در حال بارگذاری ...

بنیاد فلسطین در پاکستان اعلام کرد سفیر فلسطین در مرز وحقا از کاروان «الی بیت المقدس» استقبال خواهد کرد.

بنیاد فلسطین (PLF) در پاکستان اعلام کرد که «هاظم ابو شنب»، سفیر فلسطین در پاکستان، امروز شنبه 10 مارس در مرز وحقا، پذیرای شرکت کنندگان در کاروان «الی بیت المقدس» خواهد بود.

 

روز ۳۰ مارس به عنوان «روز سرزمین فلسطین» نامگذاری شده است؛ قرار است در این روز به نشان اتحاد با مردم فلسطین و حمایت از بیت المقدس راهپیمایی هایی از سراسر جهان به سمت بیت المقدس انجام شود.

 

این اعلام در جلسه ای که در یک هتل محلی با موضوع کاروان الی بیت المقدس برگزار شده بود، مطرح شد. در این جلسه، «مظفر هاشمی»، «قاضی احمد نورانی صدیقی»، «مولانا صدیق رضا تقوی»، و «صابر کربلایی»، از مسئولین دفتر مرکزی LFP در این زمینه به سخنرانی پرداختند.

 

این سخنرانان در این جلسه اظهار کردند که سرزمین فلسطین از سال 1948 و شهر بیت المقدس از سال 1967 در اشغال صهیونیست ها قرار دارد. صهیونیست ها با شهرک سازی در اطراف بیت المقدس و سکنی دادن غیرقانونی یهودیان در این منطقه به دنبال اشغال کامل بیت المقدس هستند. در این بین، هرگاه مسئله فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده است، امریکا آن را با وتو روبرو کرده است.

 
آن ها گفته اند که به دنبال اخراج باقی مانده فلسطینیان از این سرزمین هستند، همانگونه که تا سال 1948 هم اینکار را انجام می دادند.
اسرائیل اخیرا بیت المقدس را پایتخت رژیم خود اعلام کرده که این کار بر خلاف قوانین بین المللی بوده و قوانین جامعه جهانی را نادیده می گیرد.
درهمین راستا کاروان «الی بیت المقدس» قصد دارد با راهپیمایی۳۰مارس به این مسئله پرداخته و آن را به گوش مردم جهان برساند.
 

بیت المقدس شهری است که علاوه بر یهودیان، برای مسلمین و مسیحیان جهان هم از تقدس بالایی برخوردار است. اسرائیل با این کار خود به تقدس بیت المقدس که برای تمام ادیان توحیدی جهان از احترام بالایی برخوردار است، تعرض می کند.

تقریبا مردمی از تمام دنیا، دست های خود را برای پیوستن به اتحاد جهانی بیت المقدس، بلند کرده اند. در روز 30 مارس، آن ها در راهپیمایی مسالمت آمیزی از مرزهای مصر، لبنان، سوریه، و اردن به سمت بیت المقدس حرکت می کنند.
 
مسئول دفتر PLF در این رابطه می گوید، بخش آسیایی کاروان، از طریق کشورهای اندونزی، مالزی، فیلیپین، و هند به مرز پاکستان می رسند. پاکستان توجه و علاقه زیادی نسبت به این راهپیمایی دارد. راهپیمایان پس از رسیدن به پاکستان و بازدید از چند شهر این کشور، وارد ترکیه شده و از آنجا از طریق مسیرهای دریایی به بیروت در لبنان می روند.
 
شرکت کنندگان در این راهپیمایی، پس از رسیدن به پاکستان در روز شنبه، روز یکشنبه 11 مارس، با باشگاه خبری مولتان جلسه خواهند داشت. در روز 12 مارس هم جلسه ای با حضور باشگاه خبری کراچی برگزار می شود، و در روز 13 مارس، اعضای کاروان از آرامگاه محمدعلی جناح، بنیان گذار پاکستان، دیدار می کنند. در این دیدارها، سفیر فلسطین، استاندار سند، و برخی از دیگر مقامات، با این گروه همراه خواهند بود.
 

PLF کمیته های سازمان یافته ای را در لاهور، مولتان، سوکور، و کراچی آماده استقبال گرم از اعضای این کاروان کرده است.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران