در حال بارگذاری ...

سیامک عموزیدی دانشجوی دوره دکتری حقوق بین الملل دانشگاه ماستریخت هلند با حضور در جلسه مجازی اتحادیه بین المللی امت واحده به بیان مشکلات و مسائل پیش رو برای فعالیت های فرهنگی ـ سیاسی در هلند پرداخت. جناب آقای عموزیدی در ماه مارس گذشته، در جریان حضور سفیر اسرائیل در دانشگاه ماستریخت اقدام به اعتراض علنی کردند که این امر مشکلاتی را هم از جانب دانشگاه محل تحصیل و هم از جانب برخی نهادهای رسمی کشور برای ایشان بوجود آورد.

 به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، عموزیدی با اشاره با عدم تمایل اکثر دانشجویان خارج از کشور به حضور در برنامه های فرهنگی سیاسی بیان داشت که یکی از دلایل این عدم تمایل، رسمی و دولتی بودن ساختارهای فعالیت برای دانشجویان است که از این رو راه اندازی تشکل های غیر رسمی و غیر دولتی ضروری بنظر می رسد.


وی یکی دیگر از عوامل این زدگی از فعالیت های فرهنگی ـ سیاسی را تفاوت میان گفتار و عمل برخی از مسوولین ایرانی در کشورهای مختلف دانست و بیان داشت دانشجویان تفاوت های بسیاری را میان اصول و مبانی انقلابی و اسلامی از سویی و روابط خانوادگی و رفتار نزدیکان به برخی مسوولین و دیپلمات های ایرانی از سویی دیگر مشاهده می کنند که طبعاً چنین شرایطی منجر به کناره گیری از فعالیت های سیاسی فرهنگی دانشجویان می شود. در ادامه آقای عموزیدی با اشاره به تجربه موفق هیات های مذهبی بیان داشت، به دلیل غیر رسمی بودن تمامی فعالیت های هیات، دانشجویان خیلی راحت تر در برنامه های آن مشارکت می کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان محدودیت های شدید برای فعالیت های ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی پرداخت و تاکید کرد که اکثر گروه های ضد صهیونیستی در هلند بصورت زیر زمینی و غیر رسمی فعالیت می کنند. وی اظهار داشت به دلیل سلطه رسانه ای غرب خصوصا آمریکا بر روی مردم کشورهای اروپایی، نگاه مردم این کشورها عمدتاً نسبت به اسلام، صهیونیسم، ایران و حتی مساله فلسطین کاملا کانالیزه شده است که این امر فعالیت را بسیار مشکل می سازد.

آقای عموزیدی با بیان لزوم فعالیت فرهنگی برای اصلاح این نگاه میان مردم بیان داشت، متاسفانه محصولات فرهنگی ای که بتواند ما را در تغییر این نگاه مردم کشورهای اروپایی کمک کند بسیار محدود است. وی در بخشی از سخنانش بیان داشت: "بارها و بارها خواستار تهیه نسخه انگلیسی فیلم بازمانده از ایران شدم که نتوانستم پیدا کنم و در نهایت از یک سایت عربی آن را دانلود کردم و به عنوان هدیه یک نسخه از این فیلم را به هر کسی که بتوانم هدیه می دهم تا واقعیت شکل گیری رژیم اشغالگر قدس را بشناسند". وی در مورد فیلم های ایرانی بیان داشت که متاسفانه هیچ فیلمی که تصویری صحیح و درست از ایران به مردم غرب نشان دهد وجود ندارد اکثر فیلم های مطرح ایرانی، تصویری فلاکت بار از وضعیت مردم در داخل کشور به نمایش می گذارند.

شایان ذکر است که جناب آقای عموزیدی در ماه مارس گذشته، در جریان حضور سفیر اسرائیل در دانشگاه ماستریخت اقدام به اعتراض علنی کردند که این امر مشکلاتی را هم از جانب دانشگاه محل تحصیل و هم از جانب برخی نهادهای رسمی کشور برای ایشان بوجود آورد.

 

در همین رابطه بخوانید: * محاکمه دانشجویی سفیر رژیم صهیونیستی در قلب اروپا




مطالب مرتبط

♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟
♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟

همواره این سوال در میان فعالین شبکه‌های اجتماعی مطرح است که بالاخره باید چطور و چگونه در برابر این نفوذ صهیونیستی ایستاد؟ برخی قائلند که باید به این اقدامات بی‌توجهی کرد؛ برخی دیگر تاکید به واکنش و نظردهی زیر مطالب منتشره دارند و دسته‌ای هم باور دارند باید حساب‌های مشابه ...

|

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

نظرات کاربران