در حال بارگذاری ...

دبیرکل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام با اشاره به اقدامات صهیونیست ها علیه کاروان «الی بیت المقدس» گفت: صهیونیست ها در مسیر کاروان فعال مایشاء و قدرتمند نیستند تا در حرکت آن خدشه ای ایجاد کنند.

فروز رجایی فر دبیرکل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام، در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره کاروان جهانی «الی بیت المقدس» گفت: حرکت کاروان، حرکتی اعتراضی به یهودی کردن قدس و تلاش رژیم صهیونیستی برای اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم به تل آویو است.

 

* کاروان «الی بیت المقدس» در اعتراض به یهودی سازی است

 

وی افزود: اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مخالف قطعنامه سازمان ملل درباره تاسیس رژیم صهیونیستی است و حتی با آن پیمانی که کشورهای رسمیت دهنده به اسرائیل آن را پذیرفتند، تناقض دارد چون قدس باید منطقه بین المللی و یین الادیانی باشد و احترامش حفظ شود.

رجایی فر، با اشاره به برنامه های اسرائیلی ها برای قدس، گفت: از جهت معماری و هویتی می خواهند تغییراتی در این شهر بدهد و شنیده شده برخی از دروازه های شهر قدیمی قدس را تخریب کرده اند.

وی افزود: در نگهداری و کنترل مسجد الاقصی و شهر قدس نیز دارند اقداماتی انجام می دهند که مثلا فلسطینی ها و مسلمانان نمی توانند به راحتی وارد شوند و توریست ها و یهودی ها می توانند وارد شوند و اینها همه مواردی است که رژیم صهیونیستی دارد اعمال می کند و این اقدامات مورد اعتراض همه پیروان ادیان دنیا و آزادگان جهان است و به دنبال هستند که از طریق حرکت کاروان «الی بیت المقدس» با تحرکات رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

 

* همه فعالان سیاسی ایران حامی مسئله فلسطین هستند

 

این فعال حامی فلسطین، درباره حضور این کاروان در ایران نیز گفت: همه فعالان سیاسی ایران چه اصولگرا و چه اصلاح طلب در ایران حامی فلسطین هستند و نباید به نگاه های غیر از این بها داد و همه مردم و همه معتقدان نظام که در انتخابات اخیر از نظام پشتیبانی کردند با تمام اختلافات فکری قائل به حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستد.

وی افزود: ایران پرچم دار مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است و این پرچمداری در شعار امام که «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» متجلی شده است لذا مستلزم اقدامات ویژه از سوی ایران است و ایرانی ها باید مراقب این منزلت خود در جایگاه مبارزه با رژیم صهیونیستی باشند.

رجایی فر با اشاره به زمان ورود کاروان «الی بیت المقدس» به ایران و همزمانی آن با ایام نزدیک به سال نو و اشتغال فکری مردم، گفت: امیدواریم که فعالان شهری اعم از معتمدین سیاسی فرهنگی و هنری ستادی را تشکیل داده و از این کاروان استقبال کنند و ان شاءالله همایش هایی هم برگزار خواهد شد و نباید اجازه داد شعارهای مردم ایران در مبارزه با رژیم صهیونیستی به چشم نیاید.

وی نقش رسانه ها را در این بین مهم ارزیابی کرد و گفت: باید همه رسانه ها پای کار بیایند و فکر می کنم که رسانه های محلی بیشتر می توانند موثر باشند و نقش بیشتری نسبت به صدا و سیما در شهرستان ها خواهند داشت و حضور خود رسانه ای ها نیز می تواند کمک کند.

رجایی فر همچنین با اشاره به همزمانی حرکت کاروان جهانی «الی بیت المقدس» با انقلاب های عربی و بیداری اسلامی، تاکید کرد: آنچه در کشور های گذار در انقلاب های عربی دیده می شود نوعی رویارویی با حکام مستبد است که شرایط بد سیاسی اجتماعی در آنجا حاکم است و شاید در چنین فضایی اولویت آنها پرداختن به کاروان نیست اما آنها آگاه به آرمان فلسطین هستند و مسلما نمایندگانی از آن کشورها در کاروان حاضر خواهند شد.

 

* صهیونیست ها به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند

 

وی در ادامه این گفت وگو با اشاره به اقدامات رسانه ای رژیم صهیونیستی علیه این کاروان، گفت: کاروان قابل جلوگیری نیست و با اقدامات رسانه ای نیز نمی توانند جلوی کاروان را بگیرند.

رجایی فر افزود: شاید بگویید برای برخورد فضاسازی می کنند اما کاروان مسالمت آمیز است و فضایی برای ایجاد درگیری نیست اما آنچه که معلوم است این است که آنها از این امر حداکثر استفاده تبلیغاتی را می کنند و طبیعی است که از فضای مجازی نیز به دنبال چنین بهره برداری هستند اما در محدوده ای که این راهپیمایی قرار است رخ دهد صهیونیست ها فعال مایشاء و قدرتمند نیستند تا در حرکت خدشه ای ایجاد کنند.

این تحلیلگر مسائل فلسطین گفت: صهیونیست ها به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند و این در حالی است که اعضای کاروان اساتید و نخبگانی هستند که اتهامات صهیونیست ها برای این افراد پذیرفتنی نیست و مکر اسرائیلی ها به خودشان برخواهد گشت و انسان ها با مراجعه به سایت جعلی ترغیب می شوند و بروند و به سایت اصلی کاروان مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران