در حال بارگذاری ...

کنفرانس خبری مشترک جوانان شیعه، سنی و مسیحی ایرانی در واکنش به توهین به پیامبر اسلام در آمریکا عصر دیروز در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، در این کنفرانس خبری که نمایندگانی از جامعه مسیحیان ایران، جامعه اهل سنت ایران، نماینده شیعیان و نماینده ای از نوار غزه در آن حضور داشتند. همچنین با ظفر بنگاش رییس موسسه اندیشه اسلامی کانادا و هاشم اسلام علی، عضو کمیته فتوای الازهر مصر نیز ارتباط زنده تلفنی برقرار شد.

پیروزی: آزادی بیان و تحقیق آری؛ اهانت و تمسخر نه
ابراهیم پیروزی که به عنوان نماینده مسیحیان ایرانی سخن می گفت با اشاره به تهدیدات سابق تری جونز، کشیک هتاک آمریکایی اظهار داشت: از همان زمان مسیحیان ایران مخالفت رسمی خود را با اهانت به پیامبر اسلام از طریق شبکه ماهواره ای خود اعلام کردند و اساسا از منظر ما هر گونه توهین به به مقدسات ادیان مردود و محکوم است.
وی با اشاره به اینکه آزادی بیان و سوال و تحقیق امری پذیرفته شده ست افزود: متاسفانه عده ای با سوءاستفاده از این عنوان اقدام به توهین و تمسخر و اهانت می کنند و نباید اجازه داد این توهین ها ادامه پیدا کند.
پیروزی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید اقدام چند نفر قبطی به پای همه مسیحیان نوشته شود گفت: به قول بسیجی ها ترکش های این اهانت به ما هم می خورد و لازم است رسانه ها میان چند نفر شخص با پیروان و رهبران مسیحیت تفکیک قائل بشوند.
این مسیحی پروتستان با قرائت آیاتی از انجیل درباره محکومیت اهانت و سخن زشت گفت: متاسفانه این رویه در مورد حضرت عیسی نیز وجود دارد و در اروپا به ایشان اهانت های بسیاری شده که فیلم آخرین وسوسه مسیح نمونه ای از آنهاست و لازم است مساله احترام به مقدسات ادیان از طرق مختلف پیگیری شود.
پیروزی همچنین با تاکید بر اینکه شناخت عقاید سایر ادیان و مذاهب گام نخست در تعامل انسان ها محسوب می شود گفت: باید شیوه های گفت و گوی پیروان توسط رهبران ادیان آموزش و ترویج داده شود اما در عین حال در صورت توهین و بی احترامی به مقدسات باید با توهین کنندگان برخورد قانونی صورت بگیرد.
اسماعیلی: به دنبال سوء استفاده از احساسات مسلمانان هستند
در ادامه این کنفرانس خبری، جمال اسماعیلی، مسئول روابط عمومی جماعت دعوت و اصلاح ایران به بیان مواضع خود در قبال توهین به پیامبر اکرم (ص) پرداخت.
اسماعیلی در ابتدا به معرفی جماعت دعوت و اصلاح و تاریخچه شکل گیری آن در منطقه کردستان و تسرّی آن به سایر مناطقی که اهل سنت ایران در آنجا حضور دارند پرداخت و تاکید کرد: جماعت دعوت و اصلاح در چارچوب فکری اخوان المسلمین تشکیل شده و مخاطب اصلی آن اهل سنت ایران هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه اساسا توهین کردن امری مذموم و محکوم است گفت: توهین به مقدسات تمامی ادیان محکوم است چه رسد توهین به پیامبر اسلام که صاحب خلق عظیم و اسوه حسنه است و بسیاری از اندیشمندان و علمای سایر مذاهب نیز به جنبه رحمت و رافت پیامبر اذعان و اعتراف کرده اند.
مسئول روابط عمومی جماعت دعوت و اصلاح در ادامه افزود: اما در کنار محکومیت این اقدام باید به واکنش هایی که در جهان اسلام در قبال این فیلم بروز داده شد نیز اشاره شود. چرا که در واقع کسانی که این گونه اقدامات را انجام می دهند یکی از هدف گذاری هایشان به خشم آوردن مسلمانان و خارج کردن آنها از طریق عقلانیت است و بر این اساس اینکه شخصی در یک جای دنیا اقدام به یک عمل مجرمانه بکند اما کس دیگری در جای دیگری بدون محاکمه کشته بشود یا به اموال عمومی حمله بشود امور قابل پذیریشی نیستند و باید به جای تشویق برخورد احساسی رویکرد عقلانی در پیش گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه کسانی به دنبال سوء استفاده از تندروی های صورت گرفته هستد گفت: به خصوص بعد از انقلابات مردمی در مصر و تونس و لیبی اهمیت این مساله دو چندان می شود. چرا که برای مثال در طول 17 روز اعتراض عمومی در مصر هیچ گونه تخریبی از اموال عمومی صورت نگرفت و مردم به صورت آگاهانه دست به اعتراضات سراسری زدند و واکنش های افراطی زمینه سوءاستفاده را فراهم می کند.
اسماعیلی در پایان انجام فعالیت های فرهنگی و پیگیری اعلام جرم توهین به مقدسات تمامی ادیان توحیدی از سوی سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی را مکمل اعتراضات مردمی در جهان اسلام دانست.
غفوری: هدف آنها قداست زدایی از اعتقادات مسلمانان است/ لزوم تقویت وحدت اسلامی
در ادامه این نشست خبری سیدسلیم غفوری به تبیین مواضع اتحادیه بین المللی امت واحده پرداخت. وی با اشاره به اینکه اساسا پس از انقلاب اسلامی احساس خطر جبهه استکبار از نگاه اسلامی به شدت افزایش یافته گفت: این اهانت مساله جدیدی نیست و سوابقی مانند کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی، کاریکاتورهای نشریات دانمارکی، فیلم فتنه و ... در کارنامه سیاه غرب در توهین به مقدسات اسلامی به چشم می خورد.
این مستندساز حوزه بین الملل با اشاره به اینکه کلیپ منتشر شده از لحاظ هنری در پایین ترین سطح ممکن و به شدت آماتوری است افزود: اواخر ماه ژوئن این فیلم در یک اکران خصوصی در یکی از سینماهای هالیوود به نمایش گذاشته شده و یکم جولای کلیپ 14 دقیقه ای از آن در یوتیوب منتشرشده است. از این تاریخ تا 8 سپتامبر مطلقا شاهد واکنش خاصی نیستیم و مشخص نیست چطور درست قبل از سالگرد یازدهم سپتامبر ترجمه عربی آن از طریق شبکه ماهواره ای ناس پخش شده و به سرعت در فضای مجازی نیز به اشتراک گذاشته شد.
دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده با اشاره به مشکوک بودن قتل سفیر آمریکا آن هم در روز یازدهم سپتامبر خاطرنشان کرد: گزارشات متعددی وجود دارد که حکایت از مشکوک بودن این قتل می کند و هدف غرب نشان دادن چهره منفی و خشن از اسلام به افکار عمومی است چرا که روند رشد اسلام و جریان های اسلام گرا دائما در حال صعود است.
غفوری همچنین به سوءاستفاده کارگردان این فیلم از بازیگران نیز اشاره کرده و گفت: اساسا سناریوی فیلم چیز دیگری بوده و ربطی به تاریخ اسلام ندارد و کاراکتری که بعدا به شخصیت پیامبر تغییر پیدا کرده نامش «مستر جورج» یا «ارباب جورج» است و داستان فیلم مربوط به مصر باستان است اما کارگردان فیلم در اقدامی غیرحرفه ای و غیراخلاقی اقدام به تغییر کلی داستان فیلمنامه و صداگذاری روی شخصیت ها نموده است و برخی بازیگران نیز به این موضوع تصریح کرده اند.
وی پروژه خشن و غیرعقلانی نشان دادن چهره اسلام را سناریویی ادامه دار دانست که در آینده نیز تکه های دیگری از این پازل تکمیل خواهد شد.
سلیم غفوری در ادامه به محکوم بودن توهین به مقدسات تمامی مذاهب و ادیان اشاره کرد و گفت: برای مومنین تفاوتی نمی کند که به مقدسات کدام یک از ادیان اهانت بشود چرا که تمامی آنها پیامبران الهی هستند و از نظر ما توهین چه نسبت به حضرت عیسی باشد چه نسبت به پیامبر چه نسبت به سایر مقدسات محکوم است.
مسئول اجرایی کاروان جهانی الی بیت المقدس در ایران همچنین ضرورت مضاعف حفظ وحدت اسلامی در شرایط خطیر جهان اسلام را یادآور شده و افزود: در شرایط حاضر تنها راهکاری که می تواند ما را از این وضعیت خارج کند همبستگی پیروان و رهبران تمام ادیان و مذاهب در مقابل دشمنان ادیان است و باید برای اقدام مشترک چاره اندیشی شود.
وی در پایان به پیشنهادات اجرایی اتحادیه بین المللی امت واحده در این زمینه اشاره کرد و گفت:  کمپین جلوگیری از انتشار محتوای توهین آمیز به مقدسات مذاهب اسلامی از سوی تشکل های مردم نهاد ایران در مراحل نهایی شکل گیری است و به زودی رسانه ای می شود. همچنین کمپین گروه های مردمی برای ارائه طرح حقوقی جرم دانستن توهین به مقدسات ادیان الهی از سوی سازمان های بین المللی نیز در دست تهیه است چرا که اگر واقعا این سازمان ها دغدغه صلح و امنیت جهانی را دارند باید از جریحه دارشدن احساسات مومنین به ادیان الهی و به خطر افتادن جان انسان های مختلف جلوگیری کنند.
همچنین در این نشست خبری سایت اشتراک گذاری فیلم و صوت ویدیوب (www.vidube.com) به عنوان یکی از سایت هایی که به مرور می تواند بخشی از نیاز جبهه مردمی ضدآمریکایی را پاسخگو باشد معرفی شد.




مطالب مرتبط

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

شیعه ی انگلیسی کیست؟

شیعه ی انگلیسی کیست؟

یک عدّه‌ای خیال میکنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه، این خلاف سیره‌ی ائمّه است. اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام ...

|

ده نکته درباره وحدت و افراطیون

ده نکته درباره وحدت و افراطیون

برخی تلاش می کنند تا با سیاسی کردن مساله وحدت، آنرا به ضرورتی مقطعی تقلیل داده و صرفا در مقابل دشمن مشترک معنا کنند، حال آنکه وحدت مد نظر دین برای ایجاد تمدن اسلامی و حاکمیت ارزشهای اسلامی در جهان است.

|

نظرات کاربران