در حال بارگذاری ...

اتحادیه بین المللی امت واحده با صدور بیانیه ای، ضمن تشریح وضعیت اسفناک مسلمانان میانمار و برخورد ظالمانه حاکمان این کشور با مسلمانان، از وزارت کشور درخواست کرد نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد.

اتحادیه بین المللی امت واحده با صدور بیانیه ای در خصوص وضعیت اسفناک مسلمانان منطقه آراکان میانمار و تشریح وضعیت مردم مسلمان این منطقه، از رسانه های جمعی درخواست کرد تا وضعیت مسلمانان این کشور را پوشش دهند. همچنین در این بیانیه از وزارت خارجه درخواست شده  است تا نسبت به کشتار مسلمانان این منطقه واکنش نشان دهد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَا لَکُمْ لا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا

اخبار ناگواری از قتل عام مسلمانان کشور میانمار به گوش می رسد. میلیون ها مسلمان میانماری که به عنوان اقلیت مذهبی در این کشور شناخته می شوند سال هاست که با مشکلات و مسائل عدیده ای از سوی حکومت مواجهند. در این میان قوم مسلمان «روهینگیا» که در ایالت «آرکان» واقع در سواحل غربی کشور میانمار ساکن هستند، حتی از داشتن حق شهروندی کشور خود محروم بوده اند. محرومیت از انجام مناسک ساده عبادی اسلامی از جمله فشارهای وارد به این مردم بوده است؛ نه مسجدی، نه مدرسه ای و نه حتی مراسم رسمی ازدواج!

طی سال های گذشته صدها هزار مسلمان آراکان با تحمل سختی های فراوان تلاش برای مهاجرت غیر قانونی به دیگر کشورهای منطقه داشتند که در این بین بسیاری از آنان در بدترین شرایط ممکن جان سپرده اند. در یکی از این موارد گارد ساحلی کشور تایلند چند صد مهاجر مسلمان میانماری را با لنج های بدون موتور، آب و غذا در میانه اقیانوس هند رها کرده اند که باعث مرگ و میر بسیاری از آنان در میانه اقیانوس از فرط گرسنگی و تشنگی شده است. علاوه بر آن بسیاری از این مهاجران در زندان های کشورهای منطقه به سر می برند. با تمام این اوصاف مسلمانان میانمار ترجیح می دهند تا در میانه آب های اقیانوس جان بدهند اما شرایط بد زندگی در کشور خود را تحمل نکنند.

چنین وضعیت اسفناکی در ماه های اخیر با تنش های مذهبی میان بودائییان و مسلمانان این کشور همراه شده است. مطابق با اخبار رسیده چندین هزار مسلمان میانماری در منطقه آرکان تا کنون بطرز وحشیانه ای توسط افراطیان بودیست به قتل رسیده اند و نیروهای پلیس نیز تنها شاهد این قتل عام بوده اند. این در شرایطی است که دولت میانمار مانع از حضور خبرنگاران خارجی و نمایندگان نهادهای بین المللی در منطقه آراکان شده است.

اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن درخواست فوری از ارباب رسانه مبنی بر پوشش اخبار ولو ناچیز این مردم مظلوم، از وزارت محترم خارجه کشور جمهوری اسلامی ایران خواستار است تا اقدامات درخور و لازم را جهت تلاش برای حفظ جان مسلمانان محروم و مظلوم کشور میانمار از طریق اعمال فشار بر مقامات کشور مذکور و نیز نهادهای بین المللی به اصطلاح حافظ صلح و حقوق بشر، به انجام رساند.

اتحادیه بین المللی امت واحده / 24 تیرماه 1391

 




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

نظرات کاربران