در حال بارگذاری ...

روز گذشته نشست هماهنگی کاروان جهانی الی بیت المقدس در لندن توسط تشکلهای غیردولتی انگلستان همزمان با نشست فعالین اروپایی شرکت کننده در این حرکت برگزار شد و شرکت کنندگان ترتیبات اجرایی را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، در این نشست روسا و نمایندگان انجمن های عربی و اسلامی و حرکات مردمی انگلیس از جمله "پیشروان اسلامی در بریتانیا"، "مجمع فلسطین" و "موسسه انجمن فلسطین" شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این نشست بر حضور پررنگ در این کاروان جهانی تاکید کردند که راهکارهایی از جمله شرکت نمایندگان در تجمعات گسترده در کشورهای هم مرز فلسطین و انجام تظاهرات گسترده در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن برای محکومیت تلاشهای اسرائیل ضد فلسطینیان از جمله تلاشهای برنامه ریزی شده یهودی سازی و اخراج ساکانان آن و پاکسازی قومی بر ضد اهالی بیت المقدس به عنوان راهکارهای اجرایی مورد بحث قرار گرفت.

محمد صوالحا عضو کمیته اجرایی و رئیس حرکت "ابتکار اسلامی در بریتانیا" در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که در حال حاضر بیت المقدس با شدیدترین عملیات یهودی سازی و پاکسازی قومیتی مواجه است و حکومت رژیم صهیونیستی در حال استفاده از زمان برای پیاده سازی نقشه های خود در تغییر هویت عربی و اسلامی این شهر است که با حمایت کامل سیاسیون و لابی های صهیونیستی در غرب صورت میگیرد.

صوالحا همچنین توضیح داد که در شرایط عدم اقدام عربی و اسلامی و برای جلب توجهات به خطرات اقدامات صهیونیستها این حرکت توسط فعالین تمام قاره های جهان شکل گرفت تا روز 30 ام مارس سال جاری روزی جهانی برای حمایت از قدس باشد که در آن مردم در نزدیکترین نقطه به بیت المقدس تجمع کنند.

وی اعلام کرد که این تظاهرات در قلب شهرها و پایتختهای عالم نیز برگزار خواهد شد تا پیامی روشن برای اسرائیل ارسال شود که قدس در قلب تمامی ما جای دارد و قدس قلب فلسطین است و اجازه دست اندازی به آن داده نخواهد شد.

از طرف دیگر دکتر حافظ الکرمی رئیس "انجمن فلسطینی" اعلام کرد که این نشست جزئی از اجتماع بزرگتری است که توسط کمیته ها و موسسه ها و هیات های اروپایی شرکت کننده در کاروان جهانی الی بیت المقدس برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت که در خلال این جلسات راهکارهای افزایش مشارکت تشکلهای اروپایی در این حرکت در پایتختهای اروپایی و یا سفر به فلسطین و کشورهای همجوار مورد بحث قرار میگیرد تا صدها هزار مشارکت کننده در اردن و لبنان و مصر به نزدیکترین نقطه ممکن به بیت المقدس مجتمع شوند.

دعوت به تحرک

از طرف دیگر سارا کوربین دبیر کل "کمپین همراهی انگلیس با ملت فلسطین" از جامعه جهانی خواست که برای جلوگیری از نابودی حیات و فرهنگ فلسطینی در قدس اقدام عاجل به عمل آورند.

وی در گفتگو با الجزیره به صحبتهای روز گذشته "راکل رولنیک" گزارشگر ویژه اسکان سازمان ملل اشاره کرد که اسرائیل استراتژی یهودی سازی و سیطره بر اراضی قدس شرقی و کرانه باختر و نقب و الجلیل را در پیش گرفته است و تلاش میکند وسعت جغرافیایی خود را افزایش دهد و اقلیات را از این اراضی اخراج کند.

کوربن ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای افزایش آگاهی ها در باره اوضاع قدس از همه مردم جهان خواست که از صلح و عدالت دفاع کنند و از کسانی که در برابر نابودی منازل و زندگی فلسطینیها در قدس می ایستند حمایت کنیم. وی همچنین از همه برای تظاهرات در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در روز جمعه 30 مارس آینده دعوت به عمل آورد.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران