در حال بارگذاری ...

اتحادیه بین المللی امت واحده با صدور پیام تبریکی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی، رئیس جمهور منتخب، ضمن تبریک پیروزی ایشان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، نکاتی را درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه ای و نیز ملی را با ایشان در میان گذاشتند.
 

انقلاب اسلامی پدیده ای در امتداد حرکت های آزادی خواهانه و جنبش های اسلامی معاصر در جهان اسلام بود که مبتنی بر گفتمان «بازگشت به خویشتن» و «عقلانیت اجتهادی اسلام ناب» در مقابل «گفتمان تحجر» و «گفتمان بازگشت به غرب» به پیروزی رسید و در زمانی که هیچ جنبش اسلامی و آزادیخواه دستاورد مشخصی نداشت و امیدی برای تحقق حاکمیت دین قابل تصور نبود، موفق به نظام سازی بر اساس آموزه های اسلامی و فائق آمدن بر چالش های فراوان تحمیلی گردید. با این وصف بی شک پدیده انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برای مستضعفان و آزادیخواهان و جنبش های اسلامی نقشی الهام بخش دارد که شایسته است با درایت و هوشمندی جنابعالی که 16 سال مسئولیت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی کشور را بر عهده داشته اید نه تنها از انتخاب شایسته مردم در 24 خردادماه معنای  بر کسی پوشیده نیست که سیاست های کلان نظام از جمله حمایت از محور مقاومت و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین در منطقه و مستضعفین جهان آن چنان که نص صریح اصول 3 و 154 قانون اساسی بیان می کند سیاست هایی اصولی و تغییرناپذیر است. در طول 34 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور دولت های گوناگون با سلایق و گرایشات مختلف در اصل این سیاست تغییری حاصل نشده است و قطعا دولت یازدهم نیز با حضور حضرتعالی - که سالهای متمادی نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی کشور بوده اید- با اشراف به اهمیت راهبردی این مسئله، به تداوم این سیاست ها در عرصه بین الملل پایبند خواهد بود. با این حال به نظر می رسد نفس اعلام این مساله از سوی جنابعالی موجب ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی و برطرف شدن برخی نگرانی ها خواهد شد کما اینکه مواضع اصولی جنابعالی در نخستین کنفرانس خبری رئیس جمهور منتخب نیز گواه همین موضوع است.

3-    استفاده از توان سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی و دانشجویی و سایر پتانسیل های غیردولتی در حوزه بین الملل جهت برقراری ارتباطات میان فرهنگی شاه کلید مغفول دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی است که امید است با استقرار دولت یازدهم شاهد شکوفایی این ظرفیت باشیم.

نکات مهم دیگری نیز در حوزه سیاست خارجی به نظر می رسد که انشاءالله در فرصت های آتی به استحضار خواهد رسید. امید است دولت آینده مصداق تام «تدبیر» و «امید» برای معتقدین به نظام و انقلاب و «ناامیدی» برای دشمنان این ملت باشد و با حرکت به سمت اقتدار داخلی و منطقه ای، نظام اسلامی الهام بخش سایر ملل آزاده جهان و الگوی اسلامی پیشرفت و عدالت باشد.

صمیمانه توفیقات روز افزون شما و دولت یازدهم را از خداوند بزرگ مسالت می کنیم.

 

اتحادیه بین المللی امت واحده

 

 




نظرات کاربران