در حال بارگذاری ...

نشست خبری هسته مرکزی کاروان بین المللی الی بیت المقدس که قرار است سی ام مارس آتی به سمت شهر مقدس قدس برگزار شود روز گذشته در شهر بیروت برگزار شد. در این نشست خبری که نمایندگانی از پانزده کشور جهان در آن حاضر بودند، بر لزوم تمرکز بر مسأله قدس به عنوان مساله کلیدی جهان تاکید شد.

 

زائر بیراوی عضو گروه هماهنگ کننده کاروان گفت: «این کاروان بزرگترین کاروان در میان کاروان هایی است که تاکنون برای یاری مسأله فلسطین تشکیل شده اند و نمادی خواهد بود از یک حرکت خودجوش مردمی بین المللی برای یاری قدس شریف و حامل این پیام روشن برای اشغالگران و طرفداران منطقه ای مساله صلح خواهد بود که قدس خط قرمز ماست و صبر جهانیان در قبال آنچه اشغالگران با قدس انجام می دهند به سر آمده است.»

وی افزود: «آنچه مجموعه های دولتی و رسمی امکان پیگیری آن برای دفاع از قدس را ندارند، گروههای مردمی و آزادگان جهان و همه باورمندان به تقدس فلسطین و اهمیت تمدنی و انسانی آن و حامیان صلح برای آن به میدان آمده اند.» وی تاکید کرد که:«این زمان، زمان ملت هاست و این حرکت جهانی، نقطه ای به یادماندنی در تاریخ مواجهه با اشغالگران خواهد شد.»

پاول لارودی، عضو دیگر کمیته عالی هماهنگی کاروان نیز ضمن تاکید بر اینکه این نشست نه تنها فلسطینی ها و لبنانی ها که همه باورمندان به دفاع از قدس را در بردارد، گفت: «ما در مقابل اقدامات نژادپرستانه ای هستیم که در قدس در حال اجراست. صهیونیست ها این شهر را فقط برای خودشان می خواهند و این قابل پذیرش نیست چرا که قدس متعلق به همگان است»

وی افزود: «جهانیان تصمیم گرفته اند که نگذارند خواسته آنان تحقق بیابد و ما امروز جمع شده ایم تا برای یک راهپیمایی صلح جویانه به سمت قدس برنامه ریزی کنیم تا همه جهانیان بدانند که ما اسارت قدس را نخواهیم پذیرفت»

گفتنی است، در این حرکت بین المللی که شامل سه مسیر زمینی آسیایی، آفریقایی و اروپایی و با همراهی نمایندگانی از آمریکا و استرالیا خواهد بود، نمایندگان دهها کشور مشارکت خواهند داشت و نهایتا در سی ام مارس مصادف با روز زمین فلسطینیان در نزدیک ترین نقطه در مرزهای فلسطین اشغالی واقع در کشورهای لبنان، سوریه و اردن گرد هم خواهند آمد.

در سی ام مارس 1976 اسرائیل، شش فلسطینی را در خلال یک تظاهرات به قتل رسانید که این روز در میان فلسطینیان به روز مبارزه با اشغالگری زمین فلسطین (روز زمین) نام گذاری گردید.




مطالب مرتبط

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

نظرات کاربران