در حال بارگذاری ...

اعضای کاروان زائران صلح سوریه در سومین روز حضور خود در این کشور، به زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها رفتند و همچنین در برنامه های دیگری از کلیسای اعظم سوریه بازدید کردند.

 اعضای کاروان زائران صلح سوریه روز گذشته در سومین روز حضور خود در سوریه به کلیسای اعظم سوریه رفته و در مراسم مذهبی روز یکشنبه این کلیسا شرکت کردند.

دانشگاه دمشق مقصد بعدی برنامه های اعضای کاروان بود که حضور فعالان حقوق بشر و دانشجویان و اساتید این دانشگاه باعث شد که شاهد سخنرانی متفاوتی از دکلند هیز استاد دانشگاه انگلیسی باشیم. وی که پیشینه ذهنی ضد آمریکایی جالبی دارد با نمایش اسلایدهایی گفت: جنایت سوریه منابع مشخصی دارد و اسرائیل، ایالات متحده و عربستان سعودی بزرگترین تغذیه کنندکان این جنگ هستند.

139301250915223072528364.jpg

اعضای کاروان زائران صلح سوریه ظهر روز گذشته دیداری کوتاه با محمدرضا رئوف شیبانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه داشتند.

در این دیدار سفیر ایران از اقدامات این گروه تشکر کرده و پیشنهاداتی را نیز ارائه دادند.

تعدادی از اعضای این کاروان بعد از این برنامه به سمت زنبیه و مقبره حضرت زینب حرکت کردند. حضور نیروهای امنیتی بسیار زیاد در مسیر حرم حضرت زینب نشان از هدف گیری بسیار شدید تروریست ها برای تخریب حرم حضرت زینب است. 

139301250910532432528294.jpg

 

وقتی به نزدیکی حرم حضرت زینب می رسیم جنس مدافعان حرم شکل خاص تری به خود می گیرد و حتی نحوه لباس پوشیدن این افراد نیز تغییر می کند. 

هنرمندان و مسافران ایرانی این کاروان که بسیار منتظر این لحظه بوده اند دیگر توانایی کنترل احساسات خود را ندارند.

خانم مایرد مگوایر برنده جایزه صلح نوبل و تعداد دیگری از خانم خارجی کاروان نیز با پوشیدن چادر و حفظ حجاب لازم به داخل حرم حضرت زینب وارد شدند. وی در گفت و گویی گفت: چادر و حضور در حرم حضرت زینب یک حس معنوی خوبی به من داد و احساس می کنم که اکنون انرژی بیشتری برای کار در زمینه صلح دارم.

 

139301250913108252528324.jpg

فرشته روح افزا نیز خطاب به خانم مگوایر روایاتی از نحوه شهادت امام حسین و فتنه ای که یزید برپا کرده بود و همچنین دروغ هایی که یزید برای تخریب شخصیت امام حسین گفته بود را شرح داد.

139301250911282822528304.jpg

بسیاری از اعضای خارجی این کاروان تحت تاثیر فضای معنوی و کوچک این حرم قرار گرفته بودند و برای مثال جان شیپتون رئیس حزب ویکی لیکس استرالیا و پدر جولیان آسانژ در تمام مدت حضور خود در حرم به شکلی معنوی دو دست خود را به یکدیگر گره کرده بود و بسیار مودبانه در این حرم دوزانو نشسته بود.

به گفته بسیاری از حاضران خارجی این کاروان، حضور در این حرم، نقطه مهمی برای سفر و خود آنها بوده است. 

اعضای این کاروان همچنین روز گذشته دیداری با مخالفین دولت سوریه در محل هتل خود داشتند. در این دیدار مخالفین دولت سوریه به سوال های اعضای کاروان پاسخ می دادند.

 

به گفته یکی از حاضرین مجموعه های زیادی مانند تروریستها هستند که به مردم سوریه حمله می کنند و بدترین مسئله برای آنها حمایت از صلح است.

139301250914317302528354.jpg

یکی مخالفین سوری گفت: ما از شما به عنوان اعضای کاروان زائران صلح سوریه می خواهیم که این پیام را به آمریکا ببرید که رئیس جمهور ایالات متحده و دولت آن، تکفیری ها را در مقابل ما قرار داده اند. ما از مردم آمریکا می خواهیم که همراه ما باشند و از رئیس جمهور آن کشور می خواهیم که کشتار مردم سوریه را تمام کند.

یکی دیگر از مخالفین گفت: سوری ها هنوز در سوریه هستند و حقی برای خارجی ها وجود ندارد که در مورد داخل سوریه تصمیم گیری کنند و در اصل این خارجی ها صهیونیست هایی هستند که در مقابل عرب ها و مسلمانان قرار دارند.

وی افزود: آنهایی که سوری هستند و یک سوری دیگر را هدف قرار می دهند را نمی توان سوری خواند.

یکی از اعضای کاروان با اشاره به اینکه ما در زمینه سیاسی حضور ضعیفی در صلح سوریه داشته ایم گفت: مجلس سوری و آمریکایی از تروریست حمایت میکنند. و آن تعدادی هم که کار می کنند اصلا دیده نمی شوند.

139301250914078612528344.jpg

مخالفین دولت سوریه متفق القول از لزوم برگزاری زود هنگام انتخابات سخن گفتند و برخی از آنها اعلام کردند که ما نماینده ای در انتخابات آینده خواهیم داشت و برخی دیگر نیز اعلام کردند که نماینده ای در انتخابات نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که یکی از مخالفین گفت: اگر ما فردی بهتر از بشار اسد را پیدا نکردیم، فرد جدیدی را اعلام نمی کنیم و پیشنهاد می کنیم که بشار اسد نیز در این انتخابات شرکت کند.

بعد از این نشست اعضای کاروان دیداری را معاون وزیر خدمات اجتماعی سوریه داشتند و از میزان کمک های وارده اطلاع پیدا کردند.

اعضای این کاروان امروز به عنوان روز آخر برنامه های عمومی این کاروان به مسجد اموی خواهند رفت و پس از آن در یک نشست شرکت خواهند کرد.




مطالب مرتبط

تقلیل بحران سوریه به موضوع مشاهد مشرفه اشتباهی راهبردی است

تقلیل بحران سوریه به موضوع مشاهد مشرفه اشتباهی راهبردی است

بحران سوریه در جغرافیایی به پهنۀ تمام این کشور گسترده شده و تقلیل این بحران به اوضاع مشاهد مشرفه و به ویژه حرمین شریفین حضرت زینب کبری و رقیه خاتون(سلام الله علیهما) علی رغم اهمیت حفاظت از این دو مرقد شریف، اشتباهی راهبردی است که متاسفانه از سوی برخی محافل و شخصیت های مذهبی نیز ...

|

نظرات کاربران