در حال بارگذاری ...

امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس از ملتهای مسلمان و مستضعف خواست به جای دولتهای مرتجع خود به یاری قدس و ازادی این قبله گاه مسلمانان جهان بشتابند.اقدام امام در نامگذاری چنین روزی با هدف وارد کردن توده ملتها به صحنه نبرد برای ازادی قدس شریف بود که با حرکت کاروان جهانی به سوی قدس این تدبیر تا اندازه ای به ثمر نشسته است

 

شاید هیچ زمانی به اندازه یکی دو سال اخیر امتهای عربی و اسلامی متوجه جایگاه و اهمیت قدس و مسجد الاقصی برای دنیا اسلام نشده باشند. اهمیتی که 33 سال پیش حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از ملتهای مسلمان و مستضعف خواست به جای دولتهای مرتجع خود به یاری قدس و ازادی این قبله گاه الهی مسلمانان جهان بشتابند.اقدام امام در نامگذاری چنین روزی با هدف وارد کردن توده ملتها به صحنه نبرد برای ازادی قدس شریف بود که با حرکت کاروان جهانی به سوی قدس این تدبیر تا اندازه ای به ثمر نشسته است و انشاءالله با توجه به تغییرات بوجود آمده در مناسبات منطقه ای و وقوع بیداری اسلامی به طور کامل با نابودی رژیم اشغالگر قدس و ازادی شهر بیت المقدس از چنگال اشغالگران به طور کامل به ثمر خواهند نشست. 

با وقوع انقلابهای اسلامی ناشی از بیداری اسلامی در منطقه محل تولد اسلام (آسیای جنوب غربی و شمال افریقا) توجه انقلابیون بیش از هرزمان دیگری به قدس معطوف شده است تو گویی این منطقه از سرزمین فلسطین را محوری برای تجمیع ظرفیتها برای رهایی از یوغ استعمارگران می دانند. چه اینکه تقریبا در تمامی انقلابهای اخیر نام قدس و فلسطین و یا نمادهای این دو به وضوع در میان تجمعات ضد استبدادی و دیکتاتوری آنان قابل مشاهده بود. تقریبا چند ماهی از انقلابهای مردمی در تونس، مصر، لیبی و... نگذشته بود که جهانیان شاهد بیداری فلسطینیان و سایر آزادیخواهان برای تسخیر آخرین قلعه استعمار در کشورهای اسلامی یعنی رژیم اشغالگر قدس و رهایی بیت المقدس در قالب حرکت به سوی مرزهای فلسطین در 15 می سال 2011 (سالروز اشغال فلسطین یوم النکبه ) و پس از ان شش ژوئن 2011 (سالروز اشغال بیت المقدس یوم النکسه) بود. این حرکت اگرچه در همان زمان توسط نظامیان اشغالگر قدس با احتیاط سرکوب شد اما بلافاصله با تشکیل کمیته مقدماتی تحت نام کاروان الی بیت المقدس شکلی منسجم به خود گرفت و پس از طی مراحل مقدماتی کاروانی عظیمی به راه افتاد تا امروز (30 مارس) همزمان با سالروز گرامیداشت روز زمین جهان شاهد همایش میلیونی از سراسر جهان در همبستگی با بیت المقدس باشد. 

بنابراین به جرات می توان گفت پس از بهار کشورهای عربی که به سرنگونی دیکتاتورهای وابسته به غرب انجامید و در برخی کشورها نیز در شرف انجام است اینک نوبت به بهار قدس و انشاء الله آزادی قبله اول مسلمانان جهان رسیده است.

در همین رابطه وزیر امور قدس و اسرای فلسطین نیز تاکید کرد بهار قدس آغاز شده است و امت اسلامی و عربی از خواب عمیق خود بیدار می شود و به حول و قوه الهی تمامی توطئه ها علیه قدس و مسجد الاقصی را خنثی خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) دکتر عطا الله ابو السبح روز سه شنبه (27/3/2012) طی مراسمی که وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین تحت عنوان "وفاداری اسرا به قدس و محل اسرا" در مقر این وزارتخانه ترتیب داده بود، تصریح کرد که حملات بی رحمانه علیه قدس نشانگر اوج زورگویی و سلطه طلبی رژیم صهیونیستی است و این روزها زیاد به طول نخواهد انجامید. ابو السبح همچنین به حجم توطئه های طراحی شده علیه ملت فلسطین و شهر اشغالی قدس اشاره کرده و گفت منازعه میان رژیم صهیونیستی و ملت فلسطین و نیز امت عربی و اسلامی ادامه دارد و ملت فلسطین باید بار این مسئولیت و آرمان را به دوش بکشد. وی همچنین خواستار مشارکت گسترده در راهپیمایی بین المللی "به سوی قدس" شد که قرار است روز جمعه همزمان با سالگرد روز زمین برگزار شود.

 




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران