در حال بارگذاری ...

نمایشگاه آثار جشنواره کاریکاتور «بازگشت به خانه» افتتاح شد

آیین گشایش نمایشگاه آثار منتخب مسابقه بین المللی کاریکاتور «بازگشت به خانه» همزمان روز جهانی قدس در موزه فلسطین برگزار شد.

به مناسبت حرکت کاروان  جهانی الی بیت المقدس و راهپیمایی نمایندگان ملت های مختلف و آوارگان فلسطینی به سوی مرزهای فلسطین اشغالی، نمایشگاهی از آثار منتخب نخستین جشنواره بین المللی کارتون «بازگشت به خانه» با موضوع های «حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های مادری» و «اعتراض به اشغال بیت المقدس» در موزه هنرهای معاصر فلسطین عصر سه شنبه 24 مرداد، افتتاح شد.

این نمایشگاه با همکاری اتحادیه بین المللی امت واحده، خانه کاریکاتور و موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است و میزبان 449 اثر از 174 هنرمند از 33 کشور دنیا است. در این نمایشگاه آثار هنرمندان کشورهایی چون هند، برزیل، آرژانتین، بلژیک، هلند، سوریه، فلسطین، اندونزی و... به نمایش درآمد که نشان دهنده توجه خاص هنرمندان کاریکاتوریست جهان نسبت به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های مادری است.

 

مراسم افتتاحیه «سلیم غفوری»، دبیر کل اتحادیه بین المللی امت واحده، «محبوبه پلنگی» معاون هنری فرهنگستان هنر و رییس موزه هنرهای معاصر فلسطین طی سخنانی، این نمایشگاه را حرکتی در جهت حمایت معنوی از مقاومت ملت مظلوم فلسطین دانستند و درپایان با حضور جمعی از هنرمندان، علاقه مندان و اصحاب رسانه به برگزیدگان این جشنواره جوایزی اهدا شد.

 

«مسعود ضیایی»، «مهدی عزیزی» و«بهمن جلالی نوکنده» از ایران برنده تندیس ویژه و جایزه نقدی مسابقه شدند و به «فخرالدین دوست محمد» لوح تقدیر و تندیس ویژه اهدا شد.

همچنین «آریف سوتریستانتو» از اندونزی، «لوک دسچیمیکر» از بلژیک، «سعید صادقی» و «همایون محمودی» از ایران برنده تندیس ویژه و لوح تقدیر شدند که در مراسم مذکور حضور نداشتند.

این نمایشگاه در جمعه 27 مرداد ساعت 10 تا 15 به مناسبت روز جهانی قدس نیز برای عموم نمازگزاران راهیان روز قدس و علاقمندان دایر است و تا 14 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

گزارشی از خیمه غزه؛ تنهای پیروز

گزارشی از خیمه "غزه؛ تنهای پیروز"

خیمه دانشجویی "غزه؛ تنهای پیروز" به همت تشکلهای دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران و با همکاری اتحادیه بین المللی امت واحده به مدت یک هفته در محل پارک دانشجو دایر شد.

|

نظرات کاربران