاکید بر اثرگذاری بالای چنین اقداماتی در راستای تقویت دیپلماسی عمومی کشور اظهار داشت: به طور خاص حضور انسان دوستانه در بحران سوریه از این جهت برای ما اهمیت ویژه ای دارد که تصویر رسانه ای ما در رسانه های جریان اصلی دنیا تصویر مثبتی نیست و باید در جهت اصلاح آن حرکت کرد.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده همچنین به اهمیت حضور مردمی و بشردوستانه ایران در بحران های بین المللی اشاره کرده و افزود: تجربه حضور هیئتی از هنرمندان و دانشگاهیان و فرهیختگان کشور در سوریه تجربه بسیار موفقی بود و بازتاب های مثبتی در کشورمان و برخی شبکه های ماهواره ای نظیر روسیا الیوم و المیادین و فلسطین الیوم و المنار و همین طور رسانه های سوری داشت.

گفتنی است در سه سال گذشته، میلیون ها نفر از مردم سوریه بر اثر تشدید درگیری ها و جنگ های شهری آواره شده و در اردوگاه های آوارگان در کشورهای لبنان، عراق، مصر، ترکیه و اردن و همچنین اردوگاه های داخل سوریه به سر می برند. سازمان جهانی غذا بحران فعلی سوریه را وخیم ترین بحران انسانی دهه های اخیر اعلام کرده و حدود نیمی از مردم این کشور در گرسنگی مفرط به سر می برند.




مطالب مرتبط

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

اعزام کاروان بین المللی «زائران صلح» به سوریه

اعزام کاروان بین المللی «زائران صلح» به سوریه

جمعی از فعالان بین المللی از کشورهای مختلف اواسط ماه آوریل (نیمه دوم فروردین ماه 1393) قصد عزیمت به سوریه برای امدادرسانی دارویی و پزشکی به مردم جنگ زده و رنج کشیده این کشور را کردند.

|

نظرات کاربران