در حال بارگذاری ...

رئیس ستاد عالی کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران، گفت: کاروان «الی بیت المقدس» در راستای استراتژی امام خمینی(ره) برای مردمی کردن قضیه فلسطین است.

حسین شیخ الاسلام، رئیس ستاد کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران درباره اهداف این کاروان، گفت: قبل از جنگ 22 روزه با تبلیغات صهیونیست ها این طور عنوان می شد که صهیونیست ها مظلوم هستند اما بعد از جنگ 33 روزه و 22 روزه که جلوی دوربین انجام شد، نشان داد که برعکس است و برای همه دنیا مشخص است که اسرائیلی ها ظالم و فلسطینی ها مظلوم هستند.

 

* کاروان «الی بیت المقدس» تمرینی برای قیام بزرگ جهانی است

 

وی افزود: بعد هم کاروان آزادی و کشتی مرمره و کاروان های دیگر برای شکستن محاصره غزه تلاش کردند و امسال نیز سازمانهای مردم نهاد و شخصیت های مستقل تصمیم گرفتند که از کل جهان برای روشن شدن حق فلسطینی ها چنین حرکتی را صورت دهند و یک کاروان از آفریقا و آسیا و یک کاروان هوایی هم از اروپا به اردن می روند و تلاش می کنند خودشان را به نزدیکترین جا به قدس برسانند.

شیخ الاسلام کاروان و راهپیمایی جهانی «الی بیت المقدس» را تمرینی جهانی برای روز نکبت دانست و گفت: پارسال عده ای از آوارگان فلسطینی به مرزهای رژیم صهیونیستی رفتند و برخی توانستند از مرز رد شوند و حتی به تل آویو رسیدند و در مرز لبنان و سوریه نیز شهید دادند لذا بیان حق آوارگان، مخالفت با اشغال فلسطین و یهودی سازی قدس و همچنین تمرین برای اقدامات بعدی از اهداف کاروان است.

وی با اشاره به حرکت کاروان آسیایی افزود: در این کاروان از اندونزی و مالزی و حتی از ژاپن افرادی حضور دارند و به پاکستان رفته اند و صبح 25 اسفند وارد زاهدان می شود و تا 29 اسفند در ایران هست.

 

* کاروان جهانی «الی بیت المقدس» با مسئولان ارشد ایران دیدار می کند

 

رئیس ستاد کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران، هدف حضور کاروان در ایران را جلب توجه مردم به مسئله فلسطین عنوات کرد و گفت: البته مردم متوجه این مسئله هستند اما باید این هشیاری بیشتر شود.

وی افزود: عده ای هم به کاروان می پیوندند، البته این پیوستن بالضروره در ایران نیست و عده ای اینجا و عده ای در دمشق یا بیروت به کاروان می پیوندند و حتی کسانی که امکان ویزای اردن را داشته باشند به اردن می روند و مردم می توانند به صورت نمادین یا با امکانات خودشان به این کاروان ملحق شوند.

 شیخ الاسلام ادامه داد: از همه افرادی که ارزش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند و چهره مطرحی محسوب می شوند دعوت می کنم در ایران به کاروان بپیوندند و یا اگر می توانند در 30 مارس در لبنان باشند و یا به صورت زمینی همراه شوند و حضور این افراد مس تواند به این کاروان کمک کند.

رئیس ستاد کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران، درباره برنامه این کاروان در ایران نیز گفت: کاروان جهانی «الی بیت المقدس»، مراسم های مختلفی در ایران خواهد داشت و طی نامه نگاری هایی که داشتیم کاروان با مسئولان ارشد نظام دیدار می کند.

وی نقش رسانه ها در کاروان جهانی «الی بیت المقدس» را خیلی مؤثر دانست و گفت: اگر رسانه ها منعکس نکنند گویا که اتفاقی رخ نداده است.

شیخ الاسلام افزود: صداوسیما هم باید پای کار بیاید و با آقای ضرغامی هم نامه نگاری کرده ام و بسیجیان و امت حزب الله هم پای کار هستند و هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا کاروان حضور باشکوهی در ایران داشته باشد.

 

* کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در راستای استراتژی «سطل آب» امام خمینی است 

 

حسین شیخ الاسلام در بخش دیگری از این گفت وگو درباره اقدامات صهیونیست ها علیه کاروان الی بیت المقدس گفت: صهیونیست ها خیلی از حرکت مردمی می ترسند و می دانند آنچه که نابودشان خواهد کرد روش امام خمینی(ره) است که مردم را با دست خالی به صحنه می آورد.

وی افزود: امام خمینی(ره) هم درباره فلسطین نظراتشان همین بود که اگر هر کس یک سطل آب روی اسرائیل بریزد، اسرائیل را آب نمی برد و این روشی بود که با شاه و با آمریکا برخورد کردند و امام خمینی(ره) با دست خالی و نیت قربت به میدان می آمد و مردم همراه شدند.

رئیس ستاد کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران، با بیان اینکه همه این کاروان مسلمان نیستند و ادیان مختلف و نژادهای مختلف در آن هستند، تاکید کرد: همه این کاروان ضد ظلم حرکت می کنند چرا که اسرائیل بارزترین ظلم قرن معاصر ماست.

وی افزود: اگر این کاروان بتواند مردم را بسیج کند این حرکت مبارکی است و بدانید این کاروان از همه زندگی خود گذشته و کشور به کشور می گذرد تا به مردم فلسطین ثابت کند که جهان با آنهاست و اگر شما بتوانید این جمعیت را به چند میلیون برسانید حتما اسرائیل نابود خواهد شد و این نیازمند تمرین است.

شیخ الاسلام ادامه داد: اسرائیل یک شبه ایجاد نشده و یک شبه از بین نخواهد رفت اما این استراتژی و مؤثرترین راهبرد و مهمتر از بمب اتم و جنگ نظامی است؛ البته این سخن به معنای نفی مقاومت مسلحانه نیست.

وی تمام تلاش آمریکایی ها و غرب را تحمیل اسرائیل به عنوان یک واقعیت به ملت های منطقه دانست و نصریح کرد: این در حالی است که می داند که کسی آن را قبول ندارد و حال مسئله جالب است که از برزیل و هند بیایند و بگویند که جای تو اینجا نیست.

 

* بیداری اسلامی و کاروان الی بیت المقدس در مردمی بودن یکسانند

 

شیخ الاسلام همچنین درباره ارتباط کاروان الی بیت المقدس و بیداری اسلامی گفت: مهمترین اصل بیداری اسلامی همین روش مردمی است که در کاروان نیز دنبال می شود، حضور مردم همان روش امام خمینی(ره) است.

وی افزود: بیداری اسلامی نخستین مشخصه اش حضور مردم و آگاهانه است و دومین مشخصه آن ضداستکباری و ضداستبداد بودن و در یک کلام ضد ظلم و عدالت محور است.

رئیس ستاد کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران، با اشاره به طرح رهبری انقلاب درباره آینده فلسطین نیز گفت: آن طرح نیز همین است که خود مردم فلسطین درباره آینده سرزمینشان تصمیم بگیرند و بگویند که با آنهایی که آمدند این سرزمین را اشغال کردند چه می خواهند بکنند و این یک راه حل معقول، مردمی و شدنی است.




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

نظرات کاربران