در حال بارگذاری ...

بیش از ۱۲۰۰ فعال طرفدار فلسطین برای سفر به کرانه باختری به منظور ابراز همبستگی با آرمان فلسطین برنامه ریزی کرده اند.


قرار است سازمان دهندگان این کاروان هوایی برای سفر به فلسطین روز یک شنبه (۲۷ فروردین، ۱۵ آوریل) در فرودگاه بن گوریون در تل آویو تجمع کنند.

شرکت کنندگان در کمپین "به فلسطین ۲۰۱۲ خوش آمدید" همچنین برای ترک تل آویو به مقصد شهر بیت لحم در کرانه باختری و سایر شهرهای فلسطینی در اراضی اشغالی برنامه ریزی کرد ه اند.

فعالانی از اروپا، استرالیا، نیوزیلند و امریکا در کاروان هوایی به فلسطین ۲۰۱۲ خوش آمدید، شرکت خواهند کرد.

با این وجود، منابع پلیس رژیم اسرائیل با طرح این ادعا که اقدام این فعالان به "ایجاد اختلال عمومی" می انجامد، تهدید کرده اند نیروهای امنیتی این رژیم برای جلوگیری از فعالیت این افراد در فرودگاه مستقر شده اند.

این نخستین بار نیست که کاروان هوایی حامیان فلسطین، به اراضی اشغالی سفر می کند.

مقام های رژیم اسرائیل جولای ۲۰۱۱ برای ایجاد اختلال در حرکت نخستین کاروان هوایی طرفدار فلسطین تلاش بسیاری کردند و تعدادی از فعالان شرکت کننده در این کاروان را نیز دستگیر کردند. چندین کشور اروپایی نیز مانع پرواز این فعالان به تل آویو شدند چرا که رژیم اسرائیل آن ها را در فهرست سیاه خود قرار داده است.

یکی از اعضای نخستین کاروان هوایی ۲۰۱۱ روز چهارشنبه (۲۳ فروردین، ۱۱ آوریل) به خبرنگار پرس تی وی گفت، در پی مخالفت با بازگشت به فرانسه، مقام های اسرائیلی وی را ۵ روز زندانی کردند.

مقام های رژیم اسرائیل تهدید کرده اند اعضای کاروان هوایی به فلسطین ۲۰۱۲ خوش آمدید را اخراج و از ورود فعالان شرکت کننده دراین کاروان، به اراضی اشغالی خودداری می کنند.




نظرات کاربران