در حال بارگذاری ...

مقامات هند با حضور در مراسم خداحافظی کاروان الی بیت المقدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از تلاش این کاروان قدردانی کردند

پایگاه اطلاع رسانی «جنبش همبستگی آسیایی ها با مردم فلسطین» از عزیمت کاروان هندی ها به سمت بیت المقدس در حمایت از مردم فلسطین و غزه خبر داد.

 

روز ۳۰ مارس به عنوان «روز سرزمین فلسطین» نامگذاری شده است؛ قرار است در این روز به نشان اتحاد با مردم فلسطین و حمایت از بیت المقدس راهپیمایی هایی از سراسر جهان به سمت بیت المقدس انجام شود.     

 

پیش از عزیمت کاروان هندی، مراسم خداحافظی از عازمان هندی به بیت المقدس در در «راجات»، آرامگاه ابدی مهاتما گاندی، برگزار شد.

 

در این مراسم خداحافظی «شری رام» عضو پارلمان هند و رئیس حزب «لاک جانشاکتی» از 54 عضو هیئت هندی بدرقه کرد.  علاوه بر این، «زهیر حمدالله» مسئول کنسولگری شماره دو سفارت فلسطین در دهلی نو و «شری مانی شانکر آیار» دیگر عضو پارلمان هند نیز درمراسم خداحافظی این هیئت هندی حضور یافتند.

 

«شری رام» ضمن تبریک به هیئت هندی به خاطر تعهدشان نسبت به مردم فلسطین، این حرکت را اقدامی در جهت تجسم تعالیم مهاتما گاندی دانست و اعلام کرد: این جنبش در جهت ایجاد آگاهی در مورد انگیزه مردم فلسطین در هند و در سراسر جهان تشکیل شده است. اکنون مبارزه فلسطینیان برای آزادی با مبارزه مردم هند برای کسب آزادی آمیخته شده است.

 

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: حزبی که من رییس آن هستم، اکنون برای هدایت و رهبری این کاروان برای حرکت به سمت بیت المقدس آمادگی دارد. من همچنین قول می دهم که این مسئله را در مجلس مطرح کرده و آن را با دولت هند نیز در میان بگذارم.

 

از سوی دیگر «شری مانی شانکر آیار» که به دلیل تعهد خود به آرمان فلسطین مشهور شده است، در این مراسم به زمانی اشاره کرد که دولت هند به طور استوار و ثابت قدم برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی تلاش می کرد.

 

زهیر حمدالله نیز که از کهنه سربازان جنبش مقاومت فلسطین محسوب می شود، با چشمانی اشکبار از تلاش هند برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین قدردانی کرد. وی در این مراسم اظهار داشت: همه مردم فلسطین و عرب به مهاتما گاندی به دلیل نقش منحصر به فردش در  مقاومت غیر خشونت آمیز در برابر ظلم جهانی احترام می گذارند.

 

کاروان هند برای نشان دادن همبستگی خود با آرمان مردم فلسطین به پاکستان سفر خواهد کرد تا در آنجا به کاروان مردم اندونزی و مالزی بپیوندد و سپس به ایران، ترکیه و لبنان نیز سفر خواهد کرد و در نهایت به مرزهای سرزمین های اشغالی خواهد رسید.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران