در حال بارگذاری ...

مادر مریم اگنس در همایش ادیان علیه تکفیر که در مدرسه معصومه قم برگزارشد با اشاره به اینکه 5 جریان گروه تکفیری در سوریه در حال فعالیت هستند اظهار کرد: در سوریه از گروه های مختلف در حال فعالیت و به کشتن مردم مشغول هستند.

مادر مریم اگنس،عضو شورای مصالحه سوریه در همایش ادیان علیه تکفیر که در قم برگزار شد به جبهه های اسلامی آمریکایی که توسط کشور های اروپایی تغذیه می شوند اشاره کرد و گفت: این گروه ها بار ها حملات بسیار زیادی را به مناطق مختلف سوریه داشته اند و کودکان و زنان بسیار زیادی را به شهادت رسانده اند.

اگنس با تاکید بر اینکه گروه هایی نیز وجود دارند که با القاعده فعالیت می کنند تصریح کرد: این گروه ها نیز توسط گروه های مختلف تروریستی حمایت می شوند و اهداف خاصی را در سوریه دنبال می کنند.

تکفیری ها مردم سوریه آواره کرده اند

عضو کاروان صلح سوریه با اشاره به اینکه گروه های بسیار زیاد دیگری نیز در کشور سوریه فعالیت می کنند که توسط کشورهای منطقه تغذیه می شوند اظهار کرد: می توان این گونه نتیجه گرفت که سوریه با نماینده بسیاری از کشورهای دنیا در حال جنگ هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گروه های منافقین که در ترکیه فعالیت می کردند نیز وارد سوریه شده اند خاطر نشان کرد: در اردوگاه مرزی بین اردن و سوریه بزرگ ترین جریان تکفیری در سوریه حضور دارند.

این فعال حقوق بشر فضای بسیار وحشت ناکی را در سوریه توصیف و عنوان کرد: بسیاری از مردم تنها به دلیل اینکه از دولت حمایت می کردند به شهادت رسیده اند و حملات بسیار وحشیانه ای دیگر که زبان از گفتن آن ها قاصر است.

عضو شورای مصالحه سوریه با اشاره به اینکه خشونت و ترور علیه مردم سوریه هم اکنون نیز جریان دارد عنوان کرد: حتی راهبه ها نیز در امان نیستند و خود مردم سوریه شاهد جنگی تمام عیار در شهر خود هستند، مدرسه ها خالی از دانش آموزان است و این به دلیل شرایطی است که تروریست ها در منطقه های مختلف سوریه ایجاد کرده اند.

هیچ رسانه ای جنایات مردم سوریه را گزارش نکرده است

اگنس گفت: تا کنون هیچ از رسانه های غربی این جنایات را گزارش نکرده اند و گوشه ای مظلومیت مردم سوریه را هم نشان نداده اند.

وی عنوان کرد: افرادی که خود را گروه دوستی با سوریه معرفی کردند همان کسانی بودند که از تروریست حمایت می کردند و گروه های معارض با سوریه را به رسمیت شناختند و نشست های مختلفی را در کشورهای مختلف برگزار کردند.

عضو شورای مصالحه سوریه تصریح کرد: عربستان و سوریه شورع به حمایت های مالی از این گروه های تروریستی کردند و در همین مسیر نخست وزیر قطر به صورت صریح اعلام کرد که تنها راه حل نجات کشور سوریه راه حل نظامی است و این نشان دهنده یک پارادوکس بزرگ در بین کشورهای غربی بود.

وی با اشاره به اینکه آن ها به این تتیجه رسیدند که برای تامین منافع سیاسی خود می توانند در کشور سوریه دخالت کنند خاطر نشان کرد: بسیاری از این کشور ها به دلیل اینکه توان مقابله با ایران را نداشتند به جنگ با یکی از متحدان ایران پرداختند.

عضو کاروان صلح سوریه رژیم صهیونیستی، ترکیه را یکی از حامیان اصلی تکفیری ها دانست و عنوان کرد: وزیر امورخارجه ترکیه به صورت صریح اعلام کرده است که ما از مخالفین کشور سوریه حمایت می کنیم و بر همین اساس مرز بین سوریه و ترکیه به عنوان مسیری برای انتقال تسلیهات نظامی استقاده می شود.

صلح در سوریه نیازمند مشارکت رهبران دینی است

وی گفت: در شرایط فعلی نیاز به حمایت رسانه های مستقل و رهبران دینی نیاز داریم که بتوانیم صلح را در سوریه پابرجا کنیم زیرا این نیاز برای کشور سوریه غیر قابل انکار است.

در این دیدار پس از صحبت های مادر اگنس حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه گزارشی بسیار ارزشمند از این کاروان در این جلسه ارائه شد اظهار کرد: این همکاری ها می تواند زمینه سازی مناسب برای ظهور حضرت مهدی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مهدی موعود برای نجات بشریت ظهور می کند افزود: ظهور حضرت حجت در کنار حضرت مسیح است و این موضوع می تواند الگویی مناسب برای ارتباط بیش از پیش مسیحیت و اسلام باشد و این موضوع باید مورد تاکید قرار بگیرد.

معاون بین الملل حوزه وجوه اشتراک بین دو دین اسلام و مسیحیت را بسیار زیاد دانست و خاطر نشان کرد: اسلام دین رحمت است و اگر دیده می شود حرکت تروریستی به نام اسلام آغاز شده است هیچ ارتباطی با اسلام وجود ندارد و این موضوع باید مورد تاکید تمامی مسیحیان قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسی که دین اسلام را با ایمان واقعی درک کرده باشد نمی تواند خشونت را در خود جای دهد و جان انسان های بی گناه را بگیرد و یکی از مشخصه های اصلی مسلمان این است که افراد دیگر از مسلمانان در امان باشند.

حجت الاسلام زمانی آروزی سلامتی برای انسان ها در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است عنوان کرد: حال باید این پرسش مطرح شود که چگونه این دین می تواند به قتل دیگر انسان ها رضایت دهد! زیرا انسان خلیفه خداوند رحمت بر روی زمین است و نمی تواند به قتل و حنایت رضایت دهد.

اسلام دین رحمت است

وی پیامبر گرامی اسلام را مظهر رحمت دانست و خاطر نشان کرد: این پیامبر برای تمامی انسان ها مایه رحمت است و این موضوع تنها شامل مسلمانان نمی شود و تمام انسان ها را در بر می گیرد و این موضوع در آیات قرآن نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

معاون بین الملل حوزه با تاکید بر اینکه رحمت خداوند یکی از ویژگی های اساسی دین اسلام است عنوان کرد: در دین اسلام دستورات بسیار زیادی داده شده که حتی نسبت به کسانی که با شما ظلم می کند نیز با رحمت برخورد کنید.

استاد حوزه علمیه قم بخشش را یکی از ویژگی های اصلی دین اسلام دانست و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام با دشمن خود با رحمت برخورد می کند این موضوع با بررسی سیره پیامبر گرامی اسلام به خوبی مشخص می شود و در این شرایط چگونه می توان گفت اسلام دین خشونت است.

وی شخصیت حضرت علی(ع) در اسلام را نیز بسیار با ارزش دانست و خاطر نشان کرد: حضرت علی حتی با قاتل خود نیز با مهربانی برخورد می کند و عنوان می کنند تنها یک ضربه به او بزنید، با بررسی این موضوعات تاریخی به این نتیجه می رسیم که اسلام بخشندگی صلح، آرامش و دوستی را به عنوان اصول اصلی خود معرفی می کند.

حادثه عاشورا یک جلوه گاه رحمت دین اسلام است

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه در حادثه عاشورا نیز جلوه گاهی دیگر از رحمت اسلام را می بینیم اظهار کرد: این موضوع را نیز باید عنوان کرد که عیسی مسیح نیز مظهر رحمت الهی بوده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از ویژگی های برجسته دین اسلام برخود با افراد غیر مسلمان است که برای آن ها حقوقی را در نظر گرفته است و این موضوع در نامه حضرت علی به مالک اش تر نمایان است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی کوچک ترین موضوعات جامعه خویش واکنش نشان می دهد عنوان کرد: حضرت علی(ع) به خلخال روبوده شده از پای یک مسیحی واکنش نشان می دهد و این جلوه گاه اصلی دین اسلام است و این موضوعات نشانه های عملی پیشوایان مسلمانان به افراد غیر مسلمان است.

معاون بین الملل حوزه گفت: امام خمینی (ره) در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد که تا جهان ظلم وجود دارد ما به تلاش خود برای سرنگونی ظلم ادامه می دهیم، زیرا اسلام یکی از مشخصه های اصلی دین اسلام این است که با ظلم و کفر مبارزه می کند.

حجت اسلام زمانی حمایت از مظلومان را از ویژگی های انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: محبت و عدالت به غیر مسلمانان در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بسیار مشهود است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: جریان تکفیری به دو دسته تقسیم می شوند که می توان به گروه هایی اشاره کرد که به صورت آشکار با شیعه به مبارزه می پردازند و گروهی دیگر که به حمایت از این گروه می پردازند.

ضرورت شکل گیری جبهه مقاومت در مقابل سلطه جهانی

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رهبران تندرو ها بر این عقیده هستند که باید کسانی که ادیان دیگر را پیروی می کنند به قتل برسند عنوان کرد: تکفیری ها قتل مسلمانان را بر خود واجب می دانند و این موضوع توسط رهبران آن ها اعلام می شود.

معاون بین الملل حوزه گفت: باید مقاومت در مقابل سلطه جهانی شکل بگیرد و تنها در این صورت است که صلح و آرامش در منطقه حاکم می شود و باید عنوان کرد که رژیم غاصب صهیونیستی حامی اصلی تروتریسم است.

در این نشست کلیپی تاثیر گذار از کودکان سوریه به نمایش درآمد که در آن این کودکان عنوان می کردند که به دنبال آرامش هستند و امیدوارند صلح و آرامش دوباره به سوریه برگردد و آن ها بتوانند به خیابان ها بیایند و مثل تمامی کودکان دنیا به بازی بپردازند.

در پایان این دیدار نیز افراد حاظر در جلسه با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن ها نوشته بود « ما خواهان صلح در سوریه هستیم» به حمایت از مردم سوریه پرداختند.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دائما اشتباهات موجود در نظام عراق و سوریه و... به پای ایران نوشته می شود به این اعتبار که ایران یک قدرت منطقه ای است و طبعا باید بتواند جلوی آنها را بگیرد! مثلا می گویند مالکی چرا فلان کار را کرد؟ یا چرا این مساله در سوریه اصلاح نشده است یا چرا فلان حادثه در یمن رخ داد و قس علیهذا

|

نظرات کاربران