در حال بارگذاری ...

دادگاه نمادین محاکمه حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین توسط جمعی از دانشجویان ایرانی و با حضور شخصیت های مبارز بحرینی برگزار شد.

 دادگاه نمادین محاکمه مردمی حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در یکی از خیابان های اطراف سفارت بحرین در تهران برگزار شد.

این دادگاه به بهانه ورود مجدد سفیر بحرین به ایران ترتیب داده شده بود و از سفیر بحرین هم برای شرکت در این دادگاه و ایفای نقش در مقام وکیل مدافع پادشاه بحرین دعوت شده بود که البته در این مراسم شرکت نکرد.

این دادگاه به شیوه ای تئاتر گونه اجرا شد؛ در ابتدا دادستان دیوان کیفری مردمی متن کیفر خواست خود را قرائت کرد. سپس دادگاه فردی را به عنوان وکیل مدافع تسخیری حمد بن عیسی معرفی کرد و او نیز به شرح دفاعیات موکل خود پرداخت. 

ابومحمد بحرینی از شاکیانی بود که پشت تریبون آمد تا به شرح جنایات رژیم آل خلیفه بپردازد.

وی ابتدا دست بر قرآن گذاشت و قسم خورد که چیزی جز حقیقت نگوید و البته به دلایل امنیتی و مشکلاتی که ممکن است از طرف نیروهای بحرینی برای او به وجود بیاید چهره خود را پوشانده بود.

ابومحمد گفت: من یکی از قربانیان شکنجه در بحرین هستم که این مصیبت ها تنها به خاطر اظهار نظرم در خصوص رژیم آل خلیفه برای من اتفاق افتاده است از ما می خواستند که به زور اظهارات دروغین داشته باشیم. آنها به عقاید دینی و سیاسی ما اهانت می کردند.

این مبارز بحرینی ادامه داد: به شخصیت های دینی ما اهانت می شد و در زندان من و هم بندانم مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتیم. رژیم آل خلیفه ما را از خوابیدن منع می کرد و حتی اجازه نماز خواندن به ما نمی داد.

وی در پایان سخنان خود گفت: مسئول تمام این جریان را حمد بن عیسی آل خلیفه حاکم بحرین می دانم.

حاضرین دادگاه پس از سخنان ابومحمد شعارهای "یسقط حمد" و "الشعب یرید اسقاط النظام" سر دادند.

علی ناصر البخیتی نویسنده و فعال سیاسی یمنی شخص دیگری بود که به عنوان شاهد پشت تریبون آمد و گفت: هیچ کشوری آنچه ملت بحرین از آزار اذیت تحمل می کند را احساس نکرده است؛ بحرین تنها انقلابی است که توسط رژیم سلطه گر خارجی سرکوب شده است.

این مبارز یمنی ادامه داد: ما در بحرین شاهد سانسور شدید رسانه ای از جانب رسانه های بین المللی هستیم. نظام بحرین مستحق هر گونه محاکمه ای است.

پس از آن محمد الشهابی از فعالان حقوق بشری بحرین به عنوان شاکی پشت تریبون آمد و گفت: ای برادران و خواهران من! شما هم اکنون به عنوان وجدان ملت بحرین در برابر جنایات آل خلیفه و آل سعود در اینجا حضور دارید.

شعار «مرگ بر آل سعود» حضار در این قسمت از برنامه به گوش می رسید.

محمد الشهابی افزود: حمد بن عیسی برده ای از بردگان آل سعود در منطقه است. مسئولیت به آتش کشیده شدن قرآن و تخریب مساجد و حسینیه ها در بحرین به عهده آمریکا و آل سعود است.

این گفته الشهابی با شعار «مرگ بر آل سعود خائن» حضار همراه بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: اکنون شمارش معکوس برای سقوط آل خلیفه شروع شده است و انشاءالله به زودی شاهد محاکمه حقیقی آل خلیفه خواهیم بود.

پس از سخنان الشهابی شعار «هیات منا الذله» در جمع حاضران طنین انداز شد.

قاضی دادگاه پس از شنیدن کیفر خواست توسط دادستان، دفاع موکل حمد بن عیسی و صحبت شاکیان، حکم دادگاه کیفری مردمی را به این شرح قرائت کرد:

«پس از شنیدن کیفرخواست و صحبت های دادستان محترم دیوان کیفری مردمی و دفاعیات وکیل حمد بن عیسی در مورد اتهامات جنایت علیه بشریت از جمله قتل بیش از 100 نفر از مردم بحرین و محبوس کردن 4 هزار و 500 نفر از آنان، شکنجه 1866 محبوس، تخریب بیش از 40 مسجد، زجر و آزار مخالفان و اعمال غیر انسانی اعم از آزار جسمانی ناشی از قرار دادن در شرایط محیطی سخت و آزار روانی انقلابیون همچون تهدید به قتل، استفاده از سلاح های آتش زا و گازهای سمی بر ضد مردم غیرنظامی، حمله به روستاها، مناطق مسکونی و ساختمان های بی دفاع و ممانعت از خدمت رسانی پزشکی به مجروحان درگیری ها، طبق مواد 7 و 8 اساسنامه دیوان کیفری بین المللی، حمد بن عیسی مجرم تشخیص داده می شود و به حبس ابد، پرداخت دیه مجروحین، پرداخت دیه همه کشته شدگان، پرداخت هزینه تخریب منازل و مساجد و قصاص به دلیل آمریت در قتل بیش از 100 نفر از مبارزان بحرینی محکوم می شود.»

دادگاه محاکمه مردمی حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین با شعار "القصاص، القصاص" حاضرین پایان یافت.




مطالب مرتبط

گزارشی از برنامه «رهبران در بند» در اهواز

گزارشی از برنامه «رهبران در بند» در اهواز

همایش همبستگی با مردم بحرین با سخنرانی محمد کاظم شهابی، فعال سیاسی و عباس عمرانی، فعال حقوقی از کشور بحرین، امروز در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

|

در هفته همبستگی مردم ایران با زندانیان بحرین صورت گرفت:

اعلام همبستگی دانشجویان مشهدی با رهبران در بند
در هفته همبستگی مردم ایران با زندانیان بحرین صورت گرفت:

اعلام همبستگی دانشجویان مشهدی با رهبران در بند

دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اجتماع در مسجد امام رضا علیه السلام پردیس این دانشگاه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بحرینی و صعودی به ابراز همدردی با خانواده این شهدا پرداختند.

|

نظرات کاربران