در حال بارگذاری ...

عضو ستاد عالی کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران گفت: اقدامات صهیونیست ها علیه کاروان «الی بیت المقدس» نشانه تاثیرگذاری این حرکت است.

حسین رویوران عضو ستاد عالی کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران،  با بیان اینکه کاروان الی بیت المقدس کاری جهانی است که از طرف مجموعه ای از سازمان های مردم نهاد موجود در بیش از ۷۰ کشور جهان انجام می شود، گفت: اینکار محصول هم فکری این افراد است در حمایت از آرمان آزادسازی و دفاع از ملت فلسطین است.

وی افزود: این راهپیمایی قرار است در سه محور اروپایی، آفریقایی و آسیایی به سمت بیت المقدس صورت پذیرد که ایران در مسیر کاروان آسیایی این حرکت جهانی قرار دارد و در هفته آخر اسفند شاخه آسیایی وارد ایران می شوند و از طریق ترکیه به مسیرشان ادامه می دهند.

رویوران با بیان اینکه بحث بیت المقدس امروز محور اصلی مسئله فلسطین است، گفت: بیت المقدس نماد دینی همه ادیان آسمانی است و مهمترین نماد فلسطین است و همچنین یک نماد معنوی است به همین دلیل عنوان کاروان «الی بیت المقدس» عنوانی برای همبستگی جهانی با جامعه فلسطینی است.

 

هدف کاروان «الی بیت المقدس» همبستگی و روشنگری درباره فلسطین است

 

وی افزود: این همبستگی هدف اصلی این کار است برای اینکه جامعه فلسطینی احساس بکند که تنها نیست و تشکل های مردمی طرفدار آنها هستند هرچند که نظام های بین المللی که مبتنی بر ساختار قدرت هستند متأسفانه در کنار اسرائیل و حامی سیاست های تجاوزکارانه این رژیم غاصب باشند.

عضو ستاد عالی کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران، هدف اصلی این کاروان را همبستگی با جامعه فلسطینی عنوان کرد و درباره اهداف حضور آن در ایران گفت: قطعاً این کاروان در مسیر خودش روشنگری هم انجام خواهد داد.

وی با اشاره به مسیر حرکت این کاروان در ایران از زاهدان تا مرز بازرگان، افزود: در این مسیر طولانی در استان های مختلف برنامه های گوناگونی در جهت بسیج افکار عمومی در حمایت از فلسطین جز برنامه های اصلی خواهد بود.

رویوران درباره چگونگی ایجاد چنین حرکتی نیز عنوان کرد: برنامه ریزی کاروان الی بیت المقدس از قبل از بیداری اسلامی اتفاق افتاده و زمانی که کاروان آسیایی را دنبال می کردیم به دنبال حرکت بعدی بودیم و این بحث راهپیمایی «الی بیت المقدس» همان جا شکل گرفت و الان به مرحله اجرا دارد می رسد.

وی افزود: به هر حال تلاش هایی دارد صورت می گیرد تا حرکت هایی تعریف شود که همبستگی بین جوامع ایجاد شود و بسیاری از ناهنجاری های بین المللی که اسرائیل یکی از بزرگترین ناهنجاری های منطقه است از بین برود لذا این بحث شکل گرفت.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اقدامات صهیونیست ها علیه کاروان جهانی «الی بیت المقدس» نیز گفت: رژیم صهیونیستی در ابعاد رسانه ای از قدرت بالایی برخوردار است، امروز در غرب صهیونیست ها علی رغم اینکه از لحاظ عددی اقلیت اندکی هستند اما از لحاظ رسانه ای قول رسانه ای هستند.

وی افزود: این در نتیجه تجربه تاریخی فهم کارکرد رسانه در میان آنهاست که کمک کرده تا در مسایل رسانه ای موفق عمل کنند و هم ابزار رسانه ای و هم تجربه رسانه ای لازم را دارند در حالیکه ما متأسفانه تا الان این تجربه را نداشتیم و توانمندی رسانه ای ما محدود است.

رویوران در عین حال تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هر حرکت ضد صهیونیستی را یک بعدی از آن تهیه می کند و در جهت تخریبش حرکت می کند و این نشان می دهد که حرکت «الی بیت المقدس» می تواند تأثیرگذار باشد و به همین دلیل اسرائیل سرمایه گذاری کرده و به دنبال تخریب آن است.

 

بیداری اسلامی و کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در یک راستا و ضدصهیونیستی است

 

عضو ستاد عالی کاروان جهانی «الی بیت المقدس» در ایران، همچنین در پاسخ به سوالی درباره رابطه کاروان الی بیت المقدس و حرکت بیداری اسلامی، با اشاره به برنامه ریزی حرکت این کاروان پیش از بیداری اسلامی، گفت: این حرکت از بیداری اسلامی جدا بود تا اینکه انقلاب های عربی رخ داد و این مسئله معادله را به زیان اسرائیل دارد تغییر می دهد.

وی افزود: اینکه مردم مصر به سفارت اسرائیل حمله می کنند نشان می دهد که بیداری اسلامی جهت گیری ضد صهیونیستی دارد و این سوال که آیا بیداری اسلامی می تواند کمک کند پاسخ مثبت است.

رویوران ادامه داد: با توجه به موج ضداسرائیلی در منطقه و نفرت از اسرائیل این امر به جامعه فلسطینی کمک می کند اما حرکت «الی بیت المقدس» حرکت حمایتی از جامعه فلسطینی است و ارتباط مستقیمی با بیداری اسلامی ندارد هرچند جهت گیری هر دو ضد صهیونیستی است.

این تحلیلگر رسانه ای  حرکت های رسانه ای درباره کاروان «الی بیت المقدس» را متناسب با این حرکت جهانی و آرمان آن ندانست و گفت: متأسفانه کار غیر دولتی همچنان در جوامع جهان سوم باور نشده است علی رغم اینکه بسیاری از اقداماتی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده ثابت کرده است که NGOها می توانند تبدیل به یک بازیگر اصلی در صحنه سیاسی شوند به ویژه در شکست محاصره غزه تمام اقدامات NGO ئی بود و اسرائیل را واقعاً به چالش کشید اما متأسفانه همچنان این باور در جهان سوم اتفاق نیفتاده که NGO توان انجام کار دارد.

وی درباره اقدامات رسانه ای صداوسیما نیز گفت: صداوسیما نیز به تناسب حجم کار کاروان «الی بیت المقدس»، اقدام جدی انجام نداده است.




مطالب مرتبط

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

جریان شیرازی عمق استراتژیک ایران را نشانه رفته!
دوجریان دور کننده جهان اسلام از انقلاب اسلامی

وجه مشترک بحران سوریه و پس از آن عراق، با جریان شیرازی در این است که هر دو عملا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند. بحران سوریه و عراق بدنه اهل سنت دنیا را از ایران جدا ساخته و جریان شیرازی نیز به دنبال جدا کردن شیعیان جهان از ایران است.

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

دلیلی دیگر براثبات طائفی نبودن دول عربی !

اخیرا اتفاقی در سطح دول عربی رخ داد که بار دیگر ثابت کرد که سران کشورهای عرب اساسا رویکرد متعصبانه مذهبی یا قومی ندارند! چند سال قبل در ایام جنگ 22 روزه و پس از آن جنگ 8 روزه و 51 روزه غزه مظلوم که دولتهای عربی در مقابل کشتار بیرحمانه مردم

|

نظرات کاربران