در حال بارگذاری ...

آیت الله جوادی آملی که ظهر امروز در دیدار با اعضای کاروان زائران صلح سوریه در مؤسسه بین المللی اسرا سخن می گفت، با اشاره به اینکه گزارش ارائه شده توسط این مجموعه بسیار امیدبخش بود، اظهار کرد: امیدواریم رهبران در مسیر عدل حرکت کنند تا در این مسیر همه بتوانند معنای واقعی صلح را درک کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه باید انسان شناسی در مورد هر فرد انجام شود، خاطرنشان کرد: تنها در این صورت است که می توانیم درباره صلح و عدل در جهان صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: مرگ پایان راه رسید و بسیاری از قدرتمندان این تصور را دارند، بلکه بعد از مرگ جهان ابد وجود دارد که در انتظار تمامی انسان ها است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر مرگ پایان راه بود انسان می توانست دردمنشانه زندگی کند و با ظلم زندگی کند، اظهار کرد: مرگ بین راه است و انسان با مرگ از پوست جدا می شود و تا ابد زندگی می کند و می تواند تا ابد ره توشه را به دست بیاورد و این مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه شود.

آیت الله جوادی آملی گفت: این جنگ به صورت ناخواسته توسط ابرقدرت ها به مردم و کشور سوریه تحمیل شده است، همان طور که جنگ جهانی اول را راه اندازی کردند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه در کمتر از 50 سال میلیون ها انسان کشته شدند، خاطرنشان کرد: بسیاری از همین کسانی که دم از آزادی می زنند کسانی هستند که میلیون ها انسان را به کشتن دادند، مگر این انسان ها تغییر کرده اند.

وی با اشاره به اینکه طهارت و پاکی روح باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: ما در مقابل هر کاری مسئول هستیم، زمانی که این موضوع نهادینه شود جامعه به صلح و آرامش می رسد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: در مصاف با مرگ ما پیروز واقعی هستیم و آن را از پای درمی آوریم و اگر این موضوع نهادینه شود جامعه می تواند در مسیر درست و صحیح خود حرکت کند و به صلح و آرامش برسد.

مرجع تقلید جهان تشیع با تأکید به اینکه باید عدل و صلح درون انسان ها درست شود، خاطرنشان کرد: تنها در صورت از بین رفتن خودخواهی و غرور است که انسان می تواند معنای واقعی عدل را درون خود احساس کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: با کسانی که صلح را نقض می کنند و خود را تسلیم غرور خود می کنند، کنار آمد زیرا آن ها همچون ماری هستند که انسان ها را آزار می دهند.

وی ظلم واردشده بر مردم فلسطین را بسیار زیاد دانست و اظهار کرد: نمی شود از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و دم از حقوق بشر زد، کودکان را بی خانه کرد و مدعی صلح بود.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به "امیدواریم این سفر برکات زیادی را به همراه داشته باشد" تصریح کرد: این موضوع در ادیان مختلف الهی مورد تأکید قرار گرفته است و امیدواریم در آینده ای نزدیک خاورمیانه روی صلح و آرامش را به خود ببیند.

لازم به ذکر است این گروه بعد از این برنامه در مدرسه معصومیه قم حاضر شده و با جمعی از طلاب دیدار و گفت و گو می کنند، همچنین این کاروان با تعدادی از خانواده های سوری در قم نیز گفت و گو می کنند.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

شیعه ی انگلیسی کیست؟

شیعه ی انگلیسی کیست؟

یک عدّه‌ای خیال میکنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه، این خلاف سیره‌ی ائمّه است. اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام ...

|

ده نکته درباره وحدت و افراطیون

ده نکته درباره وحدت و افراطیون

برخی تلاش می کنند تا با سیاسی کردن مساله وحدت، آنرا به ضرورتی مقطعی تقلیل داده و صرفا در مقابل دشمن مشترک معنا کنند، حال آنکه وحدت مد نظر دین برای ایجاد تمدن اسلامی و حاکمیت ارزشهای اسلامی در جهان است.

|

نظرات کاربران