در حال بارگذاری ...

یکی از اعضای تاجیکستانی کاروان الی بیت المقدس گفت: اگر مردم کنار هم قرار بگیرند و کاروان هایی چون این کاروان شکل بگیرد و آزادی فلسطین را فریاد بزنند، فلسطین آزاد خواهد شد.

«محمد علی حیط» از اعضای تاجیکستانی کاروان جهانی الی بیت المقدس و معاون حزب نهضت اسلامی این کشور درباره چگونگی پیوستن به این کاروان گفت: ماه قبل از طریق اینترنت از موجودیت این کاروان مطلع شدم و تصمیم گرفتیم در این کاروان حاضر شویم که از حزب نهضت اسلامی 2 نفر، من و عبدالقادر دولت رئیس بخش بین المللی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان از مشهد وارد ایران شدیم و در قم به کاروان پیوستیم.

وی درباره ماهیت کاروان و برنامه های آن افزود: حرکت کاروان منظم بوده است و به هر حال کاروان مردمی است و بعضاً بی نظمی دارد که البته در این بی نظمی ها نظمی زیبا وجود دارد.

حیط با اشاره به حرکت کاروان از تهران تا ترکیه و حضور افرادی از کشورهای مختلف چون مالزی، اندونزی، پاکستان، افغانستان و هند تأکید کرد: در ایران و ترکیه استقبال گرمی از ما کردند که البته در ترکیه حکومت همراهی خوبی با کاروان نداشت هرچند گروه های «تایدر» و «مظلوم در» از کاروان حمایت کردند و الان هم به لبنان رسیده ایم.

 این عضو تاجیکی کاروان الی بیت المقدس حضور افراد مختلف از کشورها و فرهنگ های مختلف در این کاروان را مفید خواند و افزود: در این سفر آشنایی های بسیاری با اعضای کاروان پیدا کردیم و من فردی از این گونه فعالان را نمی شناختم و با برخی افراد از کشورهای حاضر دوستی پیدا کردم.

حیط در پاسخ به این سؤال که تهدیدات اسرائیل علیه کاروان چقدر جدی است، گفت: خصلت رژیم صهیونیستی این است که از هر کاروان مردمی و غیرمردمی با اسلحه استقبال می کند و ما ترسی از این اقدامات نداریم.

وی افزود: چه اعضای ایرانی، هندی و ترک که قبلاً به غزه رفتند و حتی برخی از اعضای ترک که شهید و زخمی هم داده اند همه برای استقلال و آزادی مردم فلسطین بوده است و مبارزه با رژیم صهیونیستی این بها را نیز می طلبد.

حیط با اشاره به حمایت جهانی و مردم تاجیکستان از مجاهدان در لبنان و فلسطین تصریح کرد: مسئله قدس و رهایی آن مسئله و درد همه جهانیان است.

وی افزود: هر چند کشور های اسلامی به علت برخی منافع سودجویانه از این مسئله دوری کرده اند اما اگر مردم کنار هم قرار بگیرند و کاروان هایی چون این کاروان شکل بگیرد و آزادی فلسطین را فریاد بزنند، فلسطین آزاد خواهد شد و برای همین است که اسرائیل از این مسئله نگران است و روزی نابود خواهد شد.

حیط در بخش دیگری از این گفت وگو درباره فعالیت های مردم تاجیکستان در حمایت از فلسطین گفت: مردم تاجیکستان از مجاهدت های مردم فلسطین و ایثارگری های آنها و نسبت به این مسئله آگاه هستند و اخبار متعددی از فلسطین در تاجیکستان منتشر می شود.

وی افزود: ما هر ساله روز قدس را برگزار می کنیم و مردم می آیند و شهدای فلسطین را یاد می کنیم و کتاب هایی در این باره نوشته شده است که در روز قدس نیز این کتاب ها را رایگان توزیع می کنیم تا مردم تاجیکستان بیشتر از این امر مطلع باشند.

حیط ادامه داد: البته همان گونه که سعدی گفته است «بنی آدم اعضای یک پیکرند /که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» لذا مردم تاجیکستان غمخوار مردم فلسطین هستند و با آنها همدردی می کنند و همراه مبارزان فلسطین هستند.

وی همچنین درباره موضع دولت تاجیکستان گفت: دولت تاجیکستان، دولتی غیرالهی است و گاه با اروپا، عرب ها و یا بیگانه ها همراه است و هر کشوری که بیشتر به آنها پول دهد دوست تاجیکستان است اما مهم دولت نیست بلکه مهم ملت تاجیکستان هستند.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

تحلیل و بررسی کاروان الی بیت‎المقدس در میزگردی با حضور حسین رویوران، فروز رجایی‎فر و سیدسلیم غفوری

فلسطین؛ أرض‎المسلمین (قسمت اول)
تحلیل و بررسی کاروان الی بیت‎المقدس در میزگردی با حضور حسین رویوران، فروز رجایی‎فر و سیدسلیم غفوری

فلسطین؛ أرض‎المسلمین (قسمت اول)

. در سال 2006 اتفاق مهم‎تری افتاد و آن اعتماد عمومی به گروه‎‎های مقاومت اسلامی بود. انتخابات 2006 منتهی به 61 درصد رأی به «حماس» و 39 درصد بقیه گروه‎‎های فلسطینی از جمله «فتح» شد. این واقعیت نشان داد که گروه‎‎های اسلامی، هم در صحنه عمل رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‎نشینی از غزه ...

|

کاروان الی بیت‎المقدس و نقش حرکتهای مردمی در حمایت از مردم فلسطین در گفتگو با شیخ الإسلام؛

حضور مردم در صحنه با انگیزه الهی!
کاروان الی بیت‎المقدس و نقش حرکتهای مردمی در حمایت از مردم فلسطین در گفتگو با شیخ الإسلام؛

حضور مردم در صحنه با انگیزه الهی!

حسین شیخ الاسلام، دبیر ستاد عالی کاروان:جنس این حرکتها را حضرت امام ابداع کردند و حالا که 33 سال از آن زمان میگذرد، همان روش در سایر کشورهای اسلامی که تحت ستم بودند علیه دیکتاتورها استفاده میشود.

|

نظرات کاربران