در حال بارگذاری ...

راهپیمایی مسالمت آمیز حرکت بسوی بیت المقدس، در روز زمین (30 مارس،2012) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار خواهد شد. جنبش تسخیر در واشنگتن و سانفرانسیسکو نیز اعلام کرده اند که به حامیان و طرفداران مردم فلسطین ملحق خواهند شد. در کانادا و آمریکا نیز برنامه هایی برای حمایت از این راهپیمایی طراحی شده است.

با اعلام راهپیمایی جهانی کاروان "الی بیت المقدس"، موج فراخوان سازمان ها و شخصیت های بین المللی برای شرکت در این راهپیمایی همچنان ادامه دارد.

 

حدود سه هفته دیگر فعالان حقوق بشر برای نشان دادن همبستگی خود با مردم فلسطین و دفاع از حقوق انسانی آن ها راهپیمایی خواهند کرد.

 

کاروان های زمینی از هند و جنوب آفریقا حرکت خواهند کرد، این حرکت از نقاط مختلفی به سمت بیت المقدس در کرانه باختری فلسطین آغاز خواهد شد.

 

*جنبش وال استریت هم به کاروان "الی بیت المقدس پیوست

 

پیش بینی می شود راهپیمایی بسیار گسترده ای در غزه اتفاق بیفتد. آوارگان فلسطینی و حامیان آنها در یک راهپیمایی بسیار گسترده به سمت بیت المقدس حرکت می کنند و راهپیمایی بزرگی را نزدیک مرزهای فلسطین در لبنان، سوریه، اردن و مصر رقم خواهند زد. این راهپیمایی مسالمت آمیز در روز زمین (30 مارس،2012) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار خواهد شد. جنبش تسخیر در واشنگتن و سانفرانسیسکو نیز اعلام کرده اند که به حامیان و طرفداران مردم فلسطین ملحق خواهند شد. در کانادا و آمریکا نیز برنامه هایی برای حمایت از این راهپیمایی طراحی شده است. 

 

گفتنی است در 15 می سال 2011، گروهی از آوارگان فلسطین در کاروانی با نام "کاروان جهانی الی بیت المقدس" از سوریه و لبنان حرکتی را به سمت سرزمین خود آغاز کردند. اگرچه افراد شرکت کننده در این راهپیمایی مسلح نبودند و براساس قوانین بین المللی حق بازگشت به وطن خود را داشتند، اما  از سوی نیروهای اسرائیلی مورد حمله قرار گرفتند.

 

این اتفاق باعث شد تا حامیان حقوق بشر در سرتاسر دنیا و در میان موج انقلابی کشورهای عربی و جنبش تسخیر به حامیان و طرفداران فلسطینی بپیوندند.

 

از سوی دیگر، شرکت کنندگان آمریکای شمالی دلایل زیادی برای پیوستن به این کاروان اعلام کرده اند که از آن جمله می توان به همبستگی با آوارگان فلسطینی و شرکت در تظاهرات مردم فلسطین اشاره کرد.

 

این گروه از شرکت کنندگان دارای تمکن مالی درخواست کرده اند تا کمک های خود را برای افرادی که به دلیل مشکلات مالی امکان حضور یافتن در این راهپیمایی را ندارند، ارسال کنند.

 

گفتنی است فراخوان اخیر به امضای بیش از یکصد شخصیت حقیقی و سازمان غیردولتی بین المللی رسیده است.




مطالب مرتبط

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف
با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعیان و اهل سنت در شهرهای مختلف ایران و شهرهای دیگری از جمله غزه، کویته، کراچی، اسلام آباد، تونس و ... برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران