در حال بارگذاری ...

ناصر فیض گفت: این جریان نشان می دهد فرهیختگان جامعه ما از جریانی حمایت می کنند که به حق است و ملت فلسطین تنها نیست و زورگویی به پایان می رسد و دولت ها باید ملت ها را خیلی جدی بگیرند.

ناصر فیض درباره اعلام حمایت شعرای برجسته کشور از کاروان جهانی «الی بیت المقدس» گفت: شعرای جامعه و آنهایی که صاحب فکر و نظر هستند، طبیعی است که با جریان های مثبت یا منفی جامعه همراه هستند و نظرات این افراد انعکاس دهنده نوع نگرش جامعه به آن موضوع خاص است و شاعران هم در آن جامعه زندگی می کنند و انعکاس دهنده نوع نگرش جامعه هستند و شاعران و هنرمندان با معیارهای برتر و علمی و هنری موضوعات مختلف را به بهترین شکل بیان می کنند.

وی افزود: این جریان فلسطین و اشغالگر بودن صهیونیست ها هم بر کسی پوشیده نیست. در طول تاریخ ظلمی که بر مردم فلسطین رفته و در کنار آن اتفاقاتی که در سایر نقاط جهان منجر به حرکت مردم  شده، نشان می دهد مردم به جان آمده اند تا دیگر زیر بار ظلم دولت های زورگو شانه ندهند و تصمیم گرفته اند بایستند. وضعیت مردم فلسطین هم مشخص است و نیاز به تبیین ندارد. در مساله به این مهمی حضور نداشتن هنرمند، او را زیر سئوال می برد.

فیض گفت: این جریان نشان می دهد فرهیختگان جامعه ما از جریانی حمایت می کنند که به حق است و ملت فلسطین تنها نیست و زورگویی به پایان می رسد و دولت ها باید ملت ها را خیلی جدی بگیرند. از سوی دیگر شاعران یکی از برجسته ترین اقشار همین مردم هستند و به خود این قشر هم در طول تاریخ ستم فراوانی شده است. جه قدر خوب است که شاعران الان از هنرشان استفاده کنند و از جایگاهی که دارند به دلیل وجود هوادارانشان استفاده کنند چون حرف هنرمندان برش بیشتری دارد و مردم با اعتمادی که به هنرمند دارند با این جریان همراه می شوند و هنرمند و شاعر می تواند تاثیرگذاریش را اثبات کند.

این شاعر در ادامه اظهار داشت: در سوی دیگر چون کاروان آسیایی الی بیت المقدس یک حرکت جهانی و از بهترین حرکت ها است، حضور ما از ایران و حمایت ما از ایران که یکی از کشورهای کلیدی هستیم و چشم جهان به ماست خیلی تاثیرگذار است و قطعا این حرکت در ایران بیشتر دیده می شود. در ضمن مواضعی که ما در انقلابمان مبنی بر حمایت از مظلوم و مخالفت با ظالم مطرح کردیم، ایجاب می کند با چنین جریاناتی همراهی کنیم و کاری کنیم مظلومیت در جهان نباشد. حتی اگر این حرکت، حرکتی نمادین باشد تاثیرگذار است چه برسد به اینکه حرکت این کاروان حرکتی واقعی است و این حضور مستقیم در مناطقی که قبلا اشغال شده بسیار موثر است و خیلی اتفاق مبارکی است.




مطالب مرتبط

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف
با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعیان و اهل سنت در شهرهای مختلف ایران و شهرهای دیگری از جمله غزه، کویته، کراچی، اسلام آباد، تونس و ... برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران