در حال بارگذاری ...

همایش همبستگی با مردم بحرین با سخنرانی محمد کاظم شهابی، فعال سیاسی و عباس عمرانی، فعال حقوقی از کشور بحرین، امروز در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در ابتدای این همایش، محمدکاظم شهابی، فعال مسائل سیاسی کشور بحرین با اشاره به این که انقلاب بحرین الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ما را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی با بیان این که 33 سال است که ملت بحرین زیر ظلم آل خلیفه، آل سعود و وهابیان هستند، بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تلنگری برای آغاز انقلاب بحرین بود.

این فعال سیاسی بحرین با اشاره به وضعیت بد علمای زندانی این  کشور از سوی رژیم آل خلیفه، خاطرنشان ساخت: مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ تر از ظلم آل سعود و آل خلیفه است و  با یاری پروردگار این انقلاب به پیروزی می رسد.

در ادامه عباس عمران، فعال مسائل حقوقی کشور بحرین با قدردانی از جمهوری اسلامی به جهت پشتیبانی از ملت بحرین تصریح کرد: دشمن خواهان شکست عزم و اراده ملت است، اما ما بحرینی ها با تمام وجود ادامه راهپیمایی های اعتراض آمیز به رژیم آل خلیفه را اعلام می داریم.

گفتنی است، دانشجویان حاضر در این مراسم پس از سردادن شعارهایی در حمایت از قیام ملت بحرین، پرسش های خود را پیرامون قیام ملت بحرین، ظلم آل سعود، سانسور رسانه ای انقلاب بحرین و سایر مسائل از این فعالان سیاسی و حقوقی پرسیدند.

یادآور می شود، سلسله همایش های همبستگی با مردم بحرین از سوی اتحادیه بین المللی امت واحده با همکاری تشکل های مردمی دانشجویی سراسر کشور در کلانشهرهای کشور در حال برگزاری است.

**********

 

محمدکاظم الشهابی، عضو ارشد حرکه الوطنیه و عباس عمران دیگر عضو این تشکل امروز (شنبه، 15 مهرماه) با رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان دیدار کردند.

 

در این دیدار محمدکاظم الشهابی ضمن تقدیر از حمایت های سیاسی و معنوی جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم بحرین به تشریح آخرین تحولات این کشور پرداخت و گفت: درگیری مردم بحرین با حکومت این کشور تنها ظاهر ماجرا است و آنچه در پشت پرده این اتفاق می افتد، حکایت دشمنی آل سعود و آمریکا با مردم مظلوم بحرین و شیعیان است.

 

وی افزود: در ابتدای آغاز انقلاب بحرین توسعه سریع و موفق جنبش مردمی را شاهد بودیم، اما پس از مدتی آل سعود تشخیص داد این حکومت بحرین نیست که در خطر است بلکه حکومت سعودی و منافع آمریکا نیز در خطر قرار دارد.

 

این فعال انقلابی بحرین با اشاره به حضور پایگاه پنجم دریایی آمریکا در بحرین، تصریح کرد: حکام منطقه قدرت و حکومت خود را به واسطه پشتیبانی آمریکا دارند و این موضوع را متوجه شده اند که حفظ حکومت آنان منوط به استمرار حاکمیت آل خلیفه بر بحرین است.

 

الشهابی یادآور شد: وضعیت ما مانند مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی است و آمریکا همیشه از چنین حرکت دنباله داری در هراس است. اکنون صف متحد استکبار جهانی در مقابل مردم بحرین حضور دارند.

 

وی با اشاره به ارتباط عمیق قلبی مردم بحرین با ملت های آزاده جهان و مردم ایران بیان کرد: معمولاً در تاریخ، ملت های کوچک همواره تابع قدرت های بزرگ و سلطه گر بوده اند و اکنون ملت بحرین خواستار شرایطی غیر از این هستند. البته باید توجه داشت مواجهه با مردم بحرین، در واقع بخشی از پروژه مبارزه با هلال شیعی است.

 

الشهابی ادامه داد: ما به عنوان یک ملت کوچک ناچار به روابط گسترده با دیگر کشورها هستیم، اما تمایل داریم با منظومه ای از ملت های مورد وثوق و در طلیعه آن جمهوری اسلامی در ارتباط باشیم. اگر شما اکنون شرایط بحرین را مطالعه کنید می بینید که آل خلیفه بر اوضاع کشور مسلط نیست و حاکمان سعودی و امریکا برای بحرین تصمیم گیری می کنند.

 

عضو حرکه الوطنیه با اشاره به تلاش سعودی برای جلوگیری از گسترش انقلاب به داخل مرزهای عربستان عنوان کرد: در کنار دولت سعودی، دستگاه دیپلماسی امریکا و انگلستان تلاش می کند تا توجه جهانیان را از موضوع بحرین منحرف ساخته و اجازه ندهد صدای مظلومیت ملت بحرین به گوش جهانیان برسد.

 

وی با اشاره به جریانات سیاسی فعال در بحرین گفت: اکنون برخی سیاسیون معتقدند باید رژیم آل خلیفه را وادار به گفت وگو و پذیرفتن انتظارات انقلابیون کنیم. این جریان ها وقتی آزادی زندانیان را دنبال می کنند، این موضوع را از آمریکا یی ها می خواهند تا آل خلیفه را مجبور به آزادی زندانیان کنند.

 

وی ادامه داد: این جریان دائما از حکومت خواستار گفت و گو می شوند و در حقیقت چیزی را دنبال می کنند که اختیار آن اصلا دست رژیم آل خلیفه نیست. این جریان ها متوجه نیستند که امریکایی ها اعتقادی به چنین جریانی ندارند.

 

الشهابی گفت: از 10 سال پیش رژیم آل خلیفه سعی کرد تا موازنه جمعیتی بحرین را تغییر دهد و گروهی از ساکنان منطقه شرقی عربستان را وارد بحرین کرد تا معادله جمعیتی تغییر یابد. در چند سال اخیر امریکا خسارات مهلکی را در ایران، عراق، لبنان و سایر کشورهای اسلامی متحمل شده و اکنون می کوشد با تغییر شرایط قومی و مذهبی بحرین، اوضاع این کشور را کنترل کند.

 

عضو حرکه الوطنیه یادآور شد: امروز شرایط سیاسی حاکم بر منطقه به سود ما است و از این مهم تر ما به وعده های الهی معتقد و پایبند هستیم و قطعاً پیروزی از آن ما خواهد بود.

 

در ادامه این جلسه عباس آل عمران، دیگر فعال سیاسی بحرینی به تشریح آخرین دستاوردهای انقلابیون بحرینی پرداخت و عنوان کرد: حکومت بحرین چهار دهه است به مردم حکومت می کند و برخی حاکمان آن سه دهه است که در رأس امور هستند. همچنین تمام ثروت بحرین متعلق به این افراد است و از 33 جزیره این کشور، مردم تنها در سه جزیره اجازه تردد دارند.

 

وی ادامه داد: مردم بحرین در چند روز اول انقلاب کار را یکسره کردند و بر مناطق بسیاری مسلط شدند اما با ورود ارتش سعودی اوضاع دگرگون شد. همه شعارهای آزادی خواهی امریکایی ها هم تنها تا مرز بحرین است و آن ها به هیچ عنوان اجازه نمی دهند صدای مظلومیت مردم بحرین به گوش جهانیان برسد.

 

این فعال سیاسی بحرینی توضیح داد: امروز ملت بحرین با چهار جریان روبرو هستند. ارتش سعودی، جیره خوارانی که از سعودی آمده اند، آمریکایی ها و دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی. یکی از کارهای آل سعود اهانت به مقدسات است. آن ها تاکنون 40 مسجد را تخریب کرده و به مراسم مذهبی ما حمله می کنند. آن ها همچنین تاکنون پنج هزار جوان بحرینی را از محل کار اخراج کرده اند.

 

 در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان با تأکید بر پیوند عاطفی و معنوی ملت ایران و بحرین، گفت: شما امروز میهمان ملتی هستید که نه تنها برای پیروزی انقلاب اسلامی بلکه در 8 سال دفاع مقدس نیز جوانان بسیاری را تقدیم انقلاب خود کرده است.

 

وی افزود: شهدا، جانبازان و آزادگان انقلاب اسلامی با تاسی از سید الشهدا(ع) تا پای جان از استقلال و شرف ملت خود دفاع کردند و قطعا ملت بحرین نیز نتیجه مجاهدات خود را خواهد دید. اگرچه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ما از حرکات آزادیخواهانه حمایت می کنند اما بحرین برای ما حساب دیگری دارد و تحولات بحرین و ملت مظلوم و مجاهد آن با عواطف ما گره خورده است. خانواده شهدا و مردم ایران آزادی ملت بحرین را در دعاهایشان مطالبه می کنند.

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان یادآور شد: در نماز عید فطر تهران هنگامی که مقام معظم رهبری به تحولات بحرین اشاره فرمودند، شاهد اندوه و تاثر ایشان از تحولات بحرین بودیم که این امر بیانگر جایگاه ویژه ملت بحرین نزد ایشان است.

 

شفیعی تأکید کرد: به فضل الهی مبارزات ملت بحرین به پیروی منجر خواهد شد و انشالله جهانیان شاهد پیروزی شما بر دشمنان خواهد بود چراکه وعده الهی، پیروزی مستضعفان بر مستکبران است

 

 




مطالب مرتبط

برنامه تلویزیونی هم قصه

برنامه تلویزیونی هم قصه

هشت سال از شروع فعالیت‌های «اتحادیه بین‌المللی امت واحده» گذشته است. طی این سال‌ها تمام تلاشمان را کرده‌ایم که تا گوشه‌ای از باری که باید برای انقلاب اسلامی در ...

|

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

در مواجهه رسانه ای با فاجعه مکه نخستین و مهمترین سوالی که باید در مواجهه با اذهان عموم مسلمانان دنیا برایش پاسخی یافت این است که: عامل اصلی این واقعه کدام است؟

|

بایسته های رسانه ای جنگ یمن

نباید از یاد برد که تک تک ما در قبال مظلومیت مضاعف یمن در عرصه رسانه موظفیم و حتی اگر بتوانیم یک نفر از جامعه مخاطبین را نسبت به ماوقع یمن آگاه سازیم ضربه ای ولو کوچک به پیروان آمریکا و اسلام آمریکایی وارد کرده ایم.

|

نظرات کاربران