در حال بارگذاری ...

کمیته بین المللی و اجرایی راهپیمایی جهانی به سوی قدس اعلام کرد مقدمات برگزاری دومین کنفرانس بین المللی آماده شده و در این کنفرانس نمایندگان کمیته بین المللی دست اندرکار تدارک راهپیمایی جهانی به سوی قدس ملاقات خواهند کرد.

کمیته اجرایی بین المللی راهپیمایی به سوی قدس در بیانیه روز سه شنبه  خود از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی برای بررسی و تدارک راهپیمایی به سوی قدس که در فروردین ماه آتی انجام خواهد شد در هفته آینده خبر داد. در این بیانیه که بخشی از آن  را در ذیل می بینید چنین آمده است :

بیروت – کمیته بین المللی و اجرایی راهپیمایی جهانی به سوی قدس به اطلاع می رساند مقدمات برگزاری دومین کنفرانس بین المللی آماده شده است در این کنفرانس  نمایندگان کمیته بین المللی دست اندر کار تدارک راهپیمایی جهانی به سوی قدس ملاقات خواهند کرد. این کنفرانس در بیروت پایتخت لبنان ، سه شنبه وچهارشنبه 27و 28 دیماه جاری برگزا خواهد شد .

 

این دیدار  به منظور اجرای تصمیم های ملاقات قبلی  که ماه گذشته در عمان برگزار شد انجام خواهد شد ، در آن دیدار اجماع بر این بود که  کمیته  مرکزی و بین المللی  که نماینده تمام مناطق جهان باشد و هیئت مشاوران  متشکل از شخصیت های برجسته بین المللی برای این راهپیمایی تشکیل شود. تاریخ زمان آغاز راهپیمایی 11 فروردین 1391(30 مارس 2012) تعیین شد که مصادف با 36 امین سالگرد روز زمین در فلسطین است. 36 سال پیش در چنین روزی ، اعتراض های مسالمت آمیز مردم به مصادره بخش های عظیمی از زمین های فلسطینی ها  با خشونت تمام و واکنش مرگبار نیروهای صهیونیست مواجه شد.

 

 حدودا 40 نفر که نمایندگان کمیته های بین المللی از 7 قاره جهان هستند در این ملاقات در بیروت شرکت خواهند داشت.    

 

سیاست های  کلی برای اقدام های بین المللی در بیروت بررسی خواهد شد  . همچنین در این کنفرانس رویداد ها و اقدام های [در سطح] ملی که در تمام کشورها از اواخر دیماه 1390  تا  زمان آغاز راهپیمایی به سوی اورشلیم انجام خواهد شد مورد بحث واقع خواهد شد.   

 

کمیته بین المللی  اعلام می کند که راهپیمایی جهانی به سوی قدس و تمام رویدادها و اقدام های جنبی به منظور روشن ساختن  اهمیت موضوع قدس (شهر صلح) می باشد که دروازه ای به روی جنگ یا صلح در منطقه و جهان می باشد.. سیاست های نژادپرستانه یهودی سازی و اشغال و پاکسازی نژادی که بر علیه قدس ، ساکنان آن و اماکن مقدس آن در حال انجام است تهدیدی برای صلح می باشد. چنین روش هایی از لحاظ بین المللی  نه تنها به عنوان جنایت بر ضد فلسطینی ها محسوب  می شود بلکه به عنوان جنایت بر ضد کل بشریت شناخته می شود.

 

همچنین کمیته اجرایی بین المللی تاکید می کند که از طریق انجام این راهپیمایی صلح دوستانه قصد داریم اعراب  و ملت های مسلمان  و همچنین  مردم صلح دوست جهان را بسیج کنیم تا بدین وسیله به نقض  قوانین بین الملل از طریق اشغال ادامه دار قدس و بقیه سرزمین فلسطین توسط اسراییل خاتمه دهیم . پافشاری اسراییل بر ادامه اقدامات نژاد پرستانه و پاکسازی  نژادی  از طریق ساخت دیوار حائل ، گسترش شهرک سازی ها  و  تشدید کشتارها ، تخریب ، آواره سازی و یهودی سازی ، میزان جنایت های اسراییل را آشکار می کند. لازمه برخورد با چنین رفتارهایی انجام یک راهپیمایی بین المللی برای پشتیبانی از حق برخورداری از آزادی ،استقلال ،خودمختاری و حق بازگشت برای فلسطینی هاست.اعتقاد ما و اعتقاد کسانی که در سرتاسر دنیا از هدف ما  که همانا مشارکت عظیم مردم جهان به عنوان یک روش عملی وغیر خشونت آمیز برای برقراری عدالت و صلح از طریق خاتمه بخشیدن به اشغال فلسطین و پایتخت آن توسط اسراییلی ها است حمایت می کنند الهام بخش این حرکت است.

کمیته اجرایی بین المللی راهپیمایی به سوی قدس (GMJ-ICC )




مطالب مرتبط

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی

هفتمین دوره آموزشی-تشکیلاتی اتحادیه بین المللی امت واحده با عنوان "رویداد ایده پردازی در موضوع روابط بین المللی جوانان ایرانی" با حضور افراد و اساتید مختلف، از 17 تا 19 شهریور ماه دراردوگاه آبعلی برگزار شد.

|

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

هر اتفاقی می‌افتد خیلی‌ها اولین سؤالشان این است که چه ایده‌ای دارید که اجرا کنیم؟ درباره مسأله اخیر قدس برخی پیشنهاد‌ها مطرح می شود.

|

تحقق آرمانها روی آسمانها!

تحقق آرمانها روی آسمانها!

این باور که بدون همراهی همه مسلمین و رفع همه اختلافات سیاسی، نمی توان به آرمانهای مشترک دست پیدا کرد را کسانی که در وسط میدان هستند به خوبی درک می کنند هر چند تلگرام نشینان متوجه آن نباشند.

|

نظرات کاربران