در حال بارگذاری ...

یک روزنامه صهیونیستی در مطلبی مدعی شد کاروان الی بیت المقدس، اهداف سیاسی داشته و تاریخ و حقوق یهودیان بیت المقدس را نادیده می گیرد.

روزنامه صهیونیستی جرورالم پست در مطلبی، مدعی شد کاروان الی بیت المقدس، تاریخچه و حقوق یهودیان را نادیده می گیرد.

این روزنامه در این مطلب مدعی شده است که مسلمانان همواره دیدگاهی سیاسی به بیت المقدس داشته اند و بر اساس احتیاجات سیاسی خود به آن توجه داشته اند.
 

در همین راستا، در این مقاله عنوان شده که [امام] خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به دست گرفتن قدرت و در آگوست 1979 ، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کرده و از مسلمانان خواسته است تا در این روز در حمایت از فلسطین و بیت المقدس راهپیمایی کنند و در نهایت هم آرزو کرده تا مسلمانان بر کفار پیروز شوند.

 

در سال 1988 بود که در دور اول انتفاضه مردم فلسطین، کمیته بیت المقدس سازمان کشورهای اسلامی، تصمیم گرفت تا "روز قدس" را به عنوان رخدادی سراسری در جهان عرب، معرفی کند.

 

در ادامه این گزارش آمده است، امروزه بسیاری از رسانه های غربی هم بیت المقدس را به عنوان سومین شهر مقدس مسلمانان معرفی می کنند، در حالی که ماهیت یهودی و مسیحی این شهر کمتر در نظر گرفته می شود.

 

این روزنامه مدعی شده، که تلاش می شود تا عبارت "یهودی سازی بیت المقدس" هم رایج شود، به نحوی که در سمیناری که در رابطه با بیت المقدس در قطر برگزار شد، این عبارت به کرات مورد استفاده قرار گرفت.

در تازه ترین حرکتی که بر ضد یهودی سازی بیت المقدس انجام می شود، کاروان الی بیت المقدس تلاش می کند تا در پایان این ماه 1 میلیون نفر را از لبنان، سوریه، اردن، و مصر و دیگر کشورها به مرزهای فلسطین اشغالی منتقل کرده و به راهپیمایی بپردازند. تمام اطلاعات مربوط به این راهپیمایی و کاروان در وب سایتی که برای آن راه اندازی شده، آمده است.
 

در این وب سایت فعالیت های اخیر در بیت المقدس محکوم شده و از آن به عنوان فعالیت های مجرمانه رژیم صهیونیستی بر ضد شهروندان غزه تعبیر شده است. در بخشی از این وب سایت آمده است:

 

"ما در کاروان الی بیت المقدس، کشتار و زندانی کردن شهرواندن فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی و همچنین ادامه اشغال اراضی فلسطینی و تلاش برای یهودی سازی سرزمین تاریخی فلسطینیان را محکوم می کنیم."

نویسنده این مقاله در پایان می نویسد: "با وجود اینکه این عبارات بیشتر شعارهایی احساسی به نظر می رسد، با این وجود حقیقت این است که کسانی که این شعارها را مطرح می کنند و تمام توان خود را برای کاروان الی بیت المقدس گذاشته اند، تنها یک هدف دارند، و آن هم بیرون کردن یهودیان از این منطقه است. ما در حال حاضر در دورانی زندگی می کنیم که چنین شعارهایی با حمایت های گسترده مردمی روبرو شده و در مقابل این فعالیت ها به ندرت رسما از سوی سازمان های بین المللی، محکوم می شود."
 

 این تحلیل روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در حالی منتشر می شود که یهودیان و مسیحیان دنیا با این حرکت اعلام همبستگی کرده اند.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

در مواجهه رسانه ای با فاجعه مکه نخستین و مهمترین سوالی که باید در مواجهه با اذهان عموم مسلمانان دنیا برایش پاسخی یافت این است که: عامل اصلی این واقعه کدام است؟

|

نماینده ارامنه ایران در مجلس: شاهد نسل کشی در سوریه هستیم

نماینده ارامنه ایران در مجلس: شاهد نسل کشی در سوریه هستیم

روبرت بیگلریان بعد از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی و همدلی ادیان برای صلح در سوریه با اشاره به اینکه این ارزش معنوی دینی و انسانی در کلیسای اصفهان به وضوح مشخص است، اظهار کرد: حضور روحانیون مسیحی و مسلمان در این جلسه هم اندیشی نشانه ای از جلوه های مختلف بین ادیان الهی است.

|

نظرات کاربران