در حال بارگذاری ...

محمد مختار مفلح، عضو کاروان الی بیت المقدس از اهتزار پرچم افغانستان برای نخستین بار در جغرافیای فلسطین خبر داد.

  "محمد مختار مفلح" امروز با حضور در یک کنفرانس خبری در کابل با اشاره به جزئیات سفرش با "کاروان الی بیت المقدس" اظهار داشت: حدود 800 نفر از 30 کشور اسلامی به منظور حمایت از قدس شریف به فلسطین سفر کردند و حمایت خود را از مردم زجر کشیده این کشور اعلام کردند.

رهبر "حزب نهضت اسلامی افغانستان" تصریح کرد: اعضای این کاروان تجربه ها و نظرات خود را در رابطه با حمایت از قدس و مردم فلسطین به شور و مشورت گذاشتند.

با سفر به قدس، زمینه‎ حمایت بیشتر از مردم فلسطین فراهم شد

رئیس شورای حامیان قدس شریف در افغانستان، تأکید کرد: کاروان‎های کشورهای مختلف اسلامی با سفر به قدس زمینه‎ حمایت بیشتر از مردم فلسطین را فراهم کردند.

رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان با بیان این که خوشبختانه هیئت افغانستان موفق شد، برای اولین بار پرچم افغانستان را در جغرافیای فلسطین و مرز اسرائیل به اهتزاز در آورد، گفت: افغانستان به عنوان یک کشور اسلامی جایگاه خوبی در جهان اسلام دارد و حمایت این کشور از حقوق فلسطینی‎ها امری مهم است.

هرکسی که از حقوق ملت فلسطین حمایت کند هم پیمان ما است

مفلح با اشاره به این که وقتی آمریکا برای مسیحیان در تمام دنیا فعالیت می کند، چرا مسلمانان این حق را به خود نمی دهند تا از مردم و ارزش‎های اسلامی در جهان حمایت کنند، افزود: هر کشوری که با این نوع تفکر موافق باشد ما هم با او موافق هستیم.

وی ادامه داد: مردم فلسطین حق زیادی بر گردن مسلمانان جهان دارند و باید حمایت شوند.

کاروان الی بیت المقدس ماه گذشته با عبور از 30 کشور اسلامی به منظور حمایت از حقوق مردم فلسطین  به بیت المقدس سفر کرد.

در ترکیب این کاروان ده ها تن از بزرگان و سیاست مداران افغان نیز حضور داشتند.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

نظرات کاربران