در حال بارگذاری ...

شاخه آسیایی کاروان الی بیت المقدس ظهر دیروز در شهر شیعه نشین ایگدیر ترکیه مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت.

در مراسم کوتاهی که در میدان امام علی(ع) این شهر برگزار شد، «ولی بدر» رئیس جمعیت اهل بیت(ع) ایگدیر در سخنانی با ابراز خرسندی نسبت به حضور کاروان جهانی الی بیت المقدس در ترکیه و شهر ایگدیر، گفت: ما مقاومت و کار طاقت فرسای شما در راه آزادی مردم فلسطین و مبارزه با امپریالیسم را گرامی می داریم.

وی با اشاره به ماهیت رژیم صهیونیستی و اشغالگری آن، افزود: کاروان جهانی الی بیت المقدس در برابر ناعدالتی و ستمکاری ایستاده است و بدانید دیر یا روز سرزمین فلسطینی ها به صاحبان اصلی آن باز خواهد گشت.

رئیس جمعیت اهل بیت(ع) ایگدیر با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام، تاکید کرد: امروز جغرافیای جهان اسلام دربرابر اشغالگری امپریالیسم تحت عنوان ناتو ایستاده اند.

وی افزود: آنها فرهنگ و داشته های ما را به غارت برده اند و نمی توانیم آنچه در افغانستان و عراق گذشت را فراموش کنیم.

بدر با اشاره به تلاش های دشمنان اسلام برای تفرقه بین شیعه و سنی گفت: ما به سخنان ناتو اعتماد نداشته و معتقدیم که همگان باید در برابر طرح ها و حیله های آنها بیدار شوند.

* کاروان الی بیت المقدس به بزرگترین مشکل اسرائیل تبدیل شده است

وی با اشاره به اشغالگری صهیونیست ها و آوارگی فلسطینی ها، اسرائیل را غده سرطانی خواند و افزود: ما با صمیم قلب حرکت مسالمت آمیز شما را تایید کنید و هر چند شما از کشورها و فرهنگ های متفاوت هستید اما ما در این کاروان تفاوتی نمی بینیم.

رئیس جمعیت اهل بیت(ع) ایگدیر با اشاره به اهداف کاروان جهانی الی بیت المقدس، گفت: ما در شرق ترکیه و در مرزهای ارمنستان، ایران و ترکیه و در ایگدیر به فلسطینی ها بگویید که مسلمانان همه امتی واحده هستند و مردم فلسطین همیشه در قلب و ذهن مردم ایگدیر هستند.

بنابر این گزارش در این مراسم، فیروز میتی بوروالا رئیس شاخه آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس در سخنانی گفت: کاروان جهانی الی بیت المقدس علیه ناتو، صهیونیسم و امپریالیسم است.

وی با بیان اینکه در راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس و شاخه آسیایی آن هندو، مسیحی، یهودی و ... وجود دارد، افزود: امروز همه دنیا در کنار مسلمانان علیه اسرائیل و آمریکا هستند.

میتی بوروالا با اشاره به اهداف کاوان الی بیت المقدس، تاکید کرد: امروز شاخه آسیایی این کاروان به بزرگترین مشکل اسرائیل تبدیل شده است.

*مردم آسیا مخالف پایگاه های آمریکا هستند

وی با بیان اینکه کاروان الی بیت المقدس به دنبال آزادی فلسطین است، افزود: زمانی کشتی ماوی مرمره و شهدای آن در مسیر شکست حصر غزه تغییری ایجاد کرد که امیدواریم این کاروان نیز چنین باشد.

رئیس شاخه آسیایی کاروان آسیایی با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات از جمله اختلافات شیعی و سنی و ...، تصریح کرد: ما مردم آسیا باید کنار هم باشیم و همه آزادگان دنیا را برای آزادی فلسطین بسیج کنیم.

وی با بیان اینکه مردم آسیا پایگاه های آمریکایی در آسیا و هر نقطه دیگر دنیا را نمی خواهند افزود: مردم ژاپن، مردم فیلیپین، مردم افغانستان و مردم عراق علیه آمریکا و پایگاه های آن ایستاده اند.

میتی بوروالا با بیان اینکه امروز آمریکا و اسرائیل یکی هستند، تاکید کرد: راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس راهپیمایی برای آزادی و استقلال ایران، ترکیه، پاکستان و ... است.

وی با بیان اینکه اهداف کاروان جهانی الی بیت المقدس روشن و معلوم است، افزود: از همه مردم ترکیه می خواهیم با ما در کاروان همراه شوند.

بنابر این گزارش در این مراسم رجب کاراغوز نیز سخنرانی کرد و ده ها نفر علیه اسرائیل شعار دادند و پرچمهای کشورهای حاضر در کاروان به اهتزاز درآمده بود.

*ورود کاروان به «ارزروم» و استقبال در پارک صدساله این شهر

شاخه آسیایی کاروان الی بیت المقدس پس از توقف چند ساعته در «ایگدیر» عازم «ارزروم» شد و در ساعت 8 شب به وقت محلی وارد این شهر شد.

مردم این شهر در پارک مرکزی این شهر موسوم به پارک صدساله به استقبال کاروان آمدند و «رجب کارغوز» به عنوان میزبان کاروان در ترکیه به کاروانیان خوش آمد گفت.

در این استقبال پس از شعارهای متعدد کاروانیان در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی، برخی اعضای کاروان در سرمای این پارک در برابر خبرنگاران قرار گرفتند.

سیدسلیم غفوری از ایران در برابر دوربین های خبرنگاران ترک، گفت: ما به اینجا آمده ایم تا بگوییم که مخالف اشغال فلسطین هستیم و آوارگان فلسطین در سریعترین وقت ممکن باید به سرزمین خود بازگردد.

همچنین محمد معروف از اندونزی نیز به خبرنگاران گفت: می دانم که مردم ترکیه آزادی فلسطین را می خواهند و ما از ادیان و اماکن گوناگون می خواهیم برای آزادی فلسطین اقدام کرده ایم.

وی با دعوت از مردم ترکیه برای پیوستن به کاروان جهانی الی بیت المقدس گفت: همه آسیا برای فلسطین به پا خاسته است.

فاضل عباس عضو دیگر کاروان از فلسطینی های ساکن پاکستان بود که با بیان اینکه نماینده فلسطینی های آسیاست، گفت: از همه فلسطینیان می خواهم تا به کاروان بپیوندند و من مطمئن هستم که بیت المقدس و مسجد الاقصی با کمک همه مردم دنیا آزاد می شود.




مطالب مرتبط

♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟
♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟

همواره این سوال در میان فعالین شبکه‌های اجتماعی مطرح است که بالاخره باید چطور و چگونه در برابر این نفوذ صهیونیستی ایستاد؟ برخی قائلند که باید به این اقدامات بی‌توجهی کرد؛ برخی دیگر تاکید به واکنش و نظردهی زیر مطالب منتشره دارند و دسته‌ای هم باور دارند باید حساب‌های مشابه ...

|

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

توسط جمعی از تشکل های مردمی و دانشجویی صورت گرفت:

نامگذاری هفتم محرم به روز برائت از کودک کشان صهیونیستی
توسط جمعی از تشکل های مردمی و دانشجویی صورت گرفت:

نامگذاری هفتم محرم به روز برائت از کودک کشان صهیونیستی

جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای شهر تهران بر آن شدند تا در شب هفتم محرم که متعلق به حضرت علی اصغر علیه السلام و بزرگداشت نوزاد شهید کربلاست، مظلومیت شهدای کودک فلسطینی را نیز فریاد بزنند.

|

جریان شناسی انتخابات پارلمانی در رژیم صهیونیستی

آرایش احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی و جناح بندی ها و ائتلاف های موجود در انتخابات پارلمان نوزدهم تفاوت چندانی با جناح بندی های پارلمان هجدهم ندارد چرا که همچنان چالش ها و مسائل اختلاف برانگیز که منشاء این جناح بندی هاست، وجود دارد. از این رو، نگاهی اجمالی به وضعیت پارلمان هجدهم ...

|

نظرات کاربران