در حال بارگذاری ...

در کنار حمایت های روز افزون جهانی علیه رژیم صهیونیستی حرکت بزرگ «الی بیت المقدس» در سال 2012 ساماندهی شده که طی آن هزاران نفر از سه قاره بزرگ آسیا، اروپا، آفریقا به شکل یک کاروان به سمت قدس حرکت خواهند کرد.

  تردیدی نیست که در سرزمین فلسطین، حقوق بشر براحتی از سوی ارتشی کاملاً مسلح، نقض می شود و امروزه این سرزمین به دلیل رفتار ارتش صهیونیستی، ناامن ترین نقطه برای حقوق بشر به شمار می آید به طوریکه روزانه تعدادی از فلسطینی ها که اکثراً کودک و نوجوان هستند، شهید می شوند. بسیاری دیگر نیز جراحت های هولناکی بر می دارند.

 

خانه ها، مساجد، باغ ها و کشتزارها تخریب می شود. چاه های آب پر می شوند و آب (اعم از شرب، زراعی و صنعتی) از سوی صهیونیست ها به سرقت می رود. بسیاری از مردم به ناچار خانه و کاشانه را رها کرده و در زیر آفتاب و باران و گرما و سرما، گرسنه و تشنه و با هراس، بسر می برند. فلسطینیان طی این مدت، این فشار را تحمل کرده اما هنوز در برابر تجاوز و خشونت بی حد و مرز نظامیان رژیم صهیونیستی ایستاده و در پی حق خویش اند.

 

با اشغال فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی، سراسر جهان گرفتار خشم و اضطراب شد و از هر سو صدای اعتراض برخاست و شور و هیجان مبارزه با صهیونیسم عمومیت یافت، ولی به این دلیل که تقریباً در اکثر کشورها، عوامل استعمار و استکبار در راس قدرت بودند سعی کردند که از هیجان مردم بکاهند و صدای اعتراض آن ها را خاموش کنند.

 

اما واقعیت این است که در کنار روز جهانی قدس که به دست امام خمینی (ره) برای جلوگیری از فراموشی قدس پایه گذاری شد، ده ها هزار حرکت خودجوش و مردمی در سرتاسر جهان شکل گرفت که این خود نشان از حساسیت جهانی نسبت به قضیه مهم فلسطین و قدس دارد و گویای این مطلب است که فلسطین یک مسئله حقوق بشریست که نه تنها به مسلمانان محدود نمی شود بلکه تمام اقشار و ادیان جهان را حتی خود خاخام های یهودی را درگیر خود کرده است.

 

در این بین گوشه ایی از فعالیت های مردمی و خودجوشی که در سرتاسر جهان رخ داده است را متذکر می شویم:

 

1- ارسال کمک های بشر دوستانه توسط کاروان «مایل ها برای لبخند» الجزائر.

2- حرکت دوچرخه سواران بین المللی بنام «پدال» از انگلیس با هدف اعلام همبستگی با فلسطینی ها و افزایش آگاهی مردم نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی.

3- حرکت کشتی حاوی کمک های بشر دوستانه فرانسوی موسوم به الکرامه، به سمت غزه.

4- حرکت قایق «الیوا» با همراهی فعالان صلح با هدف حمایت از ماهیگیران فلسطینی.

5- محکوم کردن کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین توسط  خاخام های یهودی عضو گروه ضد صهیونیست ناتوری کارتا در مقابل محل برگزاری اجلاس سالانه آیپک در واشنگتن.

6- تولید فیلم مستند «اشک های غزه» توسط خانم «ویبک لوکه برگ» اهل نروژ در حمایت از مردم فلسطین با هزینه شخصی خود

7- اهدای کفش طلای فوتبال توسط کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید برای کمک به کودکان فلسطینی

8- حرکت دو کشتی کانادایی و ایرلندی به سمت غزه با هدف شکست حصر نظامی این منطقه.

9- ارسال ده ها تن کمک های بشر دوستانه توسط کاروان آفریقایی به سمت غزه و اعلام حمایت همه جانبه از فلسطین.

10- مردم ایتالیا با در دست گرفتن «نتانیاهو قصاب» در طی تظاهراتی سفر نتانیاهو به کشورشان را محکوم کردند.

11- ارسال گروهی با نام «ناوگان آزادی» از ترکیه به سمت غزه که طی این سفر نه شهروند ترک شهید و ده ها تن دیگر بدست اسرائیلی ها زخمی شدند.

12- مقامات اسلام آباد طی اقدامی شجاعانه کمک رژیم صهیونیستی به مردم سیل زده پاکستان را رد کرد و بیان کرد تمایل به هیچ گونه رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را ندارد.

13- نامگذاری یکی از خیابان های تهران بنام خانم «راشل کوری» آمریکایی که بدست صهیونیست ها کشته شد.

14- طرح «به فلسطین خوش آمدید 2012» توسط یک فرانسوی بلژیکی، با هدف معطوف کردن اذهان عمومی جهان نسبت به مسئله فلسطین پایه ریزی شد که طی این طرح تعداد زیادی از فعالان بین المللی به فرودگاه تل آویو وارد شدند و آشکارا بیان کردند که تمایل دارند از فلسطین بازدید به عمل بیاورند و بگویند که این حق مسلم فلسطینی های کرانه باختری ست که ملاقات کننده داشته باشد.

15- تظاهرات ده ها نفر از مسلمانان هندی با رهبری علماءشان که خواستار تعطیلی کنسولگری اسرائیلی ها در بمبئی شدند و جنایات آنان در فلسطین را محکوم کردند.

16- کاروان اروپایی موسوم به «شریان حیات» صدها تن کمک های خود را بهمراهی ده ها نفر فعال صلح طلب به غزه منتقل کردند.

17- حرکت کاروان کمک رسانی انگلیسی «راه امید» به همراه 70 تن از حامیان صلح انگلیسی و 29 دستگاه کامیون حامل کمک های بشر دوستانه به سمت غزه.

18-  امضای پیمان نامه خواستار تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی توسط بیش از یکصد و پنجاه هنرمند ایرلندی.

19- ورود کاروان لیبیایی «امل» به غزه و ارسال ده ها نوع داروی مورد نیاز مردم غزه.

20- تحریم کالاهای صهیونیستی در سراسر اسکاتلند و راهپیمایی ضد صهیونیستی در گلاسکو.

21- ... و ده ها حرکت دیگر در سرتاسر جهان که همگی نشان از حساسیت جهانی نسبت به قضیه فلسطین دارد.

 

در این راستا، حرکت بزرگ دیگری با نام «الی بیت المقدس» در سال 2012 ساماندهی شده است که در طی آن هزاران نفر با عقاید گوناگون اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی، هند و ... از سه قاره بزرگ آسیا، اروپا، آفریقا به شکل یک کاروان به سمت قدس حرکت خواهند کرد. حساسیت این حرکت به قدریست که ماه هاست سایت های صهیونیستی و حامیان آنان با انتشار مقالاتی نگرانی خود را از این حرکت ابراز کرده و مقابل آن موضع گرفتند.




مطالب مرتبط

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

نظرات کاربران