در حال بارگذاری ...

رهبران اسلامی و مسیحی فلسطین از کاروان «الی بیت المقدس» حمایت و اعلام کرده اند که این کاروان پیام فلسطین را به همه جهانیان می رساند و قدس چون مسجد الاقصی امانتی بر گردن همه اعراب و مسلمانان است.

در حالی که قرار است در 30 مارس آتی(10 فروردین 91) راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس با حضور فعالان ضداسرائیلی و حقوق بشر سراسر جهان در مرزهای فلسطین اشغالی برگزار شود، مسئولان و علمای فلسطین این اقدام را در حمایت از ساکنان بیت المقدس و قدس شریف و به ویژه مسجد الاقصی می دانند.

 

«شیخ محمد حسین» مفتی قدس و فلسطین با استقبال از هر امری که موجب حمایت از بیت المقدس شود، می گوید: قدس چون مسجد الاقصی امانتی بر گردن همه اعراب و مسلمانان است.

 

در همین حال «حاتم البیتاوی» از مسئولان فلسطینی با اشاره به تلاش های صهیونیست ها برای یهودی سازی بیت المقدس، گفت: یک واجب دینی برای همه مسلمانان است که برای حفاظت از مسجد الاقصی و آزادی قدس شریف تلاش کنند.

 

وی با اشاره به توطئه ها علیه قدس و مسجد الاقصی و دور کردن آن از مسئله اصلی فلسطین، افزود: پرونده قدس باید به دامن عربی و اسلامی خود برگردد و به ویژه در دوران انقلاب های عربی به آن توجه ویژه شود.

 

این مسئول فلسطینی با ابراز امیدواری برای بازگشتن مساله قدس به هدف اول مسلمانان و اعراب در سایه انقلاب های عربی، از کشورهای عربی خواست از هرگونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی دوری کرده و سفرای اسرائیل را از کشور خود بیرون بیاندازند.

 

در همین حال «مطران عطاءالله» رئیس اسقف های سباستینی ارتدوکس های رومی با اشاره به طرح میلیونی راهپیمایی به سمت بیت المقدس، تاکید کرد: این طرح مسالمت آمیز و متمدنانه است که پیام فلسطین را به همه جهانیان می رساند و نشان می دهد فلسطینی ها غریب نیستند.

 

همچنین «خالد منصور» از فعالان ضدشهرک سازی و ضددیوار حائل، بر همراهی با کاروان بین المللی الی بیت المقدس تاکید کرد و گفت: قدس شریف در سایه اشغال است و نیازمند تلاش هایی فراتر از تلاش های فلسطینی است.

 

وی با اشاره به اهمیت تلاش های عربی و اسلامی و تلاش های آزادگان جهان برای فشار بر رژیم اشغالگر قدس، افزود: این تلاش ها برای توقف پاکسازی قومی و تخریب خانه ها و از بین رفتن قدس است.

 

خالد منصور تصریح کرد: روز 30 مارس و روز برگزاری راهپیمایی بزرگ الی بیت المقدس روز خشم مردمی خواهد بود و اسرائیل بر روی جنبش های مردمی حساب ویژه ای باز کرده است.




مطالب مرتبط

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف
با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعیان و اهل سنت در شهرهای مختلف ایران و شهرهای دیگری از جمله غزه، کویته، کراچی، اسلام آباد، تونس و ... برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران