در حال بارگذاری ...

گروه های فرهنگی و جریانات مذهبی افغانستان با صدور بیانیه ای، حمایت خود را از حرکت کاروان جهانی الی بیت المقدس اعلام نمودند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده، گروه های فرهنگی و مذهبی مردمی افغانستان با صدور بیانیه ای با بیان اهمیت جایگاه فلسطین و مسئله قدس نزد مردم افغانستان، از حرکت کاروان جهانی الی بیت المقدس حمایت کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سبحن الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصا...الآیه.

الحمد لله وکفی والصلاة والسلام علی عباده الذین اصطفی اما بعد:

خدمت برادران و خواهران عزیز و مؤمن ما در (برنامه هماهنگی آسیایی کاروان جهانی الی بیت المقدس) السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

با کمال مسرت یاد داشت های شما عزیزان را دریافت نمودیم، واز این که توفیق الهی شامل حال برادران وخواهران مومن مان گردیده واین برنامه مبارک و مقدس روی دست گرفته شده و به زودی جامه عمل خواهد پوشید، از ذات الله متعال سپاس گفته و برای تان از صمیم دل موفقیت بیشتر آرزومندیم.

به راستی که قدس شریف به منزله قلب خون چکان عالم اسلام است، بیت المقدس شریف که ممثل هستی دینی وفرهنگی و تاریخی مسلمانان است، بیش از شصت سال به این سو در زیر چکمه استبداد و اشغال، به سربرده و برادران وخواهران مومن ما سفاکانه به دست صهیونیزم – صلیبی بین المللی به قتل می رسند. از شش دهه به این سو مردم این سرزمین از خانه های شان رانده شده و در تبانی استکبار جهانی خانه های شان تخریب و سرزمین شان غصب گردیده است. ملیون ها انسان مهاجر شهروندان فلسطینی به دور از قلمرو شان به سربرده و این همه عوامل دست به دست هم داده فاجعه بزرگی را درشرق میانه اسلامی شکل داده است. واضح است که دین مبین اسلام با برهان قاطع از کتاب الله و سنت رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم این جنایت هولناک را بر نمی تابد، روشن است که اسلام عزیز در پرتو دساتیر الهی تکلیف اهل اسلام را مشخص داشته است، شصت سال سکوت مرگ بار در برابر اقتدار های عربی شرق میانه درست در خلاف جهت امت اسلامی اعمال شده است، در این شصت سالی که حاکمان و زمامداران در کشور های اسلامی حکم راندند فرصت های زیادی به دست آنان ضایع گردید.

اما خوشبختانه که در دهه های اخیر با روی کار آمدن حکومت های مردمی و فروریزی دستگاه های وابسته به استعمار در شرق میانه، صفحه جدیدی پدید آمده است. به خصوص با اوج گیری این قیام های مردمی ما شاهد هستیم که آخرین سنگر رژیم در میان کشور های اسلامی، آنچه که به اصطلاح " سفارت" یاد می شد، (آشیانه جاسوسی) فروریخته است و دیگر این رژیم از این توانایی برخوردار نیست که بتواند از مسلمانان در برابر خود آنان دشمن بسازد.

بنابر این اکنون این اقدام مبارک، به حق که در بهترین فرصت برای امت اسلامی درمورد فلسطین می باشد. اعزام این کاروان که به حق شباهت های زیادی به سرایای پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم را دارا می باشد، کار بزرگی است برای شکستن تابوی صهیونیستی که اکنون خود در حال فروریزی است.

ملت مومن و عزیز افغانستان به سان همه مسلمانان جهان در رابطه به قضیه اسلامی قدس شریف حساس بوده و به مسؤولیت های خود در این راستا به خوبی واقف است. اکنون فرزندان کشور دشمن ستیز افغانستان از فراز کوه های هندوکش، بابا وسلیمان فریاد وافلسطیناه را فریاد زده واین نامه راوسیله ای میدانند تا از آنچه که این مردم در باب فلسطین می اندیشند، با شما شریک نمایند.

برادران وخواهران عزیز!

با توجه به موارد فوق، جریان های اسلامی در افغانستان یکجا با نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف یک صدا شده و به این ندای شما لبیک گفته و در راه تحقق اهداف این مجموعه از هیچ نوع فداکاری و همکاری دریغ نمی ورزند. حرکت های اسلامی افغانستان درعین حالی که از این اقدام به جا، معقول وموثر ستایش به عمل می آورند به همه برادران و خواهران مسلمان افغانستان و جهان اسلام و مسلمانان دنیا این حرکت را خجسته باد گفته از آنان آرزومند اند تا در راه کامیابی این کاروان، آنگونه که خود لازم می دانند همکاری و معاونت فرمایند.

با عرض حرمت

1. نهضت اسلامی افغانستان

2. شورای فرهنگی حامیان قدس شریف

3. سازمان جوانان مسلمان افغانستان

4. شورای علمای افغانستان

5. شورای اصلاحی افغانستان

6. مبلغین عدالت اجتماعی افغانستان

7. بنیاد علمی، فرهنگی بشارت

8. استادان دانشگاه کابل، ننگرهار، هرات، بلخ و قندهار

9. شورای سرتاسری زنان آریا

 

 




مطالب مرتبط

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

پیام تسلیت اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت جناب آقای دکتر حسین شیخ الاسلام

ایشان از معدود کسانی بود که حتی قبل از برگزاری اولین کاروان آسیایی شکست حصر غزه و در زمانی که هنوز اقدامی ویژه در کارنامه مان نداشتیم به جوانان اعتماد کرد و کمک های معنوی خودش در حمایت از این اقدام را دریغ نکرد.

|

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

بیانیه اتحادیه بین المللی امت واحده در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی

در میان اخبار تلخ فوت هموطنان عزیزمان، آنچه مایه تاسف بیشتر گردید، خبر ارتحال عالم ربانی، آیت الله سید هادی خسروشاهی بود که ما را در غم بیشتری فرو برد چرا که فعالان عرصه بین الملل، یکی از چهره های ماندگار خود را از دست داده اند.

|

کاروان جهانی الی بیت المقدس

کاروان جهانی الی بیت المقدس

این حرکت جهانی با هدف معطوف سازی توجهات جهانی به مساله آزادسازی قدس شریف و مساله بازگشت آوارگان فلسطینی و همچنین جریان سازی خبری علیه رژیم صهیونیستی و مطرح کردن این رژیم به عنوان اشغالگر و ام الفساد منطقه و ایجاد هویت بین الادیانی و بین المللی حول مساله آزادسازی قدس شریف ...

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

نظرات کاربران