در حال بارگذاری ...

بخش آموزش اتحادیه امت واحده جهت آشنایی شرکت کنندگان در سومین دوره آموزشی این اتحادیه با اساتید مدعو، اقدام به معرفی آنها نموده است.

جهت آشنایی با اساتید مدعو سومین دوره آموزشی اتحادیه بین المللی امت واحده، واحد آموزش این اتحادیه اقدام به معرفی اساتید ندعو نموده است که در ادامه میتوانید مطالعه بفرمایید.

دکتر سید عباس صالحی

دانش آموخته حوزه علمیه مشهد و قم و دارای دکترای علم کلام می باشد. عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی قم به عنوان یک مرکز بزرگ علمی در حوزه علمیه بوده است. سالها سردبیر نشریه ای با عنوان «پگاه حوزه» بوده است که در عرصه فکری در ایران شناخته شده است. در مبحث جریان شناسی فکری هم سخنرانی ها و مقالات متعددی دارد.

مهندس سعید قاسمی

کارشناس ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت تهران است و استاد دانشگاه در همین رشته ولی بیشتر از آنکه به معمار شناخته شود، به عنوان یک فعال فرهنگی و اجتماعی که زمانی سالها در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران جنگیده است شناخته می شود. وی در مورد اندیشه امام و انقلاب اسلامی سخنرانی های فراوانی داشته است.

دکتر ابراهیم رزاقی

دکترای توسعه اقتصادی را در دانشگاه سوربن فرانسه گرفته است و اینک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می باشد. دهها سخنرانی و مقاله در زمینه اقتصاد سرمایه داری داشته است و یکی از منتقدان جدی اقتصاد لیبرال به حساب می آید. از میان کتابهای ایشان می توان به «الگوی مصرف و تهاجم فرهنگی» و «مدخلی بر اقتصاد انرژی» اشاره کرد.   

حجه الاسلام و المسلمین احمد مبلغی

دانش آموخته حوزه علمیه قم و دارای مقالات و تحقیقات متعدد در موضوعات فقهی و کلامی است. از کتابهای ایشان می توان به «تاریخ تطور قواعد فقهی» و «جهانی شدن و جهان اسلام» اشاره کرد. وی مدیر مرکز تحقیقات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مسوول مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران است. او پیش تر، مسوول پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی بوده است و سخنرانی های علمی متعددی در کشورهای مختلف دارد.

حجه الاسلام دکتر یحیی میرزایی

دارای دکترای مطالعات اسلامی از لبنان است و دانش آموخته حوزه علمیه قم می باشد. کارهای تحقیقی و سخنرانی های متعددی در زمینه های اجتماعی و تمدنی در کارنامه علمی ایشان وجود دارد که از جمله آنها می توان به کتابهای «نکاتی در روش اصلاح و تغییر» و «فلسفه مرجعیت معرفتی قرآن» اشاره نمود.

ایشان پیش تر ریاست موسسه تحقیقات تمدنی در لبنان را بر عهده داشته اند و اینک مشاور عالی رئیس جامعه المصطفی العالمیه می باشد.حضور در شبکه های ماهواره ای عربی و سخنرانی در کشورهای مختلف یکی از فعالیتهای معمول ایشان است.

حجه الاسلام ابوالحسن نواب

دانش آموخته حوزه علمیه قم و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی این شهر است. در عرصه تقریب بین مذاهب اقدامات گسترده ای را انجام داده و سخنرانی در کشورهای مختلف دنیا یکی از اشتغالات دائمی ایشان است.

دکتر حسن عابدینی

دارای دکترای رسانه است و این موضوع را در دانشکده رسانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تدریس می کند. سالها سابقه کار رسانه ای در پرونده او هست و اینک مدیر کل اخبار خارجی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

دکتر سعدالله زارعی

دارای دکترای علوم سیاسی است. دهها مقاله و سخنرانی علمی در زمینه تحلیل مسائل بین المللی دارد و یک تحلیلگر شناخته شده در مطبوعات ایرانی است. رویکرد تحلیلی ایشان نظری و تاریخی است و به همین دلیل مورد استقبال علاقمندان به تحلیل های عمیق از مسائل منطقه قرار می گیرد.

 

خانم دکتر طلعت وزارت از پاکستان

استاد روابط بین الملل دانشگاه کراچی پاکستان و دارای مدرک دکتری در روابط بین الملل از دانشگاه کراچی پاکستان در سال 2000 با عنوان استراتژی صلح در خلیج فارس. وی رئیس سابق دانشکده روابط بین الملل دانشگاه کراچی نیز بوده است. وی در مراکز تحقیقاتی مختلفی از دولت پاکستان مانند اتاق فکر شورای مشورتی پیشرفت پاکستان عضو بوده و تا کنون مقالات متعددی را در حوزه های حل مناقشات خاورمیانه، آسیای جنوبی، آسیای غربی و جهان عرب در ژورنال های تخصصی به چاپ رسانده است.

استاد احمد المدلل از غزه

احمد المدلل از همرزمان شهید دکتر فتحی شقاقی است که تحت تاثیر وی در اویل دهه 1980 میلادی جذب حرکت جهاد اسلامی شد. وی در حال حاضر از جمله رهبران بارز سیاسی حرکت جهاد اسلامی فلسطین در غزه شناخته می شود. وی فارغ التحصیل رشته آزمایش های پزشکی بوده و علاوه بر مسوولیت های سیاسی، مدیریت بخش آزمایشگاه های پزشکی را نیز در وزارت بهداشت بر عهده دارد. شایان ذکر است که فرزند وی از اعضای سرایا القدس است که در حال حاضر در زندان های رژیم اشغالگر قدس به سر می برد.

محمد الشهابی از بحرین

وی فارغ التحصیل رشته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه بغداد در سال 1978 است. از همان ابتدای فارغ التحصیلی فعالیت خود را در حوزه رسانه ای آغاز کرد و از سال 1990 به عنوان نویسنده و روزنامه نگار با بسیاری از مجلات کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری کرده است. حدفاصل سال های 2000 تا 2006 صاحب ستونی ثابتی در روزنامه اخبار الخلیج بوده است که به حکم مستقیم نخست وزیر بحرین از آگوست سال 2006 فعالیت های روزنامه نگاری وی ممنوع اعلام شد. وی از سال 2011 به دلیل شرایط کشور بحرین در کشور انگلیس زندگی می کند.

دکتر حسان عبدالله از مصر

دارای دکترای اصول تربیتی و استاد دانشگاه المنصوره مصر است. مقالات و کتابهای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به «بررسی مدل تربیتی امامیه – مطالعه موردی ایران» اشاره نمود. به صورت تخصصی در مورد انقلاب اسلامی ایران مطالعات داشته است. چند کتاب و دهها مقاله در موضوعات مختلف نگاشته است.

دکتر مجدی حسین از مصر

در رشته دکترا فارغ التحصیل شده و از فعالان سیاسی مصر به حساب می آید. سالها در زندانهای رژیم های دیکتاتوری مصر بوده و دهها کتاب تالیف نموده است. پدر او مؤسس حزب مصر الفتاة بوده و او اینک رئیس حزب العمل مصر می باشد. دهها سخنرانی و مقاله در زمینه های سیاسی نیز در سوابق خود دارد.

مهندس عمار فاید از مصر

از جوانان انقلابی مصر و نویسنده چندین مقاله تحلیلی است. اینک پژوهشگر موسسه اخوان وب است و همکاری هایی جدی نیز با شاخه جوانان اخوان المسلمین مصر دارد. مقالات وی در سایتهایی چون اخوان وب، التغییر و رصد موجودند و برای موسسه الجزیره نیز تحقیقاتی را انجام می دهد. آخرین تحقیق او، سلفیه در مصر بوده است.

عباس کاداغلو از ترکیه

از فعالان اجتماعی ترکیه است و سالها سابقه فعالیت در موضوع فلسطین را در کارنامه خود دارد. لیسانس الهیات است و زمانی، معلم مدارس ترکیه نیز بوده است. اینک به عنوان یک فعال اجتماعی در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی فعالیت می کند.

مسعود شجره

متخصص مسائل حقوقی و مدیر مؤسسه حقوق بشر اسلامی در لندن است. فعالیت های متعددی را در عرصه دفاع از حقوق مظلومان و خصوصاً زندانیان عقیده در سراسر دنیا داشته است. در همایش های متعدد سخنرانی داشته و یک عنصر شناخته شده در عرصه دفاع از حقوق مسلمانان به حساب می آید.




مطالب مرتبط

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

نظرات کاربران