در حال بارگذاری ...

در شب سال نو محمدرضا سرشار نویسنده، مازیار بیژنی کاریکاتوریست و محمدحسین قدمی به همراه محسن مومنی رئیس حوزه هنری در هتل هویزه با اعضای کاروان الی بیت المقدس دیدار کردند.

شب گذشته و در شب سال نو محمدرضا سرشار، نویسنده، مازیار بیژنی، کاریکاتوریست، محمدحسین قدمی به همراه محسن مومنی رئیس حوزه هنری در هتل هویزه با اعضای کاروان الی بیت المقدس دیدار کردند.

محمد مومنی در این دیدار با بیان فلسطن مساله اصلی امروز جهان اسلام است، گفت: البته مسئله فلسطین یک مسئله جهانی و بشری و متعلق به همه جهان است و هر انسانی که احساس مسئولیت می کند باید درباره اتفاقاتی که آنجا می افتد واکنش نشان بدهد.

وی با اشاره به سخن امام علی(ع) که خداوند از هر انسان عالمی تعهد کرفته تا نسبت به ظلم به مردم سکوت نکنند، افزود: مسئولیت هنرمندان دراینباره بیشتر است و خوشبختانه یکی از موضوعات اصلی هنرمندان و نویسندگان ایرانی مسئله فلسطین بوده است.

مومنی ادامه داد: نویسندگان ایرانی داستان گفته اند، شاعران، شعر گفته اند و کارگردانان فیلم ساخته اند و همینطور در رشته های دیگر مثل کاریکاتور، هنرهای تجسمی و تئاتر به فلسطین پرداخته اند.

وی با بیان اینکه اهالی موسیقی ترانه خوانده اند اظهار داشت: خوشحالیم که امروز نخستین کاروان الی بیت المقدس در شرایطی به سمت فلسطین می رود که در جهان اسلام با توجه به بیداری اسلامی همه متوجه فلسطین هستند.

محمدرضا سرشار نیز در این نشست گفت: آزادی فلسطین یک آرزو بود که داریم به این آرزو نزدیک می شویم

وی افزود: روزگاری در کشور ما در میدانی نزدیک به همین جا(هتل هویزه) سفارت اسرائیل بود که امروز سفارت فلسطین است.

سرشار ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، ایران که چه به لحاظ مادی و معنوی کمک های زیادی به نهضت آزادیبخش فلسطین کرده است وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد مهمترین نهضت آزادیبخش متعلق به جریان های مارکسیست بود اما امروز مهمترین نهضت های آزادیبخش فلسطین، اسلامی است.

وی با بیان اینکه جنبش های آزادیبخش فلسطین در فلسطین و لبنان همه به نوعی متاثر از انقلاب اسلامی هستند، تاکید کرد: یکی از عوامل موثر بیداری اسلامی که امروز کشورهای عربی را فراگرفته، انقلاب اسلامی است.

سرشار افزود: روزگاری یکی از مسئولان ایران گفت که امروز حدود یک و نیم میلیارد مسلمان هستیم و اسرائیل کمتر از 7 میلیون نفر است و اگر هر مسلمان کمتر از یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب می برد و آن روز خیلی نزدیک است و بدانید روزی که ان شاء الله رژیم غاصب اسرائیل سقوط کند و مردم فلسطین به حقوق از دست رفته شان برسند، آن روز از این کاروان با افتخار و بزرگی یاد خواهد شد.

مازیار بیژنی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری مسابقه بین المللی کاریکاتور وال استریت در ایران گفت: از 50 کشور و اکثر چهره های مطرح دنیا در این جشنواره شرکت کردند و خیلی کارهای خوبی هم فرستادند اما یک نکته در کاریکاتورها نبود که باید به آن توجه کنند.

وی افزود: آن نکته این است که تظاهر کنندگان وال استریت می گفتند که ما 99 درصد هستیم و سرمایه داران آمریکایی یک درصد هستند و کاریکاتوریست های زیادی نیز در سراسر دنیا درباره وال استریت کاریکاتور کشیدند اما در یک مورد هم ندیدم که بگوید یک درصدی که علیه آنها اعتراض شده صهیونیست ها هستند.

بیژنی با بیان اینکه کاریکاتورهای آمریکایی زیادی درباره وال استریت و علیه سرمایه داریی دیدم، تاکید کرد: اما به نظر می رسد که خط قرمزی وجود دارد که اگر کسی به صهیونیست ها اشاره کند اجازه انتشار کاریکاتورها را نمی دهند و ما به دنبال این هستیم که با مسابقاتی از این دست این فضا را بشکنیم.

وی با نشان دادن اثر برنده شده در مسابقه کاریکاتور وال استریت، افزود: این تنها کاری بود که نشان داد که اسرائیلی ها پشت سرمایه داری هستند و این کاریکاتور نشان می دهد که ساختمان وال استریت همان دیوار ندبه است که دارند آن را می پرستند.

در این دیدار که با استقبال اعضای کاروان روبرو شده اعضای کاروان با هر کدام از هنرمندان حاضر در این نشست به گفت و گو نشستند.

اعضای کاروان همچنین با این هنرمندان عکس یادگاری گرفتند و همچنین در پی اصرار اعضای کاروان، مازیار بیژنی کاریکاتور چند تن از اعضای کاروان را طراحی کرد که خیلی مورد توجه قرار گرفت.

از دیگر برنامه های روز گذشته کاروان الی بیت المقدس دیدار از حسینه جماران و خانه حضرت امام خمینی(ره) بود که مورد توجه اعضای کاروان قرار گرفت.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

موج حمایت فرهیختگان کشور از کاروان های «سرزمین برادری»

محسن مؤمنی: باید قدردان وحدت موجود در کشور باشیم
موج حمایت فرهیختگان کشور از کاروان های «سرزمین برادری»/

محسن مؤمنی: باید قدردان وحدت موجود در کشور باشیم

محسن مؤمنی، رئیس حوزه هنری ضمن اعلام حمایت از کاروان سرزمین برادری گفت: ایران از لحاظ تنوع اقوام کم نظیر است و معمولاً بهترین رمان ها و بهترین داستان ها و بهترین فیلم ها در حوزه هایی به وجود آمده است که دارای تنوع فرهنگی و اقلیمی بوده است.

|

هنرمندان برجسته کشور مهمان اهل  سنت می شوند

هنرمندان برجسته کشور مهمان اهل سنت می شوند

رضا امیرخانی، حبیب احمدزاده، محمدحسین جعفریان، مصطفی رحماندوست، محمدرضا شهیدی فرد و محمدحسین قدمی در قالب کاروان های «سرزمین برادری» آخر این هفته مهمان اهل سنت کشور می شوند.

|

نظرات کاربران