در حال بارگذاری ...

نشست خبری کمیته لبنانی کاروان جهانی الی بیت المقدس روز گذشته در مرکز کانون روزنامه نگاران بیروت برگزار شد.

در این نشست با اشاره به مسالمت آمیز بودن راهپیمایی جهانی 30 مارس آینده، عنوان شد که از همه اردوگاه های فلسطینی در لبنان و همچنین مردم لبنان به سمت قدس و نزدیکترین نقطه به این شهر راهپیمایی خواهند کرد.

در این نشست با اشاره به خطر یهودی سازی قدس، از برگزاری تظاهراتی در مناطق اشغالی 1948، کرانه باختری و نوار غزه و همچنین تظاهرات در پایتخت های عربی واسلامی خبر داده و تاکید شد: این حرکت نیازمند استمرار در آینده و از طریق اقدامات مشابه است تا قدس به نقطه محوری اقدامات اعراب و مسلمانان بازگردد.

فواد الحرکه عضو کانون روزنامه نگاران لبنان در این نشست گفت: طرح های رژیم صهیونیستی در فلسطین، نشان دهنده آن است که برنامه ها با اصرار هر چه تمام تر در حال اجراست و هیچ کس جز مردم فلسطین از قدس حمایت نمی کند.

همچنین حسن زیدان عضو کمیته حمایت از مقاومت فلسطین در لبنان با بیان اینکه اعتماد به آمریکا و غرب برای آزادی قدس و بازگشت آوارگان امری اشتباه است، گفت: با وجود دشمنی صهیونیست ها در فلسطین امیدی به استقلال کشورهای عربی نیست.

وی افزود: راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس اقدام و اتفاقی بزرگ است که قدس چشم انتظار آن است و از همه دعوت می کنیم تا در آن شرکت کنند.

در همین حال سمیر ابوعفش نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: کاروان الی بیت المقدس، پیام هایی را برای دوستان و دشمنان دربر دارد و ما هرگز یک ذره از خاک فلسطین را به مکانی دیگر در جهان ترجیح نخواهیم داد.

در این جلسه همچنین کشیش آنتوان ضو، رئیس کمیته اسقف های تقریب اسلامی مسیحی، گفت: راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس، بر اعراب و مسلمانان و مسیحیان واجب است.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران