در حال بارگذاری ...

جرج گالوی، نماینده مجلس عوام انگلیس که راه اندازی کاروان های «شریان حیات» برای کمک به غزه را در کارنامه خود دارد، در گفتگوی تلفنی با فیروز میتی بوروالا (یکی از سازمان دهندگان راهپیمایی جهانی به سوی قدس) در برنامه ی زنده خود در شبکه ی پرس تی وی با نام « The real deal» حول موضوع راهپیمایی جهانی «الی بیت المقدس» صحبت کرد.

 

فیروز میتی بوروالا در جواب اولین سوال جرج گالوی مبنی بر احتمال بازپس گیری بیت المقدس در راهپیمایی جهانی «الی بیت المقدس» پاسخ داد:

راهپیمایی جهانی به سوی قدس، بسیار فراتر از تصوری ست که داشتیم، تصوری که در ماه مارس 2011 پس از بازگشت کاروان آسیایی غزه ایجاد شد. کاروانی که از نمایندگان 17 کشور اسیایی تشکیل شده بود و برای کمک رسانی به سمت غزه پیش رفت. آن زمان انقلاب های عربی تازه آغاز شده بود و ما متوجه شدیم که محاصره غزه به پایان خواهد رسید اما قبل از آن نیاز هست که ما راهپیمایی به سوی قدس را آغاز کنیم، وقتی این ایده را با دوستانمان در اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و دوستانمان در جهان عرب در میان گذاشتیم صمیمانه استقبال کردند، چون وضعیت غزه الان طوریست که ما در حال از دست دادن قدس هستیم.

در ادامه جرج گالوی از روش شکل گیری این راهپیمایی جهانی در کشورهای هم مرز با اسرائیل مثل اردن سوال کرد، و فیروز میتی بوروالا ضمن تأکید بر هدف برگزاری این حرکت جهانی پاسخ داد:

 ما با تشکیل تجمع در پایتخت  این کشورها به سمت مرزها پیش می رویم و در حال حاضر اجماع هم بر همین روش است. بنابراین در 30 مارس که مصادف با روز زمین در فلسطین و همچنین روز جمعه است، از لندن به دنیای عرب و از دهلی به اردن و از مراکش به مصر میاییم و چیزی که ما میخواهیم بسیار ساده است، ما میخواهیم برای اقامه نماز به قدس برویم چون اولین هدف راهپیمایی جهانی به سوی قدس، بیدار نمودن وجدان جهانی و سیاسی در رابطه با مرکزیت قدس است.

این فعال صلح دوست هندی در ادامه صحبت هایش با تأکید بر موقعیت حساس قدس بیان کرد:

بر هیچ کس پوشیده نیست که مسلمانان و مسیحیان ساکن قدس اشغالی نمی توانند برای اقامه نماز به قدس بروند . قدس هم اکنون پایتخت ارض موعود صهیونیست ها است همان چیزی که نتانیاهو و شارون بارها به آن اشاره کرده بودند. بنابراین اولین هدف ما اینست که قدس پایتخت فلسطین است، و ما به عنوان مردم جهان به طرح «یک کشور» اعتقاد داریم اما کشوری که در آن مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در کنار هم در یک کشور دموکراتیک به نام فلسطین زندگی کنند، قدس میراث مشترک همه بشریت است اما نه به معنای اینکه قصد زندگی در آنجا را داشته باشم، کشور من بمبئی است و تا زمانیکه در بمبئی، دهلی یا هرجای دیگری زندگی می کنم همه ما مسئول تأمین امنیت و قداست این مکان مقدس یعنی قدس هستیم.

جورج گالوی در انتهای گفتگوی تلفنی خود با تأیید صحبت های فیروز میتی بوروالا، پوشش دادن این حرکت عظیم را وظیفه ی خود و پرس تی وی دانست و با  آروزی موفقیت برای شرکت کنندگان این راهپیمایی جهانی و دیدارشان در ماه مارس خاطر نشان کرد با تمام توان در این زمینه فعالیت خواهد نمود .

لازم به ذکر است حرکت جهانی «الی بیت المقدس» در سال 2012 سامان دهی شده است که در طی آن هزاران نفر باعقاید گوناگون اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی، هندو ... از سه قاره بزرگ آسیا، اروپا، آفریقا به شکل یک کاروان به سمت قدس حرکت خواهند کرد. حساسیت این حرکت به قدریست که ماه­هاست سایت های اسرائیلی و حامیان آنان با انتشار مقالاتی نگرانی خود را از این حرکت ابراز کردند و مقابل آن موضع گرفتند.

 




مطالب مرتبط

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد
افطاری ایرانی در قلب سرزمین های اشغالی

جمله رهبری در صحن مسجد الاقصی برافراشته شد

در شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس،افطاری «وحدت و مقاومت» با شعار «القدس، القضیه الاولی» و به همت اتحادیه بین المللی امت واحده در صحن مسجد الاقصی برگزار شد.

|

با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف
با شعار «القدس القضیه الاولی» برگزار می شود:

افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعه و سنی در شهرها و کشورهای مختلف

سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» با حضور شیعیان و اهل سنت در شهرهای مختلف ایران و شهرهای دیگری از جمله غزه، کویته، کراچی، اسلام آباد، تونس و ... برگزار خواهد شد.

|

نظرات کاربران