در حال بارگذاری ...

ارتش رژیم صهیونیستی با اتصال جریان برق به سیمهای خاردار در برخی نقاط مرزی شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان، قصد دارد مانع عبور آوارگان فلسطینی از خط مرزی در راهپیمایی روز زمین در روز جمعه شود.

ارتش رژیم صهیونیستی با اتصال جریان برق به سیمهای خاردار در برخی نقاط مرزی شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان، قصد دارد مانع عبور آوارگان فلسطینی از خط مرزی در راهپیمایی روز زمین در روز جمعه شود.


شاهدان در منطقه مرزی مارون الراس گفتند که نظامیان رژیم صهیونیستی در این منطقه سیمهای خاردار مرزی را به برق وصل کردند تا جلوی ورود تظاهرکنندگان راهپیمایی جهانی به سوی قدس که قرار است جمعه در سی و ششمین سالروز زمین برگزار شود را بگیرند.


نظامیان رژیم صهیونیستی سال گذشته هم در این منطقه با تیراندازی به سوی  راهپیمایی بزرگ آوارگان فلسطینی ده نفر از فلسطینیان را کشته و بیش از یکصد نفر دیگر را زخمی کردند.


تدابیر ویژه امنیتی در مرز لبنان در حالی است که ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین از بیم ورود راهپیمایان سوری و فلسطینی  از مرزهای سوریه به خاک فلسطین اشغالی در سالروز گرامیداشت 30 مارس نیروهای خود را در مرزهای سوریه نیز به حالت آماده باش کامل در آورده است.
ارتش اسراییل بیم آن دارد که رویدادهای مشابه ماههای می و ژوئن سال 2011 در مرزهای سوریه اتفاق بیفتد که طی آن آوارگان فلسطینی مقیم سوریه و شهروندان سوری به مناسبت  سالگرد یوم النکبه (14 می 1948  روز اشغال سرزمین فلسطین ) و سالگرد یوم النکسه (4 ژوئن 1967 سالروز اشغال بیت المقدس) به سوی خاک فلسطین راهپیمایی کردند و وارد این سرزمین ها شدند. در درگیریهایی که در همان زمان میان آوارگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست صورت گرفت بیش از 20 آواره فلسطینی و تظاهر کننده سوری به قتل رسیدند.


پایگاه خبری آکا پی اس با اعلام این مطلب به نقل از شبکه 10 تلویزیون اسراییل نوشت: ارتش صهیونیستی این امکان را داده است که همزمان با فرا رسیدن روز زمین و برپایی تظاهرات در مرزهای جولان سوریه که قرار است 30 مارس (جمعه آینده ) برگزار گردد درگیریها و احیانا حملاتی از سوی راهپیمایان به درون خاک فلسطین انجام گیرد و لذا به حالت آماده باش کامل در آمده است.
کانال 10تلویزیون اسراییل به نقل از یک مقام مسئول نظامی اسراییلی گفته است" اگرچه ما معتقدیم که رویدادهای سال گذشته می تواند بازدارنده خوبی برای امسال باشد اما به نظامیان خود آموزش های لازم برای برخورد با رویداد احتمالی را داده ایم".


برپایه این گزارش، مقامات صهیونیستی از همین الان به نیروهای بین المللی مستقر در بلندیهای جولان هشدار داده اند که هیچگونه نقض تعهدات آتش بس با ارتش سوریه را در این مرزها نخواهند پذیرفت. ریاست نیروهای بین المللی مستقر در مرزهای جولان سوریه بر عهده نیروهای کروات است. نیروهای بین المللی مستقر در مرزهای جولان سوریه کار نظارت بر این مناطق را از سال 1973 آغاز کرده اند و تعداد نیروهای آن یک هزار نفر و عمدتا ژاپنی، کانادایی، فیلیپینی ، اکراینی و هندی هستند.


صهیونیستها بیم آن دارند با توجه به فضای سنگین ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی ناشی از وقوع انقلاب های اسلامی و مردمی در کشورهای خاورمیانه راهپیمایی روز زمین که به صورت گسترده از همه قاره ها آغاز شده است به زمینه ای برای وقوع انتفاضه قوی مردمی خاصه  فلسطینیان، سوریها و لبنانی علیه اشغالگری اسراییل تبدیل شود. مردمانی که سرزمین هایشان از مدتها پیش تحت اشغال رژیم اشغالگر قدس واقع شده است.

 




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران