در حال بارگذاری ...

شب گذشته مجلس یادبود طلبه و نخبه و جهادگر، رضا داودی با حضور طلاب عزیز و آیت الله اراکی دبیر مجمع تقریب و نیز استاد مبلغی رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی برگزار گردید.

 
به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، حجه الاسلام مبلغی در این مجلس با اشاره به گسترش جریانات تند و تکفیری در جهان اسلام، یکی از ریشه های اثربخشی این جریانات را فقدان ساختار اجتماعی و شکل گیری اجتماع مسلمانان دانست.
ایشان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در گام اول اجتماع مسلمانان را تشکیل دادند افزود: اجتماع مسلمانان مبتنی بر اسلام و شهادتین تشکیل می شود و این اجتماع است که بسترساز رشد ایمان در افراد است.

ایشان با تاکید بر این مطلب که ایمان یک امر تشکیکی و طیفی است افزود: نمی توان مبنای جامعه مسلمین را بر یک مساله قلبی بنا نهاد و لذاست که جامعه اسلامی بر اساس اسلام که یک شهادتین ساده است شکل می گیرد ولی جهت گیری ان افزایش ایمان در مسلمانان می باشد.
ایشان با نقد بر جریانات تکفیری که می خواهند اجتماع مسلمین را با ایمان شکل دهند و نهایتا مسلمانان را به چنین وضع اسفناکی کشانده اند، به تبعات شوم چنین نگرشهایی اشاره کردند و به میزان کشتار مسلمانان از یکدیگر اشاره نمودند.

ایشان در پایان ضمن اشاره به مرحوم رضا داودی وی را یک طلبه جهادگر در راه خدا و یک الگوی تقریبی خواند و برای او علو درجات را مسالت نمود.

در پایان، این مراسم با روضه خوانی و سینه زنی و صرف شام به پایان رسید.
 




مطالب مرتبط

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

مکتب مناظره!
نیم نگاهی به مقوله مناظره در مکتب اهلبیت(ع)

مکتب مناظره!
نیم نگاهی به مقوله مناظره در مکتب اهلبیت(ع)

بررسی سیره ائمه علیهم السلام در قبال دیگران اتفاقا نشان از تاکید بر اشتراکات و پرهیز از طرح مباحث مورد اختلاف دارد تا بتواند محملی برای محبت و همدلی و همکاری و همراه سازی مهیا شود و البته طبعا اینگونه نیست که در صورت نیاز از بیان عقیده خود و اثبات صحت آن ابا داشته باشند.

|

ده نکته درباره وحدت و افراطیون

ده نکته درباره وحدت و افراطیون

برخی تلاش می کنند تا با سیاسی کردن مساله وحدت، آنرا به ضرورتی مقطعی تقلیل داده و صرفا در مقابل دشمن مشترک معنا کنند، حال آنکه وحدت مد نظر دین برای ایجاد تمدن اسلامی و حاکمیت ارزشهای اسلامی در جهان است.

|

نظرات کاربران