در حال بارگذاری ...

کنفرانس خبری مشترک جوانان شیعه،سنی و مسیحی ایرانی پیرامون اسائه به نبی اکرم «ص» که روز گذشته در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده در تهران برگزار شد، یک مهمان از غزه نیز حاضر بود و دو تن از اندیشمندان از مصر و کانادا نیز به صورت تلفنی صحبت کردند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، این نشست  با حضور نمایندگان شیعه و سنی و مسیحی و با حضوز رزق عروق از غزه برگزار شد و دو تن از اندیشمندان مصری و کانادایی نیز به صورت تلفنی در این نشست سخنرانی کردند.

* جوان فلسطینی: اگر وحدت داشتیم اینطور نمی شد!

رزق عروق، از حرکت مقاومت ملی فلسطین با بیان اینکه این رخدادها به خاطر عدم وحدت مسلمانان رخ داده است گفت: اگر دولتهای عربی وحدت داشتند و سفرای آمریکا را اخراج می کردند اینها دیگر جرأت چنین جسارتی را به خود نمی دادند.

وی ضمن اشاره به اینکه علاوه بر اعتراضات مسالمت آمیز باید اقدامات دیگری را هم سامان داد ضمن اشاره به لزوم فعالسازی دیپلماسی اسلامی افزود: باید قانون اعلام جرم اهانت به مقدسات ادیان تصویب شده و مجرمان آن محاکمه شوند.

وی افزود: ما باید پیام آور صفات نیک پیامبر «ص» باشیم. بخشی از امت اسلامی هر روز در فلسطین مورد اهانت قرار می گیرد و مسجدالأقصی نیز تحت خطر و تهدیدی مداوم است.

* عضو کمیته فتوای الأزهر مصر: سفرای آمریکا را حتی برای یک ماه اخراج کنید!

در پایان این کنفرانس خبری، شیخ «هاشم اسلام علی» عضو کمیته فتوای دانشگاه الأزهر مصر نیز به صورت تلفنی حضور یافت. وی ضمن اشاره به فضایل اخلاقی و مواردی از رفتار رسول الله «ص» گفت: اگر چنین شخصیت عظیمی در دنیا شناخته شود همه دنیا جذب او خواهد شد.

این استاد دانشگاه الأزهر گفت: پیامبر برای آزادی انسان از بندها و برای تحقق حق و عدل و مساوات برای همگان بدون در نظر گرفتن مذهب و نژاد او آمد و ما باید صورت حقیقی او را در مقابل صورت مشوهی که غرب از ایشان نشان می دهد بنمایانیم. چیزی که همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان منصف آن را قبول دارند.

عضو کمیته اساتید انقلابی الأزهر ضمن تاکید بر این نکته که آزادی بیان با تمسخر و اهانت فرق دارد افزود: این اسائه به پیامبر «ص» به معنای اعلام جنگ با امت اسلامی است لذا بر امت اسلامی واجب است که به وظیفه خود در قبال پیامبر اسلام عمل کند.

وی اولین وظیفه را همین ابراز خشم مسالمت آمیز دانست و افزود: دومین وظیفه ما التزام به سنت رسول الله«ص» در عمل است. نباید طوری باشد که برخی بگویند مسلمانها فقط یک یا دو ماه پایبندند! وی سومین وظیفه امت اسلامی را شناساندن حقیقت پیامبر به غرب و شرق دانست.

این عالم دین مصری در ادامه ضمن اشاره به اینکه این اقدام آخرین اقدام از سلسله توهین ها به مقدسات اسلامی نیست خواستار فعالسازی دیپلماسی دولتهای اسلامی با ظرفیت 1.5 میلیارد مسلمان شد و گفت: اگر دولتهای اسلامی حتی برای مدت یک ماه سفرای آمریکا را اخراج کنند خواهند دید که رفتار دنیا عوض خواهد شد و آنها معنای احترام به مقدسات را خواهند فهمید.

ایشان ضمن اشاره به لزوم پیگیری محاکمه بین المللی مجرمان این اقدام گفت: چطور است که غربی ها توهین به مسوولان کشور خود را پیگیری می کنند و یا مرحوم روژه گارودی فرانسوی که به صورت علمی به نقد هولوکاست پرداخت را زندانی کردند ولی توهین به مقدسات را آزادی بیان می دانند!؟ او گفت: باید غربی ها بفهمند که پیامبر، خط قرمز امت اسلامی است.  

ایشان در پایان ضمن اشاره به لزوم استفاده از ابزار تحریم اقتصادی غرب که زبانی است که غربی ها بهتر آن را متوجه می شوند امت اسلامی را به وحدت و بازگشت به قرآن و سنت فراخواند تا قدرت مقابله با ابرقدرتها را کسب کند.

* رئیس مؤسسه اندیشه اسلامی کانادا: کشورهای اسلامی با آمریکا قطع رابطه کنند

دکتر ظفر بنگاش، رئیس مؤسسه اندیشه اسلامی کانادا نیز دیگر مهمان غیرحضوری این برنامه بود. وی ضمن اشاره به تاثر شدید مسلمانان از این اقدام اسلام هراسانه گفت: دولت آمریکا در عین اینکه خود را حامی این اقدام نمی داند، بر آزادی بیان تاکید کرده و به این بهانه با توهین کنندگان برخورد نمی کند ولی می بینیم که آنها در تولید و توزیع این فیلم همکاری داشته اند. این درحالی است که آنها می دانند مسلمانان بشدت از این اقدام ناراحت شدند.

این متفکر و نویسنده مسلمان ضمن طرح این سوال که در این شرایط وظیفه ما چیست، تظاهرات را لازم ولی ناکافی دانست و در این رابطه گفت: در سطح مردمی ما باید به سمت وحدت حقیقی میان شیعه و سنی پیش برویم. مسلمانان باید با هم همکاری داشته باشند تا بتوانند از مقدسات اسلامی دفاع کنند.

او افزود: باید یک کمپین گسترده برای درخواست قطع روابط سیاسی کشورهای مسلمان با آمریکا تشکیل شود.

او در توضیح این مساله به مواردی از بی احترامی های آمریکا و غرب به مقدسات اسلامی در سالهای اخیر اشاره کرد: اول در سال 2003 در زندان گوانتانامو سربازان آمریکایی به قرآن توهین کردند، چندی بعد این اقدام در زندان ابوغریب و با انتشار تصاویری بسیار زشت ادامه یافت. در 2006 کاریکاتورهای موهن دانمارکی منتشر شدند. سپس تری جونز، یازده سپتامبر 2010 را روز قرآن سوزی اعلام کرد و حالا هم که چنین فیلمی ساخته شده است که نشان می دهد آنها قصد احترام گذاشتن به اسلام را ندارند.

او ضمن تاکید بر لزوم مقابله جدی با این اقدامات گفت: مسلمانان باید یک پیام جدی به آمریکا بفرستند که دیگر ما تحمل چنین اقداماتی را نداریم!

او با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن در نشریه «چارلی هبدو» فرانسه گفت: دولت فرانسه می گوید این حق آن نشریه است و موافق آزادی بیان است ولی حتی اجازه راهپیمایی اعتراضی به مسلمانان را نمی دهد!

دکتر ظفر بنگاش در ادامه سخنان خود با اشاره به رفتار دوگانه غرب در قبال اسلام گفت: ما حتی حق دفاع از خودمان را هم نداریم. این تضاد ما را به اینجا می رساند که باید ارتباط سیاسی خود را با اینها قطع کنیم.

وی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم اتحاد میان مسلمین گفت: ما باید در کنار هم با هم همکاری کنیم تا ان شاء الله شاهد جهانی باشیم که به مقدسات هیچ دینی توهین نشود و صلح و ادب بر آن حاکم باشد.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟
نمونه هایی از رفتارهای غیرتقریبی طرفداران دوجناح سیاسی

برخی از مدعیان جریانی که خود را پایبندتر به نظام می داند و مدعی – به زعم بنده در حد شعار!- تبعیت محض از رهبری هستند هم دست کمی از برخی رقبای ظاهرا سیاسی خود ندارد! بعبارتی در این مساله نوعی وحدت فکری وجود دارد و اتفاقا این نکته نشان می دهد که تقسیم جامعه صرفا بر اساس جریان سیاسی، ...

|

شیعه ی انگلیسی کیست؟

شیعه ی انگلیسی کیست؟

یک عدّه‌ای خیال میکنند اثبات تشیّع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه، این خلاف سیره‌ی ائمّه است. اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام ...

|

ده نکته درباره وحدت و افراطیون

ده نکته درباره وحدت و افراطیون

برخی تلاش می کنند تا با سیاسی کردن مساله وحدت، آنرا به ضرورتی مقطعی تقلیل داده و صرفا در مقابل دشمن مشترک معنا کنند، حال آنکه وحدت مد نظر دین برای ایجاد تمدن اسلامی و حاکمیت ارزشهای اسلامی در جهان است.

|

نظرات کاربران