در حال بارگذاری ...

اظهار نظر تعجب برانگیز و زشت یکی از مسئولین کشورهای منطقه درباره جزایر سه گانه ایرانی، موجب واکنش برخی مسئولین و مقامات ایرانی شد که در برخی از این واکنش های بر حق، گوشه هایی از انحراف دیده میشد. اتحادیه امت واحده در بیانیه ای نسبت به این انحرافات تذکر داده است.

چندی پیش در پی برخی مواضع تعجب برانگیز مسئولین یکی از کشورهای منطقه، موجی از بازتاب رسانه ای نسبت به این زیاده خواهی در داخل کشور بوقوع پیوست؛ لکن متاسفانه در اثنای این واکنش های بحق، انحرافاتی مبین و آشکار از زبان برخی رسانه ها و مسوولین به گوش رسید که «اتحادیه بین المللی امت واحده» لازم می داند از باب «نهی از منکر» موارد ذیل را به تمامی مسوولین و ارباب رسانه گوشزد نماید:

1 . قطعاً هر ادعای حاکمیت یا تهدیدی نسبت به هر نقطه از خاک ایران باید به قاطع ترین شکل ممکن از سوی مسئولان سیاسی ـ نظامی کشور پاسخ داده شود؛ لکن موضع گیری در قبال اتفاقات روی داده با تحقیر یک ملت یا تمسخر کوچک بودن نقشه جغرافیایی یک کشور یا کم بودن سن رسمی استقلال آن و از همه بدتر به پیش کشیدن بحث های مذهبی ـ قومی حاکی از زنده شدن جاهلیت پیش از اسلام دارد. انحرافاتی که متاسفانه بوضوح در فضای رسانه ای و حتی صحبت های مسوولین رده بالای کشور دیده شده است و هیچ تناسبی با نگاه مکتب ناب اهل بیت (ع) به شرافت انسانی ندارد. به رخ کشیدن اینکه ابوسفیان از نسل عرب بوده و ادعای اینکه هیچ ابوجهلی در تاریخ ایرانیان وجود نداشته و شناسنامه ایرانیان ابوعلی و سلمان است آنهم در حاشیه موضوعی مثل «خلیج فارس» حکایت از بی تدبیری مسئولین امر دارد.

2. آنچه روشن و آشکار است دست نمایان آمریکا در تحریک حکام برخی دول منطقه است. فشار به ایران از یک سو و دامن زدن به تعارضات قومی و مذهبی از سوی دیگر دو هدف نظام سلطه از چنین توطئه های سیاسی است. در چنین شرایطی، هوشمندی و بهره گیری از این فرصت برای ناکام گذاشتن طرح توطئه علیه ایران و مسلمانان منطقه امری است که نیازمند نگاه عمیق و جلوگیری از واکنش های نسنجیده و زود هنگام است. باید توجه داشت که اظهارات سیاسی مسوولان دولتی کشورهای عرب را نباید به پای ملت های آنان نوشت و جلوگیری از هرگونه ایجاد تقابلی میان ملت ها ضروری است چه آنکه اکثر این حکام اگر با قیام ملت هایشان مواجه نباشند، حداقل از پایگاه مردمی بی بهره اند. لکن تداوم فضای حاکم بر برخی مسئولین و رسانه های کشور که امروز متاسفانه حتی به استادیوم های ورزشی نیز کشیده شده است، حاصلی جز دمیده شدن هرچه بیشتر در کوره اختلافات قومی و مذهبی نخواهد داشت و تنها برنده این معرکه آمریکا و ایادی دست نشانده اش در منطقه خواهند بود.

3. نگاهی بر وقایع باور نکردنی سال گذشته در جهان عرب، حاکی از ترک برداشتن دیوار سست اسلام آمریکایی در منطقه است. امروز جوانان عرب مصری علناً سفارتخانه رژیم آل سعود را به تعطیلی می کشانند، امروز بسیاری از اعراب فلسطینی آل سعود و اذناب آن را ایادی استکبار می انگارند، شیعیان و سنیان یمن بی واهمه فریاد مرگ بر آل سعود را در کنار مرگ بر آمریکا سر می دهند؛ مردم عرب بحرین بیش از پیش نگاهشان به ایران و مردم ایران است؛ امروز نفرت ملت های عرب از حاکمان شبه جزیره عربستان بواسطه پناه دادن به حکام جنایتکارشان بیشتر شده است و این همه به نزدیک تر شدن ملت های آزاده عرب به ملت و دولت ایران انجامیده است. در چنین شرایطی آیا ملی گرایی افراطی و مطرح کردن مباحث عرب ـ عجم و شیعه ـ سنی صرفنظر از تمامی انتقادات مبنایی وارده، سندی برای اتهامات منادیان اسلام آمریکایی مبنی ترویج ایرانی گری و تلاش ایران برای تغییر مذهب ملت های عرب از سوی ایران نخواهد بود؟ آیا چنین سیاست هایی منجر به بازگشت حیات به لاشه بی جان آل سعود و عمال آن در منطقه نخواهد شد؟ آیا چنین اقداماتی تبدیل کردن فضای «فرصت» بوجود آمده در منطقه به «تهدید» جدی را به دنبال نخواهد داشت؟

در پایان نباید از یاد برد که بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی ایران عمق راهبردی ای است که نه در پایگاه های نظامی بلکه در قلوب مسلمانان و آزادگان منطقه و جهان ایجاد کرده است که خود بزرگترین عامل وحشت نظام سلطه از ایران است.
 
امروز این عمق راهبردی هدف هجمه دشمنان قرار گرفته است و کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه به تضعیف این سلاح برنده می پردازند باید پاسخگوی خون صدها هزار شهیدی باشند که به پیروی از مراد خود «بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداشتند و تصمیم داشتند پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگوار به اهتزاز در آورند.»

و السلام علی من التبع الهدی
اتحادیه بین المللی امت واحده
19 اردیبهشت ماه سال 1391




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

نظرات کاربران