در حال بارگذاری ...

اتحادیه بین المللی امت واحده با صدور بیانیه ای نسبت به رفتار نسنجیده با گروهی از مهاجرین افغانستانی اعتراض کرد.

 در پی برخورد زننده و اهانت آمیز با جمعی از مهاجرین افغانستانی، اتحادیه بین المللی امت واحده با صدور بیانیه اعتراض آمیزی خواستار برخورد مناسب با عاملان این اقدام نسنجیده و غیر انسانی شد.
بسم الله الرحمن الرحیم
یاایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبایل لتعارفوا ان اکرمکم عند الله اتقیکم ان الله علیم خبیر »؛ (سوره حجرات، آیه 13)
این روزها، خبرهایی از جهل جاهلان در قبال برادر افغان به گوش رسیده است و این برای ملتی که سالهاست با افغانیان در یک مدرسه و دانشگاه و محله زیسته اند و در غم و شادی هم سهیم بوده اند، غیر قابل تحمل است. چه بسیار ایرانیانی که در دفاع از افغانستان در برابر هجمه شوروی جان دادند و چه بسیار افغانیانی که خونشان خاک جبهه های غرب و جنوب را تر کرد.
 
چنین برخوردهایی هیچ شباهتی به رفتار اصیل ایرانیان مهمان نواز ندارد؛ ملتی که با وجود مسائل متعدد اقتصادی ناشی از انقلاب و جنگ تحمیلی و بر خلاف منش دول به اصطلاح متمدن اروپایی در قبال آوارگان هم مرز خود، میلیون ها مهاجر افغان را در وطن دوم شان ایران، جای دادند.
شک نیست که غربت و دوری از وطن ـ هر کجا که باشد ـ جانکاه است و شوق بازگشت در دل تمامی مهاجرین افغان شعله ور؛ باشد که پس از بازگشت کشوری بسازند در شأن تاریخ و شخصیت های بزرگ آن، لکن از سوی دیگر به حکم شرع و عقل حرمت مهمان تا هر زمان که باشد، بر میزبان واجب است.
 
کس نیست که بر سخت کوشی، قناعت و تیزذهنی این مردم صحه نگذارد و اگر برخی از مهاجرین افغان دست به اقدامات غیرقانونی زده اند هرچند که باید مانند دیگران به دست قانون سپرده شوند - لکن جز سفیهان این عمل را به کل مهاجران افغان تعمیم نمی دهند و مگر زحمات بی دریغ و عرق های بیشماری که در جای جای این خاک برای عمران و آبادانی خانه ها و کاشانه ها از سوی زحمت کشان افغان ریخته شده از حافظه تاریخی ایرانیان فراموش می شود؟ افسوس که عده ای، سرمایه های تاریخی این انقلاب را بر اثر ندانم کاری ها و سوءتدبیرها به باد می دهند و به راستی چه ملتی از ملت افغان به ایرانیان نزدیک تر؟ همسایه، هم زبان، هم آئین ...
 
در شرایطی که بنگاه های دروغ پراکنی غربی از جمله شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی به دنبال کوچکترین بهانه ای برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران هستند، اقدام برخی افراد جاهل و نا آشنا با مبانی انقلاب اسلامی از سویی و شرایط حساس جمهوری اسلامی ایران از دیگر سوی، در تعدادی از شهرهای کشور مبنی بر اعمال دستورالعمل های سلیقه ای برخورد با مهاجرین افغان چگونه قابل توجیه است؟
 
اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن آرزوی بازگشت عزتمندانه تمامی مهاجرین افغانستانی به کشورشان، خواستار برخورد مناسب با عاملان اقدامات نسنجیده اخیر در قبال این مهاجرین است. باشد که این برخورد سبب رفع پاره ای کدورت ها و زمینه ساز برچیده شدن اسباب سوءاستفاده و تفرقه افکنی شود.

والسلام علی من اتبع الهدی




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

نظرات کاربران