در حال بارگذاری ...

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی که در آستانه ورود کاروان الی بیت المقدس به ایران در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: اگر کشورهایی مانند آل سعود و غیره در جهان ایجاد نمی شد، به طور قطع رژیم صهیونیستی شکل نمی گرفت.

 
حسن رحیم پور ازغدی در برنامه ای که در آستانه ورود کاروان جهانی الی بیت المقدس به ایران، در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه و اتحادیه «امت واحده» برگزار شد، با اشاره به تشکیل دو جبهه در منطقه از قبل گفت: اگر این دو جبهه نبودند، رژیم صهیونیستی تشکیل نمی شد، گفت: یکی از این جبهه ها، جبهه ای است که در راستای منافع صهیونیستی حرکت می کند و توسط کشورهای مانند آل سعود حمایت می شود.
 
این عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جبهه دیگر، جبهه ای است که توسط جنبش های مقاومت کشورهای اسلامی و عربی منطقه تشکیل شده است و موجودیت آنها پس از ظهور انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.
 
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه در گذشته می شد حتی حوادث بیش از چند سال را پیش بینی کرد، گفت: اما با وجود انقلاب های رخ داده در منطقه و بیداری اسلامی، پیش بینی در خصوص آینده رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده امکان پذیر است و به راحتی می توان خاورمیانه منهای اسرائیل را پیش بینی کرد.
 
وی به سخنان اخیر بنیامین ناتانیاهو اشاره و تصریح کرد: وی در اظهار نظری، اخیرا عنوان کرده است که برخلاف چیزی که کشورهای غربی و اروپایی در خصوص انقلاب های شکل گرفته در منطقه خاورمیانه و آفریقا مبنی بر دست داشتن خود در آنها مطرح می کنند و این انقلاب ها را قابل کنترل می دانند، انقلاب های صورت گرفته به نفع کشورهای اروپایی و قابل کنترل نیست و هر جا نگاه می کنید خمینی و خامنه ای را می بینید.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: عقبه انقلاب های رخ داده در منطقه، به هیچ وجه قابل کنترل نیست و همه آنها به نفع قدس در حرکت بوده است.
 
رحیم پور ازغدی ضمن تشکر از جنبش های مردمی که در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی برای کمک به قدس شکل گرفته است، گفت: کشورهای غربی و امریکا دوست ندارند که کشورهای اسلامی در جهت منافع قدس حرکت کنند و با درگیر کردن آنها با مسائل داخلی، پتانسیل عظیم ایجاد شده مقاومت اسلامی و نهضت ها و شعارهای آن را در جهت مسائل بی اهمیت و داخلی هدر می دهند.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز شعارهای ما جهانی شده است، گفت: در حال حاضر، صف بندی شکل گرفته و ایجاد شده در جهان، به وضوح قابل مشاهده است و دو جبهه یکی به نفع رژیم صهیونیستی و استکبار و دیگر به نفع قدس در کشورهای جهان دیده می شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز در پنج قاره عالم، دو صف مستضعفین و مستکبرین تشکیل شده است و وجدان های بیدار شده عدالتخواه و 99 درصدی در برابر یک درصد ایجاد شده است که پرچمدار آن اسلامیون بوده و اولین خط شکنان آنان نیز پیروان اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی ایران هستند.
 
رحیم پور ازغدی با اشاره به سقوط چهار دیکتاتور عرب گفت: بقیه کشورها نیز به مثابه آتش زیر خاکستر هستند و نشانه هایی از فروپاشی آنان به وضوح قابل مشاهده است.
 
وی افزود: این پدیده محدود به جهان عرب نخواهد بود و به زودی به آسیای اسلامی، آفریقای اسلامی و به خصوص آسیا میانه اسلامی کشیده خواهد شد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید باور کنیم که مسئله قدس در حال جهانی شدن است، تأکید کرد: باید کمی از مسائل داخلی و روزمره خود دور شویم و به خصوص دانشجویان و اساتید ما در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
 
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آنچه که به عنوان مشروعیت صهیونیسم در عالم مطرح می شد، امروز از بین رفته است، گفت: مشروعیتی که آنها به کمک رسانه ها و دولت های غربی و امریکا کسب کرده بودند، امروزه از دست رفته است.
 
وی با اشاره به اهمیت کشورهای غربی به مسئله اسرائیل خاطرنشان کرد: مسئله اسرائیل و صهیونیست به عنوان مسئله ناموسی برای این کشورها مطرح است و گروه های سیاسی مختلف و حاکم بر این کشورها در حمایت از رژیم صهیونیستی با یکدیگر رقابت می کنند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه اگر کشورهایی مانند آل سعود و غیره در جهان ایجاد نمی شد، به طور قطع رژیم صهیونیستی شکل نمی گرفت، گفت: اروپاییان موجودیت و هویت خود را به موجودیت این رژیم گره زده اند و آینده خود را نیز در حمایت از آن می دانند.
 
رحیم پور ازغدی با اشاره به انقلاب های صورت گرفته در جهان گفت: نگاه دولت های ایجاد شده به مسئله قدس و فلسطین، محکی است برای اسلامی بودن این جنبش ها یا در خط کشورهای اروپایی قرار داشتن و در راستای منافع آنها.
 
وی با اشاره به دیدگاه امام در خصوص مسئله فلسطین گفت: امام مسئله قدس را به عنوان مسئله ای جهانی و متعلق به جهان اسلام مطرح کردند و اولین گروه عربی که مقابل سیاست های این رژیم ایستاد و آن را به چالش کشید، حزب الله لبنان بود که تحت تعالیم انقلاب اسلامی ایران قرار دارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه هیچ زمانی تا امروز مشروعیت رژیم صهیونیستی زیر سوال نرفته است، خاطرنشان کرد: امروز اکثر مردم جهان و افکار عمومی موجودیت رژیم صهیونیستی را لکه ننگی برای بشریت می دانند و هرگز تا به این زمان مشروعیت رژیم صهیونیستی زیر سوال نرفته است.
 
رحیم پور ازغدی با اشاره به تاریخ شکل گیری رژیم صهیونیستی در منطقه بیان کرد: ایدولوژی صهیونیست و مسجدالقصی هرگز بر پایه انگیزه های دینی شکل نگرفته است؛ زیرا قبل از ایجاد این رژیم در مسجدالقصی همه ادیان به راحتی باهم زندگی می کردند.
 
وی ادامه داد: هیچ گاه در تاریخ جنگ بین مسلمان و صهیونیست در این مکان صورت نگرفته است، اما در اروپا و امریکا دعوای بین مسیحیت و یهودیت همیشه وجود داشته است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قدس ملاک و محک خوبی برای اسلامی بودن انقلاب های منطقه است، گفت: حتی انقلابیون فلسطین را نیز می توان با این سنگ محک امتحان کرد.
 
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه هیچ وقت رژیم صهیونیستی تا به امروز در خطر نبوده است، اظهار داشت: مسئله فلسطین هیچ گاه مسئله دینی یا دفاع از قوم دینی نبوده و کشور انگلیس با یک دروغ تاریخی سعی در تشکیل این رژیم جعلی داشته است.




مطالب مرتبط

♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟
♦ سرباز روح الله رضوی

در برابر دیپلماسی دیجیتال صهیونیستی چه باید کرد؟

همواره این سوال در میان فعالین شبکه‌های اجتماعی مطرح است که بالاخره باید چطور و چگونه در برابر این نفوذ صهیونیستی ایستاد؟ برخی قائلند که باید به این اقدامات بی‌توجهی کرد؛ برخی دیگر تاکید به واکنش و نظردهی زیر مطالب منتشره دارند و دسته‌ای هم باور دارند باید حساب‌های مشابه ...

|

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

توسط جمعی از تشکل های مردمی و دانشجویی صورت گرفت:

نامگذاری هفتم محرم به روز برائت از کودک کشان صهیونیستی
توسط جمعی از تشکل های مردمی و دانشجویی صورت گرفت:

نامگذاری هفتم محرم به روز برائت از کودک کشان صهیونیستی

جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای شهر تهران بر آن شدند تا در شب هفتم محرم که متعلق به حضرت علی اصغر علیه السلام و بزرگداشت نوزاد شهید کربلاست، مظلومیت شهدای کودک فلسطینی را نیز فریاد بزنند.

|

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

فاجعه منا و سیاستگذاری رسانه ای ما

در مواجهه رسانه ای با فاجعه مکه نخستین و مهمترین سوالی که باید در مواجهه با اذهان عموم مسلمانان دنیا برایش پاسخی یافت این است که: عامل اصلی این واقعه کدام است؟

|

مسجد دانشگاه تهران میزبان نخبگان شیعه و سنی

برگزاری افطاری «وحدت و مقاومت» با حضور ده ها تن از چهره های فرهنگی- هنری کشور
مسجد دانشگاه تهران میزبان نخبگان شیعه و سنی

برگزاری افطاری «وحدت و مقاومت» با حضور ده ها تن از چهره های فرهنگی- هنری کشور

افطاری «وحدت و مقاومت» در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، با حضور گروه های مختلف شیعه و سنی و نخبگان مطرح فرهنگی و فعالان عرصه وحدت و جهان اسلام در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

|

نظرات کاربران