در حال بارگذاری ...

سخنگوی بنیاد آزادی فلسطین در پاکستان با تأکید بر اینکه رژیم اشغالگر قدس باید از بین برود، از ورود کاروان جهانی «الی بیت المقدس» به پاکستان در تاریخ 10 مارس (20 اسفند) خبر داد.

صابر کربلایی، سخنگوی مرکزی «بنیاد آزادی فلسطین» در پاکستان  گفت: شرکت کنندگان در رژه جهانی برای آزادی القدس روز 10 مارس مطابق با 20 اسفند به پاکستان می رسند.

وی با بیان اینکه این کاروان روز 7 مارس حرکت خود را از کنار مقبره «گاندی» در دهلی نو طی مراسمی رسمی آغاز می کند، افزود: افرادی از کشورهای هند، مالزی، فیلیپین، سریلانکا، بنگلادش، نپال و ژاپن در این کاروان حضور دارند.

 

* مردم پاکستان آماده استقبال از کاروان «الی بیت المقدس» هستند

 

کربلایی گفت: این افراد روز 10 مارس از مرز «واگه» مرز میان هند و پاکستان در ایالت پنجاب وارد لاهور می شوند و یک هیئت نیز از کشور اندونزی روز 11 مارس در کراچی به این کاروان ملحق خواهد شد.

سخنگوی بنیاد آزادی پاکستان با اشاره به اینکه زائران بیت المقدس هنگام ورود به خاک پاکستان مورد استقبال گرم شخصیت ها و احزاب سیاسی و مذهبی این کشور قرار می گیرند، گفت: مردم پاکستان از هم اکنون با تهیه پلاکارت هایی، خود را برای استقبال از این کاروان آماده می کنند.

وی با بیان اینکه کاروان آسیایی «الی بیت المقدس» متشکل از فعالانی از کشورهای اندونزی، مالزی، هند، پاکستان، نپال، سریلانکا، افغانستان، ایران، آذربایجان، ترکیه، عراق و بحرین می باشد که در نهایت در مرزهای فلسطین اشغالی در اردن، سوریه و لبنان گرد هم می ایند، گفت: هدف از این رژه مورد توجه قرار دادن مسائل فلسطین و جستجوی راه حل و نابودی اسرائیل است.

 

* حرکت فعالان پاکستانی از مزار «قائد اعظم» آغاز می شود

کربلایی گفت: روز 13 مارس 30 نفر سفر خود را از محل مزار «قائد اعظم» آغاز می کنند و افرادی که از کشورهای مختلف می آیند با آنان همراه خواهند شد.

سخنگوی بنیاد آزادی فلسطین با شرح فعالیت های انجام گرفته در پاکستان در زمینه حمایت از آزادی فلسطین، افزود: بنیاد آزادی فلسطین در سال 2008 میلادی توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه کراچی با هدف آگاهی دادن به مردم در مورد مسئله فلسطین تأسیس شد.

کربلایی گفت: این بنیاد در شهرهای مختلف پاکستان اقدام به برپایی سمینار و تهیه و توزیع مواد تبلیغاتی در این زمینه کرده است.

این فعال اجتماعی پاکستان با بیان اینکه همه پرسی «اسرائیل خطر بزرگ برای جهان بشریت» نیز توسط این بنیاد انجام شده است، از راه اندازی پایگاه اینترنتی و مجلات ماهیانه در راستای تحقق شعارهای این بنیاد خبر داد.

بنا به اظهارات سخنگوی بنیاد آزادی فلسطین در پاکستان، سناتور «مشاهد حسین سید»، سناتور «حاجی عدیل خان»، سناتور «عباس کمیلی»، دکتر «عارف علوی» از رهبران مرکزی تحریک انصاف پاکستان، «علامه ناصر عباس جعفری» دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، «مظفر احمد هاشمی» یک رهبر جماعت اسلامی پاکستان، «صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر»، «علامه قاضی شاه احمد نورانی صدیقی»، «علامه آفتاب حیدر جعفری» رهبر اتحادیه جعفری، «مولانا عبدالرشید ترابی» امیر جماعت اسلامی آزاد کشمیر، و... از جمله اعضای این بنیاد می باشند.

اعضای کاروان جهانی الی بیت المقدس در 30 مارس 2012 (ده فروردین 91) از سه مسیر زمینی و یک مسیر هوایی از نقاط مختلف جهان وارد اردن شده و به همراه آوارگان فلسطینی به صورت پیاده به سوی مرز شرقی کرانه باختری تظاهرات عظیمی برپا می کنند.

شاخه آسیایی این کاروان، حرکت خود را امروز از دهلی نو آغاز و در تاریخ 20 اسفندماه وارد خاک پاکستان شده و در ادامه پس از حدود یک هفته از طریق مرز تفتان – زابل وارد ایران می شوند و ظرف سه روز به سمت مرزهای ترکیه حرکت خواهند کرد.




مطالب مرتبط

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف
با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعیان و اهل سنت در شهرهای مختلف ایران و شهرهای دیگری از جمله غزه، کویته، کراچی، اسلام آباد، تونس و ... برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران