در حال بارگذاری ...

ده ها چهره برجسته جهان در بیانیه ای ضمن محکومیت یهودی سازی قدس اعلام کردند: کاروان «الی بیت المقدس» هدفی جز جلوگیری از تبدیل شدن قدس به مرکز نژادپرستی ندارد.

شورای عالی مشورتی کاروان جهانی الی بیت المقدس در بیانیه ای نسبت به یهودی سازی و پاکسازی قومی و آنچه در بیت المقدس می گذرد، ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند: آنچه در حق فلسطینیان مسلمان و مسیحی می گذرد نگران کننده بود و به همین منظور برای حمایت و تایید تلاش های موجود درباره این شهر، خواستار اقدام ملت های جهان برای آزادسازی قدس و حمایت از آن شدند.

در  این بیانیه که به امضای دیزموند توتو، اسقف آفریقای جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل، ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی، احمد عبیدات نخست وزیر سابق اردن و رئیس کمیته ملی اردن، لیث شبیلات نماینده سابق مجلس اردن، جرج گالوی نماینده سابق مجلس انگلستان، مرزوق علی رئیس پارلمان اندونزی و ده ها چهره برجسته دنیا رسیده، آمده است: سیاست اسرائیل [درباره یهودی سازی قدس] مخالفت آشکار با تمامی قطعنامه های بین المللی مربوط به قدس و مخالف با مبانی قوانین بین المللی است.

این بیانیه پاکسازی قومی بیت المقدس علیه مردم این شهر که نمادی از همزیستی بین المللی و تنوع دینی و فرهنگی است را انحصارطلبی و نژادپرستی دانسته است.

شورای عالی مشورتی کاروان جهانی «الی بیت المقدس» با بیان اینکه تهدیدی حقیقی سیادت و حرمت قدس شریف را تهدید می کند، در بیانیه خود آورده است: این تهدید نه تنها در پی تخریب آثار اسلامی و مسیحی است بلکه به دنبال تغییر و جداکردن پایه های اجتماعی بیت المقدس و از بین بردن هویت عربی آن است.

این شورا این تغییرات را ناپسند دانسته و خواستار تغییر این حرکت از طریق بسیج و تلاش جهانیان از سراسر جهان و از همه ادیان و فرهنگ ها برای موفقیت کاروان جهانی «الی بیت المقدس» شده و آورده است: این کاروان هدفی جز حمایت از شهر صلح (بیت المقدس) و جلوگیری از تبدیل شدن آن به مرکز نژادپرستی و تعصب ندارد.

در پی صدور این بیانیه از سوی چهره های برجسته جهان، زاهر البیراوی سخنگوی رسمی کاروان جهانی «الی بیت المقدس»، این بیانیه را سند محکومیت جهانی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این بیانیه حمایت اخلاقی، معنوی و سیاسی نخبگان سیاسی، هنری و اندیشمندان جهان و ادیان و افکار مختلف برای اقدامات مسالمت آمیز برای حمایت از قدس است؛ امری که می تواند تاثیر بسیاری بر حرکت کاروان «الی بیت المقدس» در ماه جاری داشته باشد.

 کاروان و راهپیمایی جهانی «الی بیت المقدس» در سه شاخه اروپایی، آفریقایی و آسیایی قرار است با عبور از کشورهای مختلف جهان و شامل نمایندگان 60 کشور 30 مارس موسوم به روز زمین در مرزهای فلسطین اشغالی تجمع کنند.




مطالب مرتبط

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف
با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعیان و اهل سنت در شهرهای مختلف ایران و شهرهای دیگری از جمله غزه، کویته، کراچی، اسلام آباد، تونس و ... برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران