در حال بارگذاری ...

با نزدیک شدن به موعد حرکت جریان های مردمی به سمت بیت المقدس صهیونیست ها به گونه ای آشفته شده اند که نشان از رسیدن کاروان جهانی «الی بیت المقدس» به مرزهای مجازی فلسطین دارد.

با نزدیک شدن به موعد حرکت جریان های مردمی از نقاط مختلف جهان به سمت بیت المقدس و برگزاری تظاهرات بزرگ در مرزهای سرزمین های اشغالی، رژیم صهیونیستی نیز با مشاهده گستردگی این حرکت اقدامات خود را جهت مخدوش کردن این جریان مردمی آغاز کرده است.

پیشتر و در ابتدای اعلام خبری برگزاری این حرکت پایگاه «اسرائیل نشنال نیوز» در گزارشی عنوان کرده بود که مقامات رژیم صهیونیستی تا زمان آغاز حرکت همانند سایر موارد مشابه سیاست «صبر کردن و نظاره کردن» را در پیش خواهند گرفت و پس از آن دست به اقدام خواهند زد که می توان تحرکات اخیر رسانه ای این رژیم را در همین چارچوب تفسیر کرد.

 

«CIF WATCH»: اعضای کمیته اجرای کاروان «الی بیت المقدس» مورد تقدیر رهبران دولت فلسطینی در غزه هستند!

 

در یکی از اقدامات به اصطلاح افشاگرانه، سایت «CIF WATCH» با ذکر سوابق اعضای کمیته اجرایی کاروان سعی کرده وجهه این حرکت را مخدوش کند و از جمله ادله این پایگاه برای اثبات ادعای خود دریافت تقدیرنامه از رهبران دولت فلسطینی در غزه به خاطر کمک به مردم این منطقه، عضویت در سازمانی که با اخوان المسلمین ارتباط دارد!، اعتقاد به اینکه حزب الله سازمان تروریستی نیست و... است که پس از ذکر این موارد عنوان شده است: این حرکت که از طرف چنین افرادی سازماندهی شده باشد برخلاف گفته آنها نمی تواند حرکتی مسالمت آمیز باشد.

در اقدامی دیگر و برای به زعم صهیونیست ها «رصد فعالیت های این جنبش» سایتی با دامنه بسیار نزدیک به سایت رسمی کاروان راه اندازی شده است که با ذکر اخبار کاروان تحلیل هایی بی اساس به آن اضافه و ارائه می کند.

این سایت در صفحه معرفی، دلیل راه اندازی چنین پایگاهی را گذاشتن اطلاعات در اختیار بلاگرها، ژورنالیست ها و تصمیم گیران سیاسی در رابطه با کاروان عنوان کرده است در حالیکه با مطالعه مطالب آن به راحتی می توان دریافت که این سایت مسئولیت پروپاگاندا علیه کاروان «الی بیت المقدس» و اختصاص قسمتی از فضای مجازی به خود برای منحرف کردن نتایج جستجوی کلید واژه های مرتبط را برعهده گرفته است.

نکته ای که در تمام مقالات و گزارش های منتشر شده در پایگاه های اسرائیلی به چشم می خورد اظهارنظرهای تند خوانندگان صهیونیست در ذیل این مطالب است؛ بسیاری از خوانندگان که اکثرا از ساکنان رادیکال سرزمین های اشغالی هستند ضمن اهانت به شرکت کنندگان در این حرکت، علنا از مسئولان رژیم صهیونیستی درخواست می کنند که به صورت مسلحانه با آنها برخورد کنند و به آنها اجازه تظاهرات ندهند.

 

 « JewishPress»: ارتش اسرائیل به کاروان «الی بیت المقدس» حمله خواهد کرد

 

در یکی دیگر از این تلاش ها « JewishPress» پس از ایراد اتهامات بی اساس به طور غیر مستقیم شرکت کنندگان در این تجمع را تهدید به حمله از جانب ارتش رژیم صهیونیستی کرده است.

در این مطلب آمده است که «اسرائیل نیز مانند هر کشور مستقل دیگری نمی تواند اجازه دهد گروهی بدون اجازه از مرزها عبور کنند» و  این در حالی است که بر همگان روشن است که این رژیم برای کشتار بی گناهان حتی نیازی به دلایل این چنینی هم ندارد آنچنان که در سال 2010 با حمله به کشتی فعالان بین المللی در آب های بین المللی- و نه حتی آب های ساحلی غزه - این گروه را به خاک و خون کشید و پس از آن نیز حاضر به پاسخگویی به هیچ یک از نهادهای بین المللی نشد.

« JewishPress» در ادامه این مطلب باز هم بدون ارائه هیچگونه دلیلی عنوان کرده است که این حرکت تلاشی سازمان دهی شده از طرف اخوان المسلمین، حماس، دولت ایران، حزب الله، جهاد اسلامی، اسلامگرایان غربی، چپ های افراطی و NGOهای رادیکال برای ایجاد تهدید امنیتی نسبت به رژیم صهیونیستی است.

هر چند این دست اقدامات انفعالی تاثیری در عزم ملت های جهان در حرکت خود نخواهد داشت اما دلیلی است بر اثبات اینکه برخی اهداف کاروان «الی بیت المقدس» حتی قبل از شروع رسمی حرکت محقق شده است.

صهیونیست ها که همواره در ماه های اخیر تلاش کرده اند نشان دهند که بین گروه های مختلف ضد اسرائیلی اختلافاتی بوجود آمده امروز در ادعایی کاملا متناقض- و البته بی اساس- مدعی می شوند که این گروه ها با همکاری یکدیگر این حرکت را سازماندهی کرده اند و همین تناقضات را می توان معیاری دانست برای سایر ادعاهای این رژیم که در سال های اخیر ضربات سنگینی را از حرکت های مستقل مردمی متحمل شده است.




مطالب مرتبط

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف
با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعیان و اهل سنت در شهرهای مختلف ایران و شهرهای دیگری از جمله غزه، کویته، کراچی، اسلام آباد، تونس و ... برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران