در حال بارگذاری ...

نشست خبری کاروان الی بیت المقدس در تهران، صبح امروز با حضور نمایندگان شاخه آسیایی در برج آزادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، نشست خبری کاروان جهانی الی بیت المقدس صبح امروز با حضور نمایندگان هشت کشور جهان در برج آزادی تهران برگزار شد.

در این نشست خبری فیروز میتی بوروالا عضو کمیته مرکزی کاروان گفت: جای افتخار است که ما آسیایی ها تنها مسیر زمینی برای آزادی قدس را طی می کنیم چرا که اولا آسیایی ها این طرح را مطرح کردند و سخت ترین راه را نیز می پیماید.

وی افزود: ما همچنین به دنبال متحد کردن آسیایی ها علیه امپریالیسم هستیم.

رئیس شاخه آسیایی کاروان الی بیت المقدس تاکید کرد: هدف کاروان کشاندن رسانه ها، مردم و دولت ها به سمت قدس شریف و برداشتن گام اولی برای آزادی قدس و متحد کردن همه آزادگان جهان است.

وی افزود: باور کنید اگر آزادگان جهان بیدار نشوند صهیونیست ها مسجد الاقصی را تخریب می کنند و چند کیلوم دینامیت کافی است که مسجد الاقصی را نابود کنند.

عضو شورای مرکزی کاروان با اشاره به استراتژی این کاروان تصریح کرد: ما به دنبال همراه کردن میلیون ها نفر برای حرکت به سمت فلسطین اشغالی هستیم. و امید و اعتقاد داریم که میلیون ها نفر در این عرصه حرکت خواهند کرد.

وی افزود: روز 30 مارس جمعه است که همه مسلمانان به سمت نزدیکترین نقطه ممکن به سمت مسجد الاقصی حرکت می کنند و امیدواریم یک میلیون نفر را در مرزهای لبنان، سوریه، مصر، و اردن شاهد باشیم. چرا که قدرت در مردم است و وقتی مردم در مرزها بایستند هیچ بمبی و هیچ ثروتی نمی تواند در برابر آنها ایستادگی کند.

قاضی احمد نورانی عضو موسسه فلسطین پاکستان نیز گفت: قدس مرکز عشق و محبت ما با عنوان قبله اول مسلمانان و مرکز عشق و محبت مسیحیان و یهودیان است اما صهیونیست های ظالم و ستمگر این شهر مقدس را اشغال کردند و سازمان های بین المللی اقدامی نکردند و ما می خواهیم بگویم اسرائیل دشمن فلسطین نیست بلکه دشمن بشریت است.

وی افزود: مردم کشورها، ادیان و فرهنگ ها مختلف جمع شده اند تا در برابر اسرائیل بایستند و امیدواریم در 30 مارس آن اتفاق بزرگ بیفتد و رسانه ها این حرکت را پوشش دهند و اثبات کنیم که فلسطین تنها نیست.

عضو موسسه فلسطین پاکستان با اشاره به حمایت محمد علی جناح موسسه دولت پاکستان از فلسطین گفت: قانون اساسی پاکستان از تمام آزادی بخشان دنیا حمایت کرده است.

وی افزود: پاکستانی ها مسلمان اند و به فلسطین غرابت دارند لذا دفاع از فلسطین را دفاع از پاکستان می دانند.

در ادامه این نشست خبری دکتر سوریش خیر نار مسئول اتحادیه ان جی او های سکولار هند گفت: ما مسئله فلسطین را مسئولیت بشریت می دانیم و اگر مسئله فلسطین را به مسئله اسرائیل و مسلمانان ها تبدیل کنیم به نفع اسرائیل است.

وی افزود: در دهه 70 جنگ ویتنام به مسئله حقوق بشری تبدیل شد و همه حمایت کردند. لذا فلسطین نیز باید چنین شود که آن وقت موفق خواهیم بود.

خیرنار تاکید کرد: شاهد سیاست طراحی شده غرب برای مقابله مسلمانان در برابر تمامی ادیان و تمام دنیا هستیم که برای شکست این طرح باید نگاه حقوق بشری به مسئله فلسطین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید حساب دولت ها را از مردم جدا کرد افزود: اگر مردم دنیا دور هم جمع شوند فلسطین آزاد می شود.

وی به نظر گاندی درباره فلسطین اشاره کرد و گفت: نگاه دولت هند به مسئله فلسطین همراهی بود اما برای مدتی تغییر کرد که اکنون با فشار گروه های مردمی داریم به اصل حمایت از فلسطین برمی گردیم.

وی درباره تحریم ها علیه ایران نیز گفت: دولت و مردم هند همراه ایران هستند و مبادلات ارضی را به روپیه تبدیل کردند.

عضو جنبش مبارزه با سلاح های هسته ای هند افزود: اینجا اعلام می کنم که آمریکا حقی ندارد بر خلاف ایران و هند به کشورهای دیگر برای انرژی هسته ای محدودیت ایجاد کند. در حالی که خود صدها بمب اتمی دارد.

کمال پوترا از مجموعه مرسی اندونزی نیز در این نشست گفت: ما 27 نفر از اندونزی اینجا هستیم تا بگوییم یهود سازی قدس علیه بشریت است و تاریخ نشان می دهد قدس به همه ادیان و مردمی که مایل به هم زیستی مسالمت آمیز هستند تعلق دارد.

وی افزود: تاریخ اثبات کرده است که صلح در قدس با زندگی مسالمت آمیز ایجاد می شود.

نماینده اندونزیایی ها تاکید کرد: ما از همه کشورهای آسیایی در کنار هم به دنبال آزاد سازی فلسطین هستیم و اندونزی نیز در این زمینه همیشه ایستادگی کرده است و حضور ما در اینجا نمادی از این مبارزه است و تاکید می کنم که ما مبارزه خود را تا آزادی فلسطین متوقف نمی کنیم.

وی افزود: حرکت کاروان الی بیت المقدس بخشی ازاین مبارزه است و ما با هر کس که با ما باشد همراه خواهیم بود.

سید جعفر عادلی نماینده علمای شیعه و سنی افغانستان نیز با اشاره به تاریخ حمایت از قدس در افغانستان از سال1327کنون گفت: مردم افغانستان همیشه در روز قدس از بیت المقدس اعلام حمایت کردند.

وی با اشاره به اسامی 20 نهاد افغانی حامی کاروان الی بیت المقدس افزود: ما قدس را متعلق به همه بشریت می دانیم و قدس مظلوم است و امیدواریم این حرکت جهانی ادامه روز قدس باشد.

اورخان محمد اف از آذربایجان نیز در این نشست خبری گفت: امروز مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی تبدیل شده و ممکن است آنچه بر سر فلسطین آمده بر سر ما نیز بیاید.

وی با اشاره به اقدامات صهیونیست ها در آذربایجان افزود: اولین ماموریت آنها در حوزه رسانه است و فعالیت آنها باعث تاثیرات منفی بر افکار عمومی آذربایجان شده است و آنها تلاش می کنند با اختلاف افکنی به منافع خودشان برسند.

محمد الف ادامه داد : فعالیت صهیونیست ها افرایش یافته و موجب حبس انسان های پاک و مومن شده .

وی با اشاره به بحران قره باغ تاکید کرد: در بحران قره باغ جنایت صهیونیست ها وجود دارد و روزنامه های صهیونیستی آذربایجان در برابر جنایت قره باغ سکوت کردند.

محمد اف افزود: فعالیت آنها باعث شده یک چهارم جوانان آذربایجان از کشور خارج شوند و علت پیوستن ما به این کاروان اعتراض به اقدامات صهیونیست ها است.

در ادامه این نشست خبری سید علی اکبر از فلیپین نیز گفت: کاروان علی بیت المقدس حرکت مسالمت آمیز و برای مبارزه با تهدید قدس است.

وی افزود: همه عدالت طلبان باید از این حرکت حمایت کنند چرا که این حرکت به دنبال نشان دادن خشم علی اقدامات اسرائیل است.

نماینده فلیپینی ها گفت: ما به دنبال علم بلند شده توسط امام خمینی حرکت می کنم و همچنین به فرامین مقدس مقام معظم رهبری در این زمین توجه داریم و بانقش بارز ایران امیدواریم فلسطین را آزاد کنیم.

وی افزود: همه باید به حق خودشان برسند و ظلم اسرائیلی ها موجب وحدت مسلمانان شده است.

نصرت مر از صدای فلسطین مالزی نیز با اشاره به استراتژی سطل آب امام خمینی (ره) من به عنوان نماینده مالزیایی ها برای محو اسرائیل از صفحه روزگار تلاش می کنیم.

وی افزود: 55 درصد مردم مالزی مسلمان هستند و من به عنوان یک زن نماینده صدای زنان مالزی هستم چرا که ما به مسئله فلسطین انسانی نگاه می کنیم و همیشه به دنبال احقاق حقوق مردم فلسطین هستیم.

در انتهای این نشست خبری سلیم غفوری دبیر اتحادیه امت واحده و عضو کمیته مرکزی کاروان الی بیت المقدس با بیان اینکه محاصره غزه باعث شد که ماجرای فلسطین به مسئله خیر و شر تبدیل شود و همه عدالت خواهان با آن اعلام همبستگی کنند با اشاره به حل شدن مسئله محاصره غزه گفت: ما به فکر مبارزه با استمرار اشغال قدس بودیم که این کاروان را راه اندازی کردیم.

وی 3 هدف کاروان الی بیت المقدس را شهر بیت المقدس و اماکن مقدسه آن و اهالی آن، حق بازگشت 5 میلیون آواره فلسطینی و مبارزه با اشغال فلسطین و اعتراض به آن عنوان کرد.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دفع دو شبهه رایج عربی درباره ایران

دائما اشتباهات موجود در نظام عراق و سوریه و... به پای ایران نوشته می شود به این اعتبار که ایران یک قدرت منطقه ای است و طبعا باید بتواند جلوی آنها را بگیرد! مثلا می گویند مالکی چرا فلان کار را کرد؟ یا چرا این مساله در سوریه اصلاح نشده است یا چرا فلان حادثه در یمن رخ داد و قس علیهذا

|

نظرات کاربران